Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه سه سال مذاکرات با غرب کاهش صنعت و تکنولوژی هسته‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۲۲۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جامعه هسته‌ای برای هم‌رسانی دانش در حوزه محیط زیست

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: جامعه هسته‌ای ایران آمادگی دارد دانش خود در زمینه محیط زیست را برای پاسخگویی به مسائل جهانی به اشتراک بگذارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان جواد کریمی‌ ثابت، عصر امروز در اختتامیه اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای 2024 گفت: امروز با مشارکت همه شما توانستیم یک رویداد فاخر و تجربه ارزشمند را برای جامعه هسته‌ای به ارمغان بیاوریم و این مهم بدون همکاری همه اعضا میسر نبود.

وی در ارتباط با رخدادهای این کنفرانس عنوان کرد: ارائه بیش از 100 سخنرانی علمی در قالب مقالات، برگزاری 16 میزگرد تخصصی با ارائه 100 سخنرانی، ارائه بیش از 350 پوستر، حضور حداکثری جامعه علمی هسته‌ای و دانشجویان این حوزه و همچنین حضور مدیران صنعت باعث شد که این نشست رویدادی تاریخی برای جامعه هسته‌ای باشد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در این نشست‌ها فضایی فراهم شده بود که همه نهادها و اجزای زیست‌بوم فناوری، صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی در یک بستر مناسب کنار هم قرار بگیرند و نوید یک هم‌افزایی را بدهند.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها صنعت از آخرین دستاوردهای دانشگاه و ظرفیت‌های دانش‌بنیان آگاه شده و دانشگاه نیز با چالش‌ها و اولویت‌های صنعت آشنا شده و نقشه راه خود را برای آینده کاری ترسیم کردند.

کریمی‌ثابت با اشاره به دستاوردهای این کنفرانس بیان کرد: در این چند روز شاهد بلوغ فناوری هسته‌ای خود بودیم و به طبع از ضعف‌های خود نیز آگاه شدیم و این باعث شد که برنامه‌ریزی منسجمی برای ادامه راه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این اختتامیه برای جامعه هسته‌ای یک آغاز برای حرکت به سوی جهانی شدن در حوزه ارتباطات علمی است؛ شاید کمترین رویداد در یک جامعه علمی، کنفرانس‌های بین‌المللی باشد که دانشجویان ما از آن بی‌بهره بودند.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: کوچکترین دستاورد حضور دانشجویان در این کنفرانس، افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس آنها بود؛ ارائه دستاوردهای جوانان در کنار بهترین محققان خارجی و مقایسه دانش و مسیر آنها با دیگران نوید می‌دهد که فاصله‌ای میانشان وجود ندارد و آینده‌سازان ما با توان بیشتر در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه مسئله شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی در این کنفرانس تصریح کرد: نوع فعالیت‌های ما با سیاست‌های درها و نوآوری‌ باز  که در سازمان انرژی اتمی تعریف شده، کاملا نشان‌دهنده مسیری بود که ما طی کردیم.

کریمی‌ثابت در ارتباط با تعهد جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای عنوان کرد: اشتراک‌گذاری دانش برای پاسخ به مسائل جهانی در حوزه محیط‌زیست از تعهدات جمهوری اسلامی است که بسیاری از ما از آن محروم بودیم اما آماده‌ایم که با سخاوتمندی این دانش را که به دست جوانان و با تلاش گروهی به دست آمده به اشتراک بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس بدون حمایت‌های سازمان انرژی اتمی برگزار نمی‌شد و حامی اصلی ما در این زمینه ریاست این سازمان بود؛ همچنین از مدیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای برای تشویق‌ها و حمایت‌هایشان و همچنین قول استمرار آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/174

دیگر خبرها

  • قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند
  • قدرت هسته‌ای، ثروت ساز و اقتدار آفرین است/آژانس در حوزه این تکنولوژی مطلقاً همکاری نمی‌کند
  • چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش
  • آمادگی جامعه هسته‌ای برای هم‌رسانی دانش در حوزه محیط زیست
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • برتری تراکتور و هوادار در نیمه اول/ صنعت نفت جان گرفت
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای