Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه زابل عنوان کرد: به منظور ایجاد فضایی سبز و شاد در شهرستان زابل تعداد ۴۰۰ درخت زیتون در دانشگاه زابل کاشته شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۱۱۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید

ایسنا/یزد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد راهکارهایی شش گانه جهت مشارکت مردم در راستای جهش تولید مطرح و به تشریح آنها پرداخت.

«محمدرضا دهقانی اشکذری» با اشاره به شعار سال، «جهش تولید با مشارکت مردم» را جهت گیری کلی نظام و کشور دانست و گفت: همه ارگان‌ها و دستگاه موظف هستند به شعارها پایبند باشند و تلاش‌ها و برنامه‌های خود را در راستای این شعار تنظیم، تدوین و اجرا کنند.

وی ادامه داد: شعارها از سال ۸۷ که نامگذاری سال نوآوری و شکوفایی بود تا سال ۱۴۰۳ که برگرفته از عصاره کل این شعارهاست، همواره بخش مهمی از آن اقتصادی و تولیدی بوده است ولی تمایز امسال با سال قبل، مردمی سازی در جهش تولید بود که یادآور جریان‌هایی است که با مردم به ثمر رسیده و محقق شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تبیین درست مشارکت مردم را حاصل فهم درست اندیشمندان و متفکران کشور دانست و ابراز کرد: مشارکت مردم ابعاد گوناگونی از مالی، فنی، مهارتی و مراحل زنجیره تولید دارد که با توجه در ترکیب شعار و عمق آن، برداشت درست و فهم دقیق حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع و فعال کردن همه ظرفیت‌های مردم در جهش تولید، ابراز کرد: ورود مردم مستلزم آگاهی بخشی از طریق، ائمه جمعه، امام جماعت، اساتید، حوزویان و همه افراد موثر در رسانه در راستای تقویت بینش کار است و همه نسل‌های جامعه و همه جنسیت‌ها به سمت جریان مردمی‌ سازی تولید با لحاظ کردن نقش خودشان ورود کرده و فرهنگ سازی نمایند والا شعار مردمی سازی که شالوده آن کار است محقق نخواهد شد.

دهقانی اشکذری نمونه تاریخی ورود مردم را در دفاع مقدس اول انقلاب و مبارزه با کرونا در عصر حاضر  دانست و گفت: وقتی مردم در حوزه تولید ماسک ورود پیدا کردند نه تنها واردات ماسک متوقف شد بلکه به سمت صادرات رفتیم . اگر همین مدل تولید ماسک در زمان کرونا را تبیین و بست دهیم طبیعتاً مدل مطلوب به دست خواهد آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد کار دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و پژوهشگران را در تبدیل شعارها به برنامه های اجرایی مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: متفکران باید از دانش روز و تجربه‌های علمی دنیا استفاده کرده و از درون شعارها، اهداف، بسته‌های کاری و پروژه‌های عملیاتی را تعریف کنند وگرنه اهداف بلند مدت و چشم انداز کشور در مسیر چند ساله به برنامه‌های اجرایی تبدیل نمی شود و دستاورد خاصی نخواهیم داشت.

وی نکات کلیدی در تحقق شعار سال را تشریح کرد و اظهار کرد: مواد اولیه، اولین الزامات تولید است که در صنایع مختلف متفاوت است و متناسب با نوع تولید تغییر می‌کند و مردم می توانند در تدارک آن مشارکت داشته باشند.

وی تجهیزات و فناوری را دومین فاکتور مهم در تولید برشمرد و اذعان کرد: دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان باید در این بخش مهم و فنی ایفای نقش کنند و سعی شود فناوری را به روز آوری و به وضع مطلوب برسانند. نخبگان و دانشگاهیان از مردمی هستند که تخصص مورد نیاز را دارند.

دهقانی اشکذری سومین بستر حیاتی برای تولید را نیروی کار معرفی کرد و افزود: انسان ماهر، متخصص، متعهد، خلاق، کارآمد و اثربخش یکی از بخش‌هایی است که باید در آن سرمایه گذاری کرد. سعی شود در زنجیره سنی منابع انسانی از قشر فعالی که از سنین دانشجویی شروع تا سن میانسال و حتی کهنسالی است، نقش و حتی جنسیت آن‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دنیا یک نفر کار می‌کند و ۱.۷ نفر مصرف می‌کند، یعنی: یک نفر که کار می‌کند کمتر از یک نفر در کنار آن مصرف کننده است، این در حالیست که در کشور ما ۲.۰۳ مصرف کننده است و این نسبت باید اصلاح شده و افراد را به سمت تولیدکنندگی هدایت کرد. تحقق آن عینیت یافتن فرهنگ ایرانی اسلامی است. قرار نیست در فرهنگ ایرانی اسلامی مدل کشورهای غربی و تنها توسعه اقتصادی، فنی و تکنولوژی را الگو قرار داده و نقش خانواده و زن نادیده گرفته شود.

دهقانی اشکذری افزود: یک بانوی مسلمان با حفظ بنیاد خانواده با کسب و کارهای خانگی حتی در منزل نقش خود را در تولید و مشارکت ایفا خواهد کرد. با تلاش و کوشش در ارائه مدل های متناسب با کشور خودمان می توان همه اقشار و جنسیت ها را در زنجیره کار دخیل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی کار کودکان مورد تایید نیست، همان طور که کار زنان به شکلی که در فرهنگ غربی مردود است توضیح داد: تعریف مدل‌ها بر اساس ویژگی‌های جسمی، احساسی و روانشناختی زن و حتی مردان بزرگسالی که بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب نبینند، نیاز داریم تا بتوان فرهنگ تولید را به همه اقشار مردم ترویج کرد و همه آحاد مردم در صحنه وارد شده و به نسبت خودشان نیازهای کشور را برطرف کنند.

وی با اشاره به تامین مالی تولید عنوان کرد: در حال حاضر صنایع ما به بانک‌ها وابستگی زیادی دارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند. تامین مالی و جمع سپاری از راهکارهایی است که در بعضی از تعاونی‌ها و یا شرکت‌های سهامی به کار می‌رود و سرمایه  نقدی خرد مردم وارد تولید شده، در صورت استمرار و تشویق، زمینه بورس بازی و دلالی با سود هنگفت با سود تولید عقلایی جایگزین می‌شود و ناترازی بالا به تراز منطقی تبدیل شده، پیداست با دادن تضمین‌ها و اعتبارهای لازم به مردم سرمایه‌ آنان به شکل معقول و سنجیده وارد این عرصه خواهد شد.

کارآفرین برتر استان یزد، پنجمین عامل را بازار محصولات دانست و ابراز کرد: برای جلوگیری از زیان انباشتگی محصولات بایستی راهکاری برای بازار محصولات پیدا کنیم تا زیان انباشتگی نداشته باشیم. دنبال کردن جدی شعارهای سال قبل مبنی بر الگوی مصرف ایرانی به وسیله مردم و باور عمومی مبنی بر اینکه ارتقا روح و کیفیت کالای ایرانی زمانی است که با استقبال مردم همراه باشد، پیداست حضور مردم و اعتماد به جنس و کالای ایرانی افزایش اشتغال، کم‌شدن بیکاری، جهش تولید و رونق اقتصادی را در بر خواهد داشت.

دهقانی اشکذری بازار خارجی را معطوف تلاش دولت دانست و تبیین کرد: پتانسیل خوبی در همسایگی ما با جمعیت ۶۰۰ میلیونی وجود دارد و روابط دوستانه باید همراه با روابط اقتصادی باشد. قراردادن اقتصاد به عنوان اولویت اول دولتمردان در سیاست‌ها، سفرها و برنامه‌های خارجی رونق این بازار را همراه دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های میانی که حلقه بین شرکت‌های تولید کننده با این بازارهاست، تخصصی بوده که نقش دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در پرورش نیروی متخصص در امر بازرگانی و توانایی فروش محصولات در خارج کشور بیش از پیش پررنگ و برجسته می‌شود.

دهقانی اشکذری ضمن معرفی انواع کسب و کار خرد( ۹_۱ نفر)، کوچک( ۴۹_۱۰نفر)، متوسط و بزرگ، ششمین و آخرین بستر حیاتی کمک کار مردم در تولید را کسب و کار خرد و کوچک معرفی کرد و افزود: نقش مردم در اشتغال خرد و کوچک حائز اهمیت است.کسب و کارهای روستایی و بعضاً شهری که از نظر اندازه اشتغال بزرگ نیستند و حوزه فناوری و نیروی کار زیادی ندارند مردم بهتر می‌توانند با یک زنجیره آسان و ارزش افزوده در تحقق جهش تولید نقش داشته باشند.

دهقانی اشکذری افزود: تولید ما عموما در بخش کشاورزی، معدن، خدمات و ICT و فناوری نوین است. در صنایع بزرگ مردم نمی توانند به سرعت ایفای نقش کنند، ترسیم نقشه راه در بخش های مختلف سازگار با آن ها پیامدهای خوبی به همراه دارد.

وی نقش دولت در سیاستگذاری را مهم برشمرد و گفت: دولت سال‌های قبل اصل ۴۴ را شروع کرده و نیاز به بازنگری در فعالیت های خود دارد. برونسپاری و واگذاری مسئولیت خود در امر تجارت و تولید به مردم بایستی با جدیت دنبال شود و مشارکت را در موارد خاص از مردم مطالبه کند. مهم است که دولت هم به عنوان مشتری بزرگ مردم در خرید محصولات و هم در حوزه واگذاری تولید به مردم با ایفای نقش خوب خود رقم زننده اتفاقات مطلوب در آینده باشد.

وی دانشگاه را مهم برشمرد و اعلام کرد: با اتفاقات خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این چند سال اخیر رخ داده، در همه عرصه ها؛ تولید مواد اولیه، تولید محصول، ارائه تجهیزات و فناوری، نیروی کار ماهر و کارآمد، تامین مالی، نوآوری روش‌ها و فرآیندها، جمع سپاری و بازار محصولات در استان پیشتاز بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد،  دهقانی اشکذری در پایان نیز دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی از مردم برای مردم دانست و آن را یک  الگوی موفق در آموزش عالی برشمرد و گفت: در حال حاضر نقش این موسسه در حوزه کارآفرینی و فناوری پررنگ و در حال اجراست و اظهار امیداوری کرد: امسال به وظیفه شرعی قانونی و اخلاقی خود در تحقق شعار سال عمل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • نوروز زابل
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • خرید جذاب نهال بادام لیبل دار ۲۹ هزار تومان  تا ۲۰ فروردین
  • شعار سال جهت حرکت کلی نظام و کشور را مشخص خواهد کرد
  • بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟