Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@22:13:06 GMT

هوشمند سازی 4 هزار کلاس درس در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۰۱۵۳۴۰۳

از ابتدا سال تاکنون 4 هزار کلاس درس در کردستان هوشمند سازی شده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۱۵۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی

مناسب‌سازی به عنوان یک مطالبه مهم جامعه کم‌توانان از مهم‌ترین نیاز‌هایی است که موفقیت در تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه نیازمند همکاری و همراهی تمامی ارگان‌ها و آحاد جامعه است.

مرادی از آسیب دیده‌های چشمی سنندجی می گوید: در معابر اصلی شهری به دلیل نامناسب بودن از لحاظ مهندسی و وجود دست فروشان در پیاده رو‌ها و پهن کردن بساتشان بر روی خطوط مشخص شده، با مشکل روبه رو هستیم.

محمدی از کم توانان حرکتی سنندجی نیز می‌گوید: ما برای پیگیری امورات اداریمان باید به برخی از ادارات برویم که تردد در بسیاری از ادارات برای ما ناممکن و یا با دشواری‌های زیادی همراه است.

استاندار کردستان هم با اعلام نارضایتی از وضعیت مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان، اضافه کرد: هرچند شهر سنندج شهر تپه‌ها بوده و پستی و بلندی و توپوگرافی خاص خود را دارد، اما وظیفه دستگاه‌ها و شهرداری است که تکلیف خود را نسبت به این قشر انجام دهند تا بدون مشکل تردد کنند.

زارعی کوشا افزود: موضوع مناسب‌سازی معابر باید در اولویت قرار گیرد و اهتمام بیشتری نسبت به آن در استان وجود داشته باشد و با دستگاه‌هایی که در این زمینه کم کاری کنند برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان نیز کمبود اعتبار را از مهم‌ترین دلایل عدم مناسب‌سازی نشدن ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی اعلام کرد و گفت: سعی کردیم در زمینه مناسب‌سازی برخی زیرساخت‌ها ازجمله آسانسور، رمپ معلولان، سرویس‌های بهداشتی را رعایت کنیم، اما امکان اینکه بخواهیم تمام ساختمان‌های موجود ایمن‌سازی و مناسب‌سازی شود منابع مالی کافی نداریم.

حبیبی افزود: ایمن‌سازی فضا‌ها و مناسب‌سازی اتوبوس‌های شهر در سنندج انجام شده و باید به سایر شهر‌های استان هم تعمیم داده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز با بیان اینکه در زمینه مناسب‌سازی کار بر زمین مانده زیاد است، گفت: شهرداری‌ها از دستگاه‌هایی هستند که بیشترین وظیفه در موضوع مناسب‌سازی را به عهده دارند و باید در زمینه مناسب به صورت جهادی وارد شوند.

رسولی خاطرنشان کرد: کردستان در زمینه دسترس‌پذیری ادارات برای جامعه معلولان در ردیف‌های آخر جدول قرار دارد و جزو استان‌های آخر کشور است.

مناسب‌سازی صرفاً برای افراد معلول نیست و سایر اقشار جامعه مانند کودکان، سالمندان، زنان باردار و ... هم با این موضوع مرتبط هستند.

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تکلیف همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در رابطه با مناسب‌سازی اماکن عمومی و ... را مشخص کرده و انتظار می‌رود، دستگاه‌ها نسبت به انجام وظایف خود در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

در سنندج هفده هزار معلول و جانباز وجود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • صدور شناسنامه هوشمند شد