Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:54:43 GMT

خستگی ریه‌وتنگی‌نفس نشانه کروناست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۹۵۷۶

یک پزشک عمومی درباره ارتباط تنگی نفس با کرونا توضیحاتی داد. ناطقان: سید صفر موسوی پزشک عمومی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان مبنی بر اینکه من الان حدود  ۴ روز است که تنگی نفس دارم ولی تب، گلو درد و سرفه ندارم. فقط نفسم درست بالا نمی‌آید و ریه ام خسته می‌شود، آیا دچار کرونا شده ام، گفت: این فرد اگر سابقه تنگی نفس داشته باشد این علائم باید بیشتر مورد بررسی قرار بگبرد که آیا فرد مورد نظر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اضافه کرد: تنگی نفس یکی از علائم بیماری کرونا است به شرط آنکه فرد در حالت استراحت دچار تنگی نفس باشد.

تنگی نفس همیشه خطرناک نیست و نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی ندارد و معمولا به مرور زمان بهبود پیدا می کند، اما گاهی وجود یک بیماری یا مشکل جدی منجر به بروز تنگی نفس می شود که فورا باید تحت درمان قرار بگیرد. در ادامه به مهم ترین علل نفس تنگی اشاره می شود.
تنگی نفس بر اثر آسم

مسیر هوایی شما به طور ناگهانی تنگ و ملتهب می شود. در این شرایط ممکن است برای گرفتن هوا دچار چالش شوید، سرفه کنید و مخاط بینی داشته باشید و یا ممکن است در هنگام نفس کشید صدای خس خس بشنوید.

اینکه چرا این مشکل برای برخی افراد رخ می دهد مشخص نیست، اما عوامل زیادی باعث بروز حمله آسم می شوند، از جمله آلودگی، گرد و خاک، سیگار کشیدن، ورزش کردن، هوای سرد، سرماخوردگی و استرس.

پزشک می تواند علت بروز حمله آسم را تعیین کند و داروهایی برای استفاده در زمان حمله آسم تجویز می شود که به صورت استنشاقی مصرف می شوند و به فرد مبتلا کمک می کنند راحت تر نفس بکشد.

تنگی نفس بر اثر آلرژی


گرده گیاهان، گرد و غبار، گرد مربوط به حیوانات خانگی و سایر عوامل باعث بروز آلرژی می شوند. گاهی واکنش حساسیتی منجر به بروز آسم می شود، اما همیشه چیزی در هوا نیست که منجر به بروز این مشکلات شود، ممکن است لمس یک چیز یا خوردن برخی غذاها باعث بروز واکنش های حساسیتی و تنگی نفس شود.

در مورد کنترل بهتر آسم و حساسیت های خود با پزشک مشورت کنید. به علاوه حتما در صورت تغییر علائم با پزشک مشورت کنید.

استرس و نفس تنگی

زمانی که ترسیده اید یا نگران هستید، کمی سخت تر نفس می کشید. تنگی نفس بر اثر استرس خیلی مشکل بزرگ و نگران کننده ای نیست، اما اگر دچار بیماری های ریه مانند انسداد مزمن ریوی COPD هستید، تنگی نفس یک مشکل جدی محسوب می شود.

اگر مبتلا به آسم باشید یک استرس ناگهانی مانند تصادف می تواند منجر به بروز حمله آسم شود. حتی اگر کاملا سالم باشید، اضطراب ممکن است باعث شود آنقدر سریع نفس بکشید که دچار سبکی سر و ضعف شوید.
تنگی نفس بر اثر سرماخوردگی

ویروسی که منجر به آبریزش بینی، عطسه و گاهی تب می شود، تنگی نفس را نیز در پی دارد. این ویروس ریه و مسیر تنفس را تحریک می کند و منجر به سرفه شده و تنفس را نیز سخت می کند.

درمانی برای این شرایط نیست اما سرماخوردگی معمولا طی یک هفته یا بیشتر به خودی خود بهبود پیدا می کند. در صورتی که دچار تب شدید شده اید، سینه شما خس خس می کند یا نفس کشیدن برایتان سخت شده حتما به پزشک مراجعه کنید.

کم خونی و نفس تنگی

زمانی که خون به اندازه کافی سلول های قرمز سالم ندارد، اکسیژن کافی به بافت ها نمی رسد. این شرایط منجر به ضعف و خستگی می شود و گاهی تنگی نفس را در پی دارد. به علاوه کم خونی باعث سرگیجه و رنگ پریدگی می شود، دست ها و پاها سرد هستند و ضربان قلب تند خواهد بود.

عوامل زیادی باعث کم خونی می شوند، بنابراین درمان کم خونی به علت بروز آن بستگی دارد. اگر خسته هستید و علت آن را نمی دانید حتما به پزشک اطلاع دهید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خستگی ریه ، تنگی نفس ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خستگی ریه تنگی نفس کرونا تنگی نفس بر اثر منجر به بروز حمله آسم کم خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت

رئیس پلیس راه چهارمحال‌وبختیاری گفت: وقوع یک تصادف در محور بروجن به لردگان منجر به فوت دو نفر شد.

سید غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه کامیون ایسوزو در محدوده روستا گدارکبک محور بروجن به لردگان راننده و سرنشین سواری پژو جان باختند.

وی افزود: علت وقوع این حادثه طبق نظر کارشناس تصادفات پلیس راه، توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص داده شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: توصیه می‌شود رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، صبر و حوصله در رانندگی، عدم رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی و توجه کامل به جلو در جهت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی مؤثر باشند.

کد خبر 747055

دیگر خبرها

  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تیاگو موتا: بازیکنان رم خسته بودند؟ در این سطح، خستگی معنا ندارد
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت