Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منشی و دستیار دندانپزشک جهت کلینیک ( ۸ صبح الی ۸ شب ) در تهران تهرانپارس نیازمندیم. متقاضیان ... نوشته استخدام منشی و دستیار دندانپزشک جهت کلینیک در تهران....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ای استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.e-estekhdam.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ای استخدام» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۷۳۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سلول درمانی CAR-T می تواند پیوند کلیه را بهبود بخشد؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مریم اسلامی- پزشک و دکتری تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی؛ محققان کلینیک مایو کشف کردند که درمان با سلول T گیرنده آنتی ژن کایمریک (سلول درمانی CAR-T ) می تواند یک رویکرد انقلابی برای پیوند اعضا برای بیمارانی ارائه دهد که به سختی قابل انطباق هستند و مستعد رد پیوند، هستند. تحقیقات پیشگامانه آنها بر استفاده از سلولهای CAR-T مشتق شده از سیستم ایمنی بدن خود بیمار برای جلوگیری از رد اندامهای اهدایی متمرکز است. بیماران حساس کسانی هستند که دارای سطوح بالایی از آنتی بادی ها هستند که باعث میشود سیستم ایمنی آنها به اندامهای اهدا کننده بالقوه واکنش منفي نشان دهد. این بیماران اغلب با دوره های انتظار طولانی برای پیوند مواجه می شوند.تحقیق از این مطالعه اثبات مفهوم در Kidney International منتشر شده است.

‏Tambi Jarmi، اولین نویسنده این مطالعه و نفرولوژیست پیوند در کلینیک مایو در فلوریدا میگوید این مطالعه برای ارزیابی امکان استفاده از یک ایمونوتراپی طراحی شده است که سلولهای B را که باعث ایجاد حساسیت در بیمارانی که منتظر پیوند کلیه هستند حذف میکند.

این تحقیق یکی از اولین گامها در جهت بکارگیری سلولهای CAR-T در زمینه پیوند برای تلاش برای در دسترس قرار دادن اندامهای اهدا کننده بیشتر برای پیوند و کاهش انتظار بیمارانی است که به کلیه جدید نیاز دارند.

تحقیق در مورد سلول درمانی و پیوند CAR-T‏

محققان در آزمایشگاه M.D., Ph.D. Hong Qin نوع جدیدی از سلول درمانی ‏CAR-T را توسعه دادند که پروتئینی به نام گیرنده فاکتور فعال کننده سلول B‏ ‏(BAFF-R) را هدف قرار میدهد که در سلولهای B وجود دارد. سلولهای B‏ نقش کلیدی در تنظیم سیستم ایمنی و تولید آنتی بادی دارند آنها بررسی کردند که آیا سلولهای BAFF-R CAR-T می‌توانند سلولهای B را که باعث ایجاد حساسیت می‌شوند هدف قرار داده و حذف کنند.

برای این مطالعه محققان سلولهای BAFF-R CAR-T را از 10 بیمار که به پیوند عضو حساس بودند تولید کردند 9 نفر از آنها پیوند کلیه و یک نفر پیوند ریه دریافت کرده بود.

دکتر Qin ، نویسنده ارشد این مطالعه میگوید ما سلولهای T را از مقدار کمی از خون بیمار جدا کردیم. سپس این سلول‌های CAR-T برای شناسایی و خنثی کردن سلول‌های B حامل یک آنتی ژن خاص مهندسی شدند و به طور موثر سلول‌های حساس را هدف قرار داده و از بین می‌برند.

سپس تیم تحقیقاتی فعالیت سلولهای BAFF-R CAR-T را پس از درمان با سلول‌های B از اهداکنندگان سالم با سلولهای T مقایسه کردند. محققان کاهش سلول‌های B را از گروه بیماران حساسی که با سلولهای CAR-T مشتق از بیمار درمان شده بودند در مقایسه با گروه کنترل غیر CAR-T مشاهده کردند.

دکتر Tambi Jarmi می‌گوید مطالعه ما نشان داد که سلولهای BAFF-R‏ ‏CAR-T مشتق شده از بیماران حساس اثرات کشنده ای بر سلولهای B نشان‌ می دهند.

کلینیک مایو اکنون در حال آماده سازی برای تولید سلولهای BAFF CAR-T در تاسیسات تجاری خود در فلوریدا برای آزمایش در مراحل اولیه آزمایشات بالینی است.

استفاده از سلول درمانی BAFF-R CAR-T برای حساسیت زدایی بیماران پیوند کلیه در نظر گرفته می شود.

این یکی از اولین تحقیقات در مورد استفاده از این ایمونوتراپی برای بیماری های فراتر از سرطان است.
این تحقیق با همکاری ایمونوتراپی احیا کننده کلینیک مایو و برنامه تحقیقاتی ترجمه CAR-T بخش پیوند کلینیک مایو فلوریدا و بخش هماتولوژی و انکولوژی پزشکی کلینیک مایو انجام شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه
  • جنگ به روایت دندانپزشک فلسطینی
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • چادری که به مطب تبدیل شد؛ جنگ به روایت دندانپزشک فلسطینی
  • جوانی خواننده لس آنجلسی در یک فیلم سینمایی جدید! | ببینید
  • آیا سلول درمانی CAR-T می تواند پیوند کلیه را بهبود بخشد؟