Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@12:16:19 GMT

آرنولد شوارتزنگر کماکان روفرم در 70 سالگی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۰۷۰۵۲۸۷

آرنولد شوارتزنگر کماکان روفرم در 70 سالگی -----------------------------------------------------------------------------....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۷۰۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟

متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: در سن ۴۰ سالگی میزان تخمک‌ها به ۲۵ هزار تخمک کاهش پیدا می‌کند و در سن نزدیک به یائسگی به هزار تخمک می‌رسد، پیری تولیدمثلی مدت‌ها قبل از اینکه علائم بالینی خودش را نشان دهد آشکار می‌شود، در سن ۴۲ سالگی به حداقل میزان خودش می‌رسد و در سن ۴۲ سالگی میزان باروری به انتها رسیده و یا نزدیک به انتها قرار دارد.

گیتا فرشاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در انسان تولید تخمک‌ها در طول هفته ۲۰ بارداری ۶ تا ۷ میلیون است و در زمان تولد این مقدار به یک تا ۲ میلیون کاهش پیدا می‌کند، در زمان بلوغ نیز تخمک‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تخمک می‌رسد و در سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی تولیدمثلی یک خانم فقط ۴۰۰ تخمک آزاد می‌شود و بقیه تخمک‌ها هدر می‌روند.

وی افزود: در سن ۴۰ سالگی میزان تخمک‌ها به ۲۵ هزار تخمک کاهش پیدا می‌کند و در سن نزدیک به یائسگی به هزار تخمک می‌رسد، پیری تولیدمثلی مدت‌ها قبل از اینکه علائم بالینی خودش را نشان دهد آشکار می‌شود در این مدت قاعدگی‌ها منظم است ولی طول و دوره سیکل‌های قاعدگی به‌مرور کوتاه می‌شود و در سن ۴۲ سالگی به حداقل میزان خودش می‌رسد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی بیان کرد: در سن ۴۲ سالگی میزان باروری به انتها رسیده و یا نزدیک به انتها قرار دارد، معمولاً ۴۶ سالگی متوسط یائسگی است که در برخی خانم‌ها در ۴۳ سالگی و در برخی دیگر تا ۵۴ سالگی هم ممکن است یائسگی به تأخیر بیفتد.

وی با بیان اینکه ژنتیک در ذخیره تخمدان نقش دارد، تصریح کرد: اگر مواردی چون اعمال جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و عوامل محیطی که می‌تواند تخمدان را تخریب کند را کنار بگذاریم ژنتیک در ذخیره تخمدان نقش دارد، حتماً شنیده‌اید در ختر خانم‌هایی که مادرانشان زود یائسه می‌شوند نیز یائسگی زودتر اتفاق می‌افتد و این موضوع نشانگر نقش ژنتیک در ذخیره تخمدان است.

فرشاد ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد فولیکول‌ها در یک خانم با افزایش سن کم می‌شود کیفیت تخمک‌ها هم کاهش می‌یابد البته ممکن است با کم شدن کیفیت تخمک، خانم در سن بالا باردار شود اما این بارداری به انتها نرسیده یعنی بارداری موفق اتفاق نخواهد افتاد و در این شرایط میزان سقط و ناهنجاری‌های کروموزومی در تخمک‌ها افزایش پیدا می‌کند، این خطر اگرچه تا سن ۳۵ سالگی کمتر است اما در سن ۴۰ سالگی این میزان به ۷۰ درصد و در سن ۴۵ سالگی نزدیک به ۱۰۰ درصد می‌رسد یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد تخمک‌های خانم ۴۵ ساله ناهنجاری دارند و این موضوع نقش سن در باروری یک خانم را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های متفاوتی وجود دارد که ذخیره تخمدان را تا حدی به ما نشان می‌دهند یکی از آزمایش مهم و کاربردی آزمایش هورمون AMH است این هورمون از فولیکول‌های بدوی در زمان جنینی ترشح می‌شود تا زمانی که فولیکول به ۲ تا ۵ میلی‌متر می‌رسد و سپس ترشح آن متوقف می‌شود بنابراین هرچه تعداد فولیکول‌های تخمدان بیشتر باشد میزان هورمون بیشتر می‌شود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: با افزایش سن وقتی تعداد فولیکول‌ها کم می‌شود میزان این هورمون هم کمتر خواهد شد و این هورمون به خاطر اینکه در طول سیکل قاعدگی خانم تغییرات ناچیزی دارد به‌راحتی می‌توانیم ذخیره تخمدان را حدس بزنیم البته سونوگرافی واژینال، تعیین تعداد و اندازه فولیکول‌ها که توسط متخصصین زنان انجام می‌شود می‌تواند شکست درمان و یا موفقیت درمان و ناباروری را نشان دهد.

انتهای پیام

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشخیص سخت و پیچیده بیماری آندومتریوز بهترین راه مصرف مکمل‌های آهن چیست؟ ارتباط دور کمر با ناباروری زنان

دیگر خبرها

  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود