Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر سیاح مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما در واکنش به انتقادات مطرح‌شده در فضای مجازی نسبت به بریده فیلم برخورد مجری این شبکه با یک کارآفرین، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه یک برنامه‌ای با عنوان «جشنواره کارآفرینی» دارد که همانطور که از نامش پیداست به کارآفرینی و مسائل مرتبط با تولید و کسب و کار می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی اما فیلمی کوتاه از این برنامه در فضای مجازی منتشر شد که کیاداوود اسفندیاری مجری برنامه به چالش با شرکت‌کننده برنامه که کسب و کارش در حوزه تولید دستگاه تلفن همراه بود، می‌پرداخت. فیلم به گونه‌ای است که اسفندیاری دائم در سوال و جواب‌های کوتاه از مهمان می‌خواهد عددهایی مرتبط با تولید، سودآوری و… را بگوید و به نوعی بدون زمان دادن به او تلاش در اثبات شکست این کارآفرین در کارش دارد.

سیدامیر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما و همچنین مسئول برنامه جشنواره کارآفرینی درباره این ویدئوی کوتاه یادداشتی نوشته است.

متن این یادداشت با عنوان «توضیح درباره فیلم تقطیع شده برنامه جشنواره کارآفرینی» را در زیر می‌خوانید:

برنامه جشنواره کارآفرینی هر ماه ۴۰ کارآفرین و فرصت تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه گذاری کنند. با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی توانستند سرمایه گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

در مجموع این سال‌ها نزدیک به ۲ هزار کارآفرین مهمان برنامه بودند. تیم تهیه و تولید ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای، بی تعارف و شفاف از کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری مردمی، پرسش‌هایی درباره سود و زیان مطرح کنند تا بینندگان دچار اشتباه و خطا در سرمایه گذاری نشوند.

قطعاً لازم است گروه برنامه ساز و مجری در نقش وکیل مدافع مردمی که خواهان سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا هستند، سود و زیان کار را مشخص کنند و از فعالیت‌های تولیدی معرفی شده، چهره سود آور کاذب و غیرواقعی ارائه ندهند. البته در کنار شفافیت مهمان، سعه‌صدر و متانت مجری از الزامات اجرای برنامه است و وی موظف است شئون مهمان را در آداب گفتگوی تلویزیونی رعایت کند.

اخیراً فیلمی تقطیع شده از یک قسمت در فضای مجازی منتشر شد که ناراحت کننده و محل پوزش است، اما با توجه به رسالت برنامه برای ایجاد شفافیت مالی برای مردم و متقاضیان سرمایه گذاری، در برنامه مذکور تلاش شده از تبلیغ کاذب برای هدر رفت سرمایه مردم پیشگیری شود.

اگر مخاطبان عزیز همه برنامه جشنواره کارآفرینی را ببینند، شاهد خواهند بود که صدها کارآفرین واقعی و صادق در این برنامه حاضر شده و بابت پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری با حال خوب از برنامه خارج شدند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است. به عرق جبین کارآفرینان واقعی ایران می‌بالیم و در راه خدمت به اقتصاد کشور ثابت قدم و متعهد هستیم. تمام تجربه و هنر برنامه سازان اقتصادی تلویزیون را چون فرشی در زیر گام‌های استوار قهرمانان اقتصادی کشور می‌دانیم.»

منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: برنامه جشنواره کارآفرینی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران

سیدعباس جوهری با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل استان در ستاد سفر گفت: با توجه به نیازها و دغدغه‌های رفع آن از ۲۰ روز مانده به پایان سال ۱۴۰۲ ستاد سفر کار خود را به ریاست استاندار تهران با فعال کردن ۱۴ کمیته امنیتی، کاهش تصادفات و ترافیک، تنظیم بازار، امداد و نجات، قضایی، برنامه ریزی و آمار و غیره کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: اقدامات لازم با توجه به نیازهای از پیش مشخص شده در ماه ها و سنوات گذشته برنامه ریزی و کار خود را نهایی و اجرایی کرد که در نتیجه آن شاهد اتفاقات موثر و خوبی در همه حوزه های ۱۴ کمیته هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی ها در سطح استان با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: در سال گذشته همه امور با توجه به شعار سال برنامه ریزی و گامهای موفقی در حوزه رشد تولید برداشته شد و فعالیت استان تهران رونق دوباره را به خود تجربه کرد، بطوریکه از همان لحظات ابتدایی آغاز سال ۱۴۰۳ نیز با توجه به تعیین شعار سال از سوی رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله)، به دستور استاندار تهران سیاست های مشخص شده در راستای احقاق آن مشخص و نخستین قدم ها بر اساس امور حمایتی زیربنایی و افزایش مشارکت مردم در نقش حامیان اصلی اقتصاد مشخص شد.

جوهری با اشاره به تقویت بازارچه های نوروزی در استان تهران و تقویت آن بر اساس۵ هدف مشخص شده، تأکید کرد: نخستین برنامه ریزی برای ارتقای توان کارآفرینان استان تهران و افزایش توان اقتصادی برای رشد اقتصادی در قالب بازارچه های نوروزی در ۵ هدف مهمی چون رونق تولید، شناسایی صنایع دستی و افزایش مشارکت کارآفرینان به عنوان بازوان مهم اقتصادی در استان برای ارتقای ظرفیت های اقتصادی تهران، شناسایی ظرفیت هنرمندان و تبدیل توان بالقوه به بالفعل برای رشد مشارکت و ترغیب مردم از هر قشری در این مشارکت، کمک به افزایش توان تولید محصولات در حوزه عشایر و اهمیت شناساندن آن در بازارهای داخلی دیگر استان ها و معرفی به بازارهای خارجی با نام ایران اسلامی و ریشه کنی مسائل اقتصادی و توان افزایی در استان برای رفع مشکلات تولید و رشد صادرات خارجی تهران مشخص و کار خود را از همان لحظات ابتدایی روز یکم فروردین ماه آغاز کرد.

وی ادامه داد: بازدیدهای مکرر بر رفع مشکلات و تقویت حوزه های اقتصادی برای توان افزایی و شناسایی مسائل مانع برای رفع آن توسط کمیته های مختلف و بررسی های ابتدایی در استان تهران انجام شده و بزودی مراحل برنامه ریزی مدون خود را در قالب تعیین سیاستهای مبرهن مشخص می‌دهد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۹ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۸ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • محیا اسناوندی: تلاش کردم بی‌حاشیه باشم، رسانه اجازه نمی‌دهد
  • زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۷ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار
  • تاک‌شو به سبک «شب خوش»