Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-16@10:17:36 GMT

گسترش پروتزهای دندانی دیجیتال در ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۰۷۶۶۴۳۳

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دبیر علمی بخش پروتزهای دندانی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: اصلی ترین رشته دندانپزشکی که در آن دیجیتال در تمام عرصه ها وارد شده، پروتزهای....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۷۶۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟

امروزه تعداد افرادی که درحال انجام معامله در دنیای مربوط به رمزارز هستند، رو به افزایش است و همین اتفاق منجر به بروز مشکلات مختلف در این حوزه می شود و بسیاری از افراد به دنبال روش شکایت از صرافی ارز دیجیتال هستند تا حق و حقوقی از آن ها ضایع نشود. البته در همین ابتدا باید گفت حضور یک وکیل در این مسیر پیشنهاد می شود که توصیه ما کلیک روی لینک است تا با وکلایی که در این زمینه فعالیت دارند آشنا شوید.

https://mastervakil.com/the-best-lawyers-in-ahvaz/

صرافی ارز دیجیتال یک بستر برای خرید و فروش و انجام معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال است. حال از آنجایی که بازار رمزارزها رشد چشمگیری داشته، صرافی های آنلاین ارز دیجیتال نیز دست به انجام تبلیغات گسترده زده اند تا بتوانند تعداد معامله گران بیشتری را جذب کنند و در این حوزه فعالیت قابل توجهی داشته باشند. از طرفی در رابطه با رمزارزها هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و مسئولیت آن به هیچ شخصی مربوط نیست. بنابراین ممکن است با انتخاب یک صرافی اشتباه، مشکلات گوناگونی پیش آید. ما در این مقاله بررسی می کنیم که شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است و چه اقداماتی باید انجام داد.

چگونه از صرافی ها شکایت کنیم؟

برای شکایت از صرافی ها، 4 روش کلی وجود دارد که شما می توانید براساس شرایطی که موجود است، انتخاب خود را انجام دهید. این چهار روش به طور کلی عبارتند از:

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق کانون صرافان شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق بانک مرکزی شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق سازمان تعزیرات حکومتی شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق دادگستری

در ادامه هریک از این روش ها را به طور کامل بررسی می کنیم تا با چالش ها و شرایط مربوط به هرکدام آشنا شوید.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق کانون صرافان

کانون صرافان یکی از مراجع صالح برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال است که حوزه فعالیت این کانون توسط بانک مرکزی مشخص خواهد شد و بانک مرکزی اختیارات یک صرافی را تعیین می کند. این کانون در طول دو هفته، موضوع شکایت را بررسی می کند و بعد از آنکه نتیجه معلوم شد، آن را به شاکی اطلاع می دهد.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق بانک مرکزی

شما علاوه بر کانون صرافان، امکان شکایت از صرافی ارز دیجیتال در بانک مرکزی را نیز دارید. برای مطرح کردن چنین شکایتی، باید در ابتدا وارد سامانه بانک مرکزی شوید و در بخشی که مربوط به ثبت شکایات است، درخواست خود را مطرح کنید. بعد از آنکه وارد سامانه بانک مرکزی شدید و شکایت خود را ثبت کردید، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با استفاده از آن پیگیری شکایت خود را انجام دهید.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از زیر مجموعه های اداره دادگستری است که می توانید با در دست داشتن مدارک و مستندات مربوطه، شکایت از صرافی ارز دیجیتال را در آن ثبت کنید. البته باید این مورد را بدانید که این سازمان وظیفه رسیدگی به یکسری موارد را دارد که عبارتند از:

احتکار عدم عرضه کالا عدم اجرای قوانین نرخ گذاری عرضه بیرون از شبکه

اگر قصد طرح شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق سازمان تعزیرات حکومتی را دارید، باید در ابتدا یک شکواییه تنظیم کنید و در نهایت آن را به سازمان ارائه دهید. شما می توانید برای ثبت شکایت، به صورت اینترنتی و تلفنی اقدام کنید.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق دادگستری

اگر شما نتوانستید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نتیجه مطلوبی بگیرید، می توانید مدارک و شکواییه ای که تنظیم کرده اید را به دادسرا ارائه دهید. دقت داشته باشید که سازمان تعزیرات حکومتی، یک مجمع قضایی نیست! این درحالی است که دادگستری یک محیط برای محاکمه عمومی به شمار می آید و اکثر موارد حقوقی را بررسی می کند.

چه زمان و به چه دلیل می توان از فروشنده ارز دیجیتال شکایت کرد؟

طبق آنچه در گذشته دیده شده، بیشتر موضوعاتی که افراد با استناد به آن ها ثبت شکایت را انجام می دهند، شامل موارد زیر است:

اگر فروشنده ارز دیجیتال فیشینگ انجام دهد یا یک حساب صرافی را اجاره کند. اگر فروشنده ارز دیجیتال باعث توقیف دستگاه های ماینر شود یا فارم استخراج انجام دهد. اگر فروشنده سرمایه ای جذب کند که با آن معامله انجام دهد، اما باعث ضرر و زیان باقی افراد شود. اگر فروشنده خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهد و تعهد به قرار نداشته باشد. آیا برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال باید هزینه پرداخت؟

به طور کلی بله؛ ثبت شکایت از صرافی ارز دیجیتال نیازمند به پرداخت هزینه است، اما اینکه شما کدام روش را برای ثبت شکایت انتخاب کنید، در این هزینه تاثیر دارد. اما می توان گفت در مجموع، هزینه ای که برای کانون صرافان پرداخت می شود، در مقایسه با سایر روش های شکایت کمتر است. از همین رو توصیه ما به شما این است که در ابتدا شکایت خود را در کانون صرافان ثبت کنید و اگر در ادامه نتیجه مطلوبی به دست نیامد، به سراغ سایر روش ها بروید.

مدارک لازم برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال و فروشندگان

ثبت شکایت بدون ارائه مدارک موردنیاز غیرقابل انجام است و شما اگر چنین قصدی دارید، باید مدارکی که برای اثبات جرم هستند را به مراجع رسیدگی ارسال کنید. برای مثال یکی از مهم ترین مدارک، رسید بانکی مرتبط با پرداخت یا ارسال رمز ارز است. در دنیای امروز، اسکرین شات ها نیز می توانند از جمله مدارک اثبات جرم باشند؛ بنابراین از صفحات مربوط به حساب کاربری در صرافی اسکرین شات بگیرید و آن ها را نگه دارید تا در صورت نیاز از آن ها برای دریافت حق و حقوق خود استفاده کنید.

در سایت مستر وکیل، بهترین وکلا بر اساس تخصص و شهری که هستند به شما معرفی می شوند، از همین رو اگر در رابطه با روند شکایت، مدارک لازم و ... دچار شک و شبه هستید، می توانید با یکی از وکلای برتر صحبت کنید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد و شما بتوانید به حق و حقوقی که دارید برسید.

کلام آخر

حوزه ارز دیجیتال، یک حوزه با سود بالا اما پر ریسک است و روزانه مشکلات بسیاری در این حوزه گریبان گیر افراد می شود. شکایت از صرافی ارز دیجیتال یکی از موضوعاتی است که معامله گران با آن درگیر هستند، از همین رو ما در این مقاله در رابطه با این موضوع به طور کامل صحبت کردیم و روش هایی که می توانید از طریق آن ها به حق و حقوق خود برسید را گفتیم که در نهایت امیدواریم برای شما مفید واقع شوند.

دیگر خبرها

  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • برگزاری یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران برگزار می‌شود
  • اعلام جزئیات یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازار‌های مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اسرائیل
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی