Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «»
2024-05-07@23:07:06 GMT

دلیل ابتلا به اوتیسم کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۰۱۴۳۹۵۵

دولت بهار: دانشمندان یک جهش ژنی در گروهی از افراد مبتلا به اوتیسم را شناسایی کردند که می‌تواند مانع از توسعه ارتباطات مغزی شده و فعالیت مغز را کند....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۱۴۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر

کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، سنگ های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی به نام صفرا در کیسه صفرا هستند. همچنین اندازه آنها از کوچکی به اندازه یک دانه شن تا بزرگی به اندازه یک توپ گلف متغیر است.

دکتر «ایروینگ خورخه»، جراح عمومی مایو کلینیک در این باره می‌گوید: افرادی که درد و سایر علایم ناشی از سنگ‌های صفراوی را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند.

به گفته این متخصص، در این مواقع ممکن است درد شدید و ناگهانی در شکم یا کمردرد را تجربه کنید و حتی ممکن است حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید.

دکتر خورخه می‌گوید: به طور معمول، علایم درد مرتبط با کیسه صفرا، درد همراه با وعده‌های غذایی است و معمولاً بعد از خوردن وعده‌های غذایی چرب رخ می‌دهد.

او می گوید دلایل متعددی وجود دارد که کیسه صفرا شما می تواند سنگ کیسه صفرا ایجاد کند. شایع ترین علت آن چیزی است که می خورید. رژیم غذایی سرشار از فیبر و کلسترول و چربی کم، خطر ابتلا را کاهش می دهد.

سنگ های صفراوی به دلیل عدم تعادل در ترکیب شیمیایی صفرا در داخل کیسه صفرا ایجاد می شوند. بنابراین، کلسترول صفرا بیش از حد بالا می رود و کلسترول اضافی به سنگ تبدیل می شود. اگر فردی اضافه وزن و دیابت داشته باشد و زیاد چربی مصرف کند، در معرض خطر بیشتری قرار دارد. در صورت مشاهده علایمی مانند درد مکرر در ناحیه شکم، اسیدیته شدن بیش از حد، حالت تهوع، استفراغ و ... به پزشک مراجعه کنید زیرا تاخیر در تشخیص می تواند منجر به عوارض دیگری شود.

دکتر خورخه می گوید: بومیان آمریکایی و جمعیت اسپانیایی تبار و همینطور زنان در خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. همچنین با افزایش سن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستیم.

این متخصص اظهار کرد: وقتی سنگ کیسه صفرا داشته باشید، آنها خود به خود از بین نمی روند و درمان توصیه شده، جراحی برای برداشتن کیسه صفرا است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، دکتر خورخه می گوید: این عضوی از بدن است که مردم می توانند بدون آن زندگی کنند و هیچ عواقب طولانی مدتی ناشی از برداشتن آن نداشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید