Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- امام جمعه شهرستان پاکدشت با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی ملت ایران، ریشه در باورهای دینی دارد گفت: شعار مرگ بر آمریکا هیچ گاه از ملت ایران جدا نمی....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۱۷۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان نکاتی محوری درخصوص مشکل آب در استان سمنان گفت: سمنان یک استان صنعتی و معدنی است و طی سال‌های گذشته مهاجرانی از استان‌های دیگر را به عنوان فعالان و کارگران این دو بخش پذیرفته است؛ بدیهی است نبود آب شرب در این استان باعث مهاجرت معکوس و خالی شدن استان سمنان از سکنه خواهد شد.

امام جمعه سمنان مشکل کم آبی را مربوط به کل استان سمنان دانست و اظهار کرد: علاوه بر سمنان، شهرستان‌های شاهرود، گرمسار، دامغان و شهر جدید التأسیس ایوانکی نیز دارای همین مشکل هستند.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته تامین آب شرب مردم ایوانکی با تانکر انجام می‌شد افزود: با توجه به سیاست‌هایی که در خصوص انتقال ساکنان تهران به شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده است، افزایش ساخت و ساز، ارزانی مسکن و هر خدمت دیگری به مردم تهران در شهر جدید ایوانکی بدون تامین آب شرب بی‌فایده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان جزئیاتی از تقسیم آب حبله‌رود در گرمسار، سمنان و دیگر شهرها و روستاهای منطقه گفت: امام جمعه دامغان نیز به نقل از مسئولان سد شهید شاهچراغی اعلام کرده است که حجم آب این سد قریب به پنجاه درصد کاهش یافته است؛ امام جمعه شاهرود هم در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرده است که اولویت اول شاهرود تامین آب شرب مردم است؛ در نتیجه کل استان از گرمسار، سمنان، دامغان تا شاهرود مشکل آب دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سند بالا دستی آمایش سرزمینی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در این سند دو بار تأکید شده است که محل تأمین آب استان سمنان، دریای خزر است، طرح انتقال آب خزر به استان سمنان دو بار در دولت‌های پیشین مورد بررسی قرار گرفت و مجوز زیست محیطی و کمیسیون ماده ۲۳ آن نیز صادر شد؛ همچنین مصوبه مجلس و هیأت دولت وقت در این خصوص موجود است اما با وجود همه موارد فوق، طرح انتقال آب از دریای خزر پس از مدت کوتاهی از آغاز آن، متوقف شد.

وی با درخواست از رئیس جمهور برای احیا و پیگیری این طرح، مانند دیگر طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که در کشور در حال تکمیل است گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مطالبه مردم استان سمنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانداران، همه ائمه جمعه و به صورت کلی تمام استان است.

امام جمعه سمنان با تشریح تمام جزئیات طرح انتقال آب خزر به استان سمنان اظهار کرد: مقدار آبی که برای این استان از دریای خزر برداشت خواهد شد در مقایسه با آبی که کشورهای دیگر از این دریا برای امور خود مصرف می‌کنند نزدیک به صفر است لذا بهره‌برداری از این پروژه تاثیری در پایداری آب این پهنه بزرگ آبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هزینه تأمین آب استان سمنان از خلیج فارس به مراتب بیشتر از تأمین آن از دریای خزر است تصریح کرد: همه استان‌های سمنان، تهران، مازندران، قم و دیگر استان‌ها می توانند از این آب متنعم و بهره‌مند شوند، بنابراین این طرح یک طرح ملی است و صرفا برای استان سمنان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در پایان با تاکید بر اینکه مقدمات، مطالعات و مصوبات طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان انجام و نهایی شده است خاطرنشان کرد: مردم استان انتظار دارند ریاست محترم جمهوری و سایر مسئولان دولت سیزدهم به این پروژه عنایت ویژه داشته باشند تا این خواسته و مطالبه به حق در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان تعیین تکلیف و اجرایی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895081

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • سیلی ایران اسلامی به استکبار تن آمریکا را لرزاند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • زائران در حرم امام حسین (ع) شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند + فیلم
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی