Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، یکی از آسیب های جدی جوامع امروز را باید پدیده جعلی «معنویت‌های نوظهور» دانست که بر اساس آمار، بیش از 10 هزار گروه در سراسر دنیا با نام فریبنده «معناگرایی و نوگرایی» آن را تبلیغ و ترویج می کنند.

یک مرور ساده بر رؤیاپردازی و فعالیت این گروه های انحرافی نشان می دهد که آنان با نام مقدس «معنویت و عرفان»، در حقیقت به دنبال «دین ستیزی» و «تخریب عرفان اصیل دینی» هستند، چراکه معنویت و عرفان غیردینی چیزی جُز «معنویتِ بدون معنا» و «عرفانِ بدون معرفت» نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باید گفت تردیدی نیست که ظهور و بروز این گروه های انحرافی با شعارهای فریبنده ای مانند «دستیابی به آرامش و آسایش در زندگی»،  ریشه در برنامه ریزی های درازمدت دشمنان دین و با هدف تخریب اصل دین و مخدوش کردن هویت ملی و امنیت روانی دینمداران و جوامع دینی دارد.

شاید مهم ترین نکته امروزی درباره این گروه ها، آماری نگران کننده درباره سرعت جذب نوجوانان، جوانان و بانوان به آن هاست، گروه هایی که با نام هایی مانند «عرفان حلقه»، «قانون جذب» و «یوگا» و در غفلت و یا تعلل متولّیان و مبلّغان دینی، همچنان به پیش می تازند و تلاش دارند تا مثلا حقیقتی را برای «بشرِ به دنبال حقیقت» زنده و آشکار کنند.

اینان به خوبی درک کرده اند که یکی از مهم ترین نیازهای امروز بشرِ صاحبِ رفاه و تنوع نسبی، فقدان هدف در زندگی و کوشش برای یافتن معنای زندگی در جهان معاصر است و بدیهی است که شیوه های متنوع و متعدد عرفان های نوظهور می تواند برای نوع بشر و بویژه آنانی که از سطح سواد دینی و رسانه ای کمتری برخوردارند، جذّاب و فریبنده باشد.

بر این اساس و با هدف گونه شناسی این معنویت های نوظهور و علل گسترش آن ها در جهان و ایران و همچنین آسیب شناسی و نقد و بررسی وضعیت موجود بویژه در ایران و یافتن شیوه های درست و مواجهه منطقی با این پدیده، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر آن شد تا نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» را برگزار کند.

این همایش قرار بود در اسفند ماه سال گذشته در قم برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و اکنون هجدهم تا بیستم شهریور ماه 1399 به عنوان زمان جدید برگزاری آن معرفی شده است.

این همایش البته در دو سال گذشته شاهد برپایی چندین پیش نشست و انتشار برخی کتب درباره موضوعات این همایش ملی بوده است تا پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه بیش از پیش با این مسأله آشنا و درگیر شوند و بتوانند حضوری فعال در آن داشته باشند، در عین حال اسامی صاحبان مقاله و سخنرانی در این همایش سه روزه نشان می دهد که تقریبا تمامی صاحبنظران حوزه معنویت پژوهی در کشور در برگزاری این همایش نقش دارند.

دبیرخانه همایش «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» همچنین انتشار کتاب مجموعه مقالات برگزیده این همایش را نیز در دستور کار خود دارد.

مشروح افتتاحیه، پنل ها و همچنین اختتامیه این همایش به صورت مجازی و پس از ثبت نام، از طریق اینستاگرام و آپارات در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: معنویت های نوظهور گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ستارزاده افزود:هوش مصنوعی کاربرد‌های زیادی در حوزه کسب وکار دارد و این همایش با هدف رونق کسب و کار طلا و جواهر در این زمینه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علمی، کاربردی یزد هم در ادامه بیان داشت:این همایش در حقیقت شروعی برای برگزاری دوره کوتاه مدت هوش مصنوعی در صنعت طلاو جواهرات می‌باشد.
عباسعلی جعفری افزود:رسالت دانشگاه علمی کاربردی، مهارت افزایی دانشجویان در صنعت طلا و جواهر و همچنین رشد در مسیر اشتغال و کسب و کار است.

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند