Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به افزایش ساخت و ساز در خارج از حریم شهرها گفت: شهرداری‌های کشور باید ناظر شهرسازی داشته باشد تا با....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۶۱۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران، افزود: درباره جایگاه پزشک در ایران باید گفت زمانی که از نقش پزشک صحبت می‌کنیم منظورمان تنها نقش درمانگر در بیمارستان و اتاق عمل نیست بلکه طبیبان حافظان تار و پود سلامت مردم و جامعه هستند.

وی ادامه داد: جایگاه پزشکی در کشور و سرزمین ما با تار و پود سرزمین ما به شکل جدایی ناپذیر تنیده است. تلاش برخی رسانه‌ها و تریبون‌ها که از جایگاه پزشک خبر ندارند، هزینه زا خواهد بود، اما راه به جایی نخواهند برد.

رئیس زاده گفت: جامعه پزشکی در نیم قرن اخیر رشد بسیار درخشان و زبانزدی داشته است و به قول استاد ایرج فاضل این درخت تنومند حسودان و دشمنانی هم دارد.

وی افزود: حفظ جایگاه، شأن و عظمت پزشک نیازمند تلاش پیوسته و توجه عمیق همگان است. جامعه پزشکی باید متولی حفظ و حراست و شأن رشته خود باشد.

رئیس زاده تاکید کرد: سیاست گذاران و مجریان باید متوجه اعمال و رفتار و کنش خود با جامعه پزشکی باشند. با این جامعه فرهیخته و وظیفه خطیر آن نمی‌توان کُشتی گرفت و شوخی کرد. بعضی از شوخی‌ها و ندانم کاری‌ها با جامعه پزشکی جدی جدی، سلامت مردم را دستخوش تغییر خواهد کرد.

وی افزود: اعتقاد و اعتماد راسخ مردم به جراحان ایرانی ابدی نخواهد بود اگر مدیریت نکنیم. در مخیله هیچ ایرانی وجود ندارد که برای عمل پیچیده قلب و تومور مغزی و اطفال در اروپا یا آمریکا خدمت بهتری می‌گیرم، اما این همیشگی نخواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: فعالیت عامدانه و غیرعامدانه در جهت تخریب جامعه پزشکی در جریان است. ایجاد دو قطبی جعلی با هدف رو در رو قرار دادن پزشک و مردم در کنار خلاف عرف عده معدودی از جامعه پزشکی منجر به ایجاد ذهنیت‌های نادرست شده است.

وی افزود: جایگاه پزشکان در کشور ما ریشه فرهنگی و تاریخی دارد و این جایگاه قابل خدشه دار شدن نخواهد بود.

رئیس زاده گفت: روند حرکات جهانی به سمت کمبود نیروی متخصص در افق ۲۰۳۰ است، در کشور ما شاید چالش اساسی پیش روی ما نباشد، اما زمانی که در کشور توسعه یافته کمبود نیرو اتفاق می‌افتد این جبران از کشور‌های در حال توسعه صورت می‌گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: تأمین نیروی تخصصی در بازه ۷ ساله عملی نیست سیاست گذاران باید نسبت به سیاست‌های تثبیت و تشویقی و انگیزه ماندگاری توجه کنند وگرنه سیاست افزایش ظرفیت راه به جایی نخواهد برد و تبدیل به کشت «فرارسرزمینی» برای کشور‌های دیگر خواهد کرد.

وی گفت: کاهش اقبال به رشته علوم پزشکی در کشور ما و جهان و برخی کشور‌های توسعه یافته قابل توجه است برخی تخمین‌ها در سال ۲۰۳۰ حکایت از این دارد جهان با ۱۸ میلیون کمبود کادر درمان مواجه خواهد شد. در آمریکا کمبود بیش از ۳۰۰ هزار متخصص پزشکی وجود خواهد داشت در این کشور‌ها تمایل به رشته‌های پیچیده به طرز معناداری کاهش پیدا کرده است.

رئیس زاده اظهار داشت: چالش درون پزشکی ما ضعیف شدن اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پزشکی است که نگرانی بسیار جدی است که اخلاق حرفه‌ای در هیاهوی نابسامانی‌های اقتصادی و مدیریتی خودش را نشان می‌دهد. وظیفه ما و انجمن‌های علمی این است که نسبت به تقویت اخلاق حرفه‌ای تاکید کنند ما در این زمینه سابقه تاریخی درخشان و اساتید بزرگ و الگو داریم.

وی گفت: ما با وضعیت نابسامانی در اقتصاد سلامت در رشته‌های مختلف پزشکی مواجه هستیم و این نابسامانی در عدالت بین رشته‌ای روز به روز تشدید می‌شود که باید مدیریت کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: تعارضات بین رشته‌ای در کشور ما به بدترین شکل مدیریت می‌شود. وزارت بهداشت کمیسیون تعیین حدود صلاحیت‌های حرفه‌ای را به رغم قانون مجلس شورای اسلامی در سازمان نظام پزشکی تعطیل کرده است.

وی افزود: اساتید اذعان دارند، کیفیت آموزش در حوزه علوم پایه و رزیدنتی و تخصصی و فوق تخصصی به سمت مطلوب حرکت نمی‌کند. انگیزه دانشجویان و تمرکز برای یادگیری دچار روند منفی شده است.

رئیس زاده گفت: دخالت نابجا در حوزه سلامت امروز از هر زمان دیگری گسیخته شده و از دست وزارت بهداشت خارج شده است.

وی اظهار داشت: مداخلات غیر مجاز در جامعه پزشکی چالش جدی دیگری است. برخی از همکاران ما تکنسین پرور هستند از آن سو قانون ضعیف و غیر بازدارنده ورود سونامی گونه تکنسین‌ها را در امر مداخلات غیر مجاز تسهیل کرده است ما دو سال است با تمام توان در مجلس به دنبال تغییر این قانون هستیم.

رئیس زاده افزود: ورود مداخلات غیر آکادمیک که به اسم طب سنتی رایج شده و قوانین پوشش بیمه‌ای درست می‌کنند مورد تأیید جامعه پزشکی نیست و خطر جدی برای سلامت مردم است. بیش از ۵ هزار سایت در حوزه زیبایی تبلیغ می‌کنند و قوانین بازدارنده برای برخورد وجود ندارد.

وی افزود: تعرفه دستوری مالیات ندارد. وقتی تعرفه‌ها را با فرسنگ‌ها فاصله از قیمت واقعی تعیین می‌کنید یعنی مالیات را پیشاپیش گرفتید. بعد از آن همین تعرفه را وارد طرح پلکان و قاصدک می‌کنید و بعد مالیات اخذ می‌کنید و چند ماهه بعد پرداخت می‌کنید این ظلم مضاعف به جامعه پزشکی است که در هیچ صنف دیگری وجود ندارد و چالش اصلی حتماً متوجه سلامت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین