Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: سردار سلیمانی در اوج معنویت و عرفان باز هم در کارها از تدبیر و عقلانیت بهره می‌برد و محاسبه‌گری دقیق در کارها داشت.

به گزارش برنا؛ سردار علی قاسمی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همه مراحل کمال را در دانشگاه دفاع مقدس طی کرده و ۴۲ سال از عمر خود به طور تمام وقف اسلام و انقلاب نمود و از این جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مَنش ایشان به عنوان یک مکتب یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اولین ویژگی مکتب سردار سلیمانی نگاه توحیدی به همه مسائل است، بیان‌کرد: این شهید بزرگوار همه چیز را متعلق به خدا می‌دید و در کارها هدفی جز رضایت پروردگار نداشت.

سردار قاسمی ادامه‌داد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) نیز از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ است و همرزمان ایشان خاطرات زیادی از توسل این شهید بزرگوار به حضرت زهرا (س) در مقاطع سخت دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ نقل می‌کنند.

وی افزود: ایشان همچنین حسنیه‌ای در کرمان برپا کردند که ایام فاطمیه در آن مراسم عزاداری برپا بود و خودشان نیز در آن مراسم شرکت می‌کردند.

سردار سلیمانی به دور از شعارزدگی مدافع محرومان بود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: از دیگرویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی مدافع محرومان و پابرهنگان بودن است که این موضوع را در شرایط مختلف نشان داد و به معنای واقعی و به دور از شعارزدگی مردم دار بود.

سردار قاسمی اظهار کرد: برخی بر اساس شعارزدگی و جهت عوام فریبی سخن از مردم می‌زنند ولی در منش و مرام شهید سلیمانی مردم‌داری به دور از همه این مسائل معنا پیدا می‌کرد و از صمیم قلب به نقش و نظر مردم در اداره کشور باور داشت.

وی با اشاره به اینکه عمل به تکلیف شرعی از دیگر ویژگی‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان‌کرد: برای شهید بزرگوار ما مهم این بود که در حال حاضر در کجا چه تکلیف و مسئولیتی بر دوش اوست و نهایت تلاش خود را برای عمل به آن تکلیف انجام می‌داد.

دقت در ظرافت‌های شرعی حتی در میدان نبرد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در میدان نبرد نیز ظرافت‌های شرعی را مراعات می‌کرد، ادامه‌داد: در سوریه جنگ شهری بود و گاه نیروها مجبور می‌شدند وارد خانه‌هایی شود که مردم تخلیه کرده بودند.

سردار قاسمی افزود: با این حال سردار سلیمانی بر اساس همان دقت در ظرافت‌های شرعی به هیچ‌وجه نمی‌گذاشت اگر نان و میوه‌ای در آن خانه‌ها وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد چرا که در هر حال مال مردم بود.

از غرور و دنیا گریز داشت

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به شدت از وابستگی به دنیا و غرور فاصله داشت، اظهار کرد: ایشان تنها فرد نظامی در کشور ما است که نشان درجه یک ذوالفقار دارد ولی با این حال ذره‌ای غرور در رفتار و منش ایشان به واسطه این مقامات و درجه‌ها مشاهده نمی‌شود و بارها از خود به عنوان یک سرباز یاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: نکته مهم و اساسی در مکتب حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان علی رغم اینکه در اوج عرفان و معنویت قرار داشت هیچگاه از عقلانیت و تدبیر و محاسبه‌گری در کارها فاصله نمی‌گرفت.

سردار قاسمی ادامه‌داد: ایشان در همه کارها با تدبیر و عقلانیت برنامه‌ها را پیش می‌برد و در کنار آن نیز بر خداوند توکل و بر ائمه اطهار (ع) توسل می‌کرد.

قاسمی یادآور شد: علاقمندی به مطالعه، علاقه به دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیز از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی انصار الرضا سپاه خراسان جنوبی فرمانده سپاه انصارالرضا سردار سلیمانی قاسم سلیمانی خراسان جنوبی سردار قاسمی سردار قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خردادماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رسیده بوده که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

به گفته وی، اصفهان استان صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است ضمن اینکه صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان واقع شده اند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها نیز از جمله عامل خرابی راه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: معادن و تردد ماشین آلات سنگین آن‌ها نیز در خرابی راه‌های استان نقش محوری دارند و در کنار تخلف ناوگان حمل‌ونقل، تخلف معادن هم یک عامل اصلی در تخریب جاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها تاخیر کار اجرایی را شاهد بودیم، به دلیل بارندگی‌هایی بود که اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه به مسائل مرتبط با کیفیت آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد که تردد ناوگان سنگین در استان اصفهان عمر این رویه را کاهش می‌دهد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه تصریح کرد: اداره کل راهداری به منظور کاهش خطر تصادف و بالارفتن خط ترمز خودرویی، اقدام به فعالیت‌هایی از جمله آسفالت حفاظتی و تراش سطح آسفالت راه‌ها کرده که در نمونه اخیر می‌توان به اتوبان شهید اردستانی (فرودگاه اصفهان) اشاره کرد.

وی همچنین به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین به ایمن سازی مسیر دسترسی معادن اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث دو اتفاق خواهد شد که ابتدا از اضافه تناژ بار کامیون‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین معدن‌داران هم خود را مکلف می‌دانند که در این رابطه نقش داشته و اجازه حمل بار اضافه را ندهند.

دادخواه خاطر نشان کرد: ایمنی در تمام فعالیت‌های این اداره کل نقش محوری دارد اما آموزش به عنوان سرفصلی مهم در بیشتر مسائل از جمله موضوع ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این بخش یاری رسان ما باشند.

به گفته وی، در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده است، افزود: عمده اعتبارات این بخش ملی بوده و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام داده و تکمیل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

دادخواه در خاتمه این نشست از خبرنگاران و رسانه ها خواست مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در موضوع عامل انسانی که از جمله علل مهم تصادفات جاده‌ای است بویژه در امر اطلاع رسانی و آموزش یاری کنند.

کد خبر 749120

دیگر خبرها

  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک