Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها قیمت انواع میوه از باغ تا مغازه و حتی میدان مرکزی تا خرده فروشی در شهرهای بزرگی مانند تهران فاصله زیاد دارد به طوری که شاهد افزایش چند برابری قیمت ها هستیم که نشان دهند گران فروشی در مغازه است.

برای خرید هر کیلوگرم موز از یک فروشگاه در میرزای شیرازی باید ۲۵ هزار تومان، گوجه سبز ۳۰ هزار تومان، زردآلو ۲۵ هزار تومان، سیب زرد ۲۸ هزار تومان، ملون ۲۱ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۶ هزار تومان ،توت فرنگی ۳۰ هزار تومان و لیمو ترش ۵۲ هزار تومان هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هرکیلوگرم زرد آلود در محله پیروزی زینتی افخم ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان، هلو ۱۸ هزار تومان، شلیل ۳۰ هزار تومان، آلو شابلون ۳۵ هزار تومان، آلبالو ۴۳ هزار تومان، موز ۲۵ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ هزار تومان، گوجه سبز ۳۲ هزار تومان و سیب زرد و قرمز ۱۴ هزار تومان است.

قیمت هرکیلوگرم توت فرنگی در مغازه ای در محله سعادت آباد تهران ۶۰ هزار تومان، توت سفید ۱۶ هزار تومان، آلبالو ۴۶ هزار تومان، آلو سیاه ۵۴ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵۲ هزار تومان، هلو ۲۹ هزار تومان، گوجه سبز ۲۶ هزار تومان،زرد آلو ۵۹ هزار تومان و گیلاس ۷۹ هزار تومان و پرتقال ۲۴ هزار تومان است.

این در حالی است که نرخ عمده فروشی انواع میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره بار به شرح زیر است.

 بر این اساس  قیمت هر کیلوگرم  لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، لیموترش ریز ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان، گوجه فرنگی بوته رس۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، فلفل دلمه سبز ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزارتومان و  سیر خشک ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان اعلام شده است.

قیمت فروش سیب زمینی۲۰۰۰ نیز تا ۴۰۰۰ تومان، پیاز زرد ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پیاز شیری ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، ملون ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰تومان، طالبی ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و هندوانه ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام شده است.

 هر کیلوگرم موز ۱۳ تا ۱۸ هزارتومان، سیب قرمز ۸۰۰۰ تا ۱۲هزارتومان، سیب زرد ۹۰۰۰ تا ۱۵ هزارتومان، خیار رسمی۲۵۰۰تا ۵۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال و پرتقال توسرخ ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزارتومان در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی نرخ گذاری  است.

در میان میوه‌های تابستانه نیز نرخ عمده فروشی هر کیلوگرم گیلاس صورتی ۱۲ تا ۲۲ هزارتومان، گیلاس تکدانه ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان، گوجه سبز شمال۴۰۰۰ تا ۱۰ هزارتومان، گوجه سبز برغان ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزارتومان، ، زردآلو کاشان ۸۰۰۰ تا ۱۵ هزارتومان، زردآلو شیراز ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، توت فرنگی سنندج ۸۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام شده است.

فاصله گذاری قیمت میوه‌ها 

بنابراین گزارش درحالی که نرخ عمده فروشی انواع میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره بار تفاوت بالایی با قیمت میوه ها  در سطح شهر دارد؛ خرده فروشان سطح شهرمجاز هستند که محصولات خود را حداکثر با ۳۵ درصد سود خرده فروشی به فروش برسانند اما شواهد امر در بازار نشان می‌دهد که حداکثر سود خرده فروشی رعایت نمی‌شود.

فاصله قیمت میوه از باغ تا سطح شهر نیز بسیار عمیق است به طوری که هر کیلوگرم زرد آلو از باغداران حداکثر ۵  تا ۷ هزار تومان خریداری می شود اما  این محصول در شهری مانند تهران به قیمت های مختلفی مانند ۲۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد. البته هستند فروشنده های با انصافی که این محصول را به قیمت های متفاوت و کمتر ۱۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسانند.

 سیب گلاب نیز که به تازگی به بازار آمده برای خرید هر کیلوگرم از آن باید حدود ۲۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان هزینه کرد درحالی که این محصول زیر ۱۰ هزار تومان از تولید کنندگان خریداری می شود.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1397591

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میوه و تره بار رییس اتحادیه میوه و سبزی افزایش قیمت گرانی کشاورزی محصولات کشاورزی میوه و تره بار ۳۰ هزار تومان ۲۵ هزار تومان هزار تومان میدان مرکزی عمده فروشی توت فرنگی گوجه سبز ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرآنلاین ،این مطالعه شامل افراد میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین بود که خود را با کاهش خفیف شناختی توصیف کردند.

مهر در خبری نوشت:نویسندگان این مطالعه عنوان می‌کنند که آنتوسیانین ها، ترکیبات زیست فعال موجود در توت فرنگی، بلوبری، و سایر انواع توت‌ها، ممکن است عامل محافظت کننده عصبی باشد.

طبق این مطالعه جدید، بزرگسالان میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین که به مدت ۱۲ هفته توت فرنگی مصرف کردند، کاهش تداخل حافظه و افسردگی را گزارش کردند.

با توجه به اختلالات شناختی، مانند بیماری آلزایمر، که به آهستگی در طی یک دوره چند ساله که از میانسالی شروع می‌شود، ایجاد می‌شود، نویسندگان این مطالعه معقتدند تغییر رژیم غذایی ممکن است پیشرفت زوال عقل را کاهش داده و خلق و خو را بهبود بخشد.

این مطالعه بر روی آنتوسیانین ها تمرکز دارد. تحقیقات قبلی روی بلوبری - که حاوی آنتوسیانین نیز است - توسط نویسنده اصلی این مطالعه نشان داد که این ترکیب عملکرد اجرایی مغز را بهبود می بخشد.

در مطالعه حاضر پنج مرد و ۲۵ زن شرکت کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که توت فرنگی مصرف می‌کردند و گروهی که دارونما دریافت می‌کردند.

محققان سلامت عصبی و خلق و خوی افراد را قبل از شروع کارآزمایی ۱۲ هفته‌ای ارزیابی کردند.

در طول آزمایش، به گروه آزمایش دستور داده شد که یک بسته پودر مخلوط با مایع، تهیه شده از توت فرنگی کامل خشک، یخ زده و آسیاب شده مصرف کنند. بسته توت فرنگی حاوی معادل یک فنجان توت فرنگی کامل تازه بود.

محققان دارونما را طوری فرموله کردند که طعم، ظاهر و بار کربوهیدراتی مشابه پودر توت فرنگی داشته باشد.

هیچ یک از گروه‌ها برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر یافته‌های مطالعه، توت‌های دیگری را در طول دوره آزمایشی مصرف نکردند، زیرا سایر میوه‌ها ممکن است دارای ترکیبات محافظ عصبی خود باشند.

فرضیه نویسندگان این مطالعه این است که فواید آنتوسیانین های توت فرنگی در ماهیت ضد التهابی آن نهفته است و این کاهش التهاب و کاهش استرس اکسیداتیو ممکن است در برابر زوال شناختی محافظت کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901080

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است