Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از 5 ماده زیستی پوست مصنوعی را تولید کردند که پس از 7 روز قادر به بهبود زخم است بدون آنکه....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۰۷۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون

محققان شکل خاصی از گرافن به نام گرافن نانوسلولی را به گونه‌ای ساختند که عاری از نقص است؛ این گرافن موجب بهبود عملکرد باتری یون سدیم شد.

به گزارش ایسنا، گرافن نانو سلولی، یک شکل خاصی از گرافن است که با انباشت چندین لایه از گرافن و کنترل ساختار داخلی آن به یک مورفولوژی سلولی نانومقیاس می‌رسد که دارای مساحت سطحی بالایی است. اگرچه این ماده پتانسیل بهبود عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی و حسگرها را دارد، در طول فرآیند تولید نقص‌هایی روی ساختار آن ایجاد می‌شود که موجب محدود شدن کاربرد این نوع گرافن می‌شود. ترک‌ها اغلب هنگام تشکیل گرافن نانو سلولی ظاهر می‌شوند؛ از این رو دانشمندان به دنبال فناوری‌های جدید پردازش هستند که می‌تواند گرافن نانو سلولی همگن، بدون ترک و یکپارچه را در مقیاس‌های مناسب ایجاد کند.

به تازگی مقاله‌ای در نشریه Advanced Materials منتشر شده است که در آن یک روش جدید امیدوارکننده برای تولید گرافن نانو سلولی بدون ترک ارائه شده است. این کار توسط محققان انستیتوی تحقیقات مواد، دانشگاه توهوکو انجام شده است. این روش از فرآیندی شناخته شده به عنوان آلیاژزدایی استفاده می‌کند. این روش، از قابلیت آمیختگی اجزای آلیاژ در یک حمام حاوی مواد گداخته استفاده می‌کند. در این روش به صورت انتخابی اجزای مورد نظر در آلیاژ از بین رفته و برخی از اجزای دیگر باقی می‌ماند.

پارک از محققان این پروژه می‌گوید: ما دریافتیم که اتم‌های کربن به صورتی خودآرایی داده و به یک ساختار گرافن نانو سلولی عاری از نقص تبدیل می‌شود که این کار در طی فرآیند آلیاژزدایی فلز مایع صورت می‌گیرد. در این فرآیند پیش‌ماده‌های کربن و منگنز آمورف در بیسموت مذاب قرار دارند.

به نقل از ستاد نانو، پارک و همکارانش نشان دادند که گرافن نانو سلولی که آنها تولید کردند، استحکام کششی بالا (۳۴٫۸ مگاپاسکال) و هدایت الکتریکی بالا دارد. علاوه بر این، آنها این ماده را در یک باتری سدیم یون (SIB) آزمایش کردند. پارک می‌گوید: استفاده از گرافن نانو سلولی عاری از نقص موجب شد تا طول عمر باتری افزایش یافته و مقاومت در برابر تغییر شکل داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأیید انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس دانشگاه گرمسار
  • معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت
  • ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتارهای نژادپرستانه
  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند