Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: باید در بازار مدرن به کیفیت بسته‌بندی و قیمت تمام شده محصولات توجه داشته تا امکان پیروزی در مقابل رقبای خارجی در بازارهای جهانی را....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۸۱۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی

پس از انجام عملیات انتقامی علیه رژیم صهیونیستی قیمت نفت کاهش یافت که کارشناسان معتقدند پاسخی به انجام این عملیات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته گذشته و پس از پاسخ هوشمندانه ایران به رژیم صهیونیستی قیمت نفت خام با کاهش مواجه شد به طوری که هر بشکه نفت برنت با کاهش ۱.۳ درصدی به ۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز به همین میزان کاهش قیمت داشت و به ۸۴ دلار و ۵۵ دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان معتقدند که با توجه به حمله هوشمندانه ایران به رژیم صهیونیستی، نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌ها بین دو طرف کاهش یافته و همین موضوع منجر به کاهش قیمت نفت شده است چراکه با توجه به جایگاه ژئوپلتیک ایران در منطقه، در صورت تشدید درگیری‌ها، عرضه نوفت در بازارهای جهانی با اختلال مواجه می‌شود.

افزایش قیمت نفت در شرایط فعلی سناریویی دور از انتظار است چراکه سطح درگیری‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی به سطحی که بتواند عرضه نفت را تحت تأثیر قرار دهد نرسیده است.

اکنون تولید روزانه نفت ایران بیش از سه میلیون بشکه است که در صورت اختلال عرضه، بخشی از بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. کارشناسان معتقدند قیمت نفت می‌تواند به کانال ۷۰ دلار عقب نشینی کند و در صورت تشدید درگیری‌ها قیمت بالای ۱۰۰ دلاری نفت دور از انتظار نیست.

حسن مرادی، کارشناس انرژی در این زمینه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده روتین و بدون تنش نبوده است. یک وضعیت ویژه در دنیا و به ویژه در غرب آسیا حاکم شده که نتیجه آن به هم خوردن بسیاری از معادلات در منطقه است؛ منطقه‌ای که دارای بزرگترین ذخایر نفت خام جهان و محور تجارت نفت است.

وی اضافه می‌کند: دو عامل در این موضوع تأثیرگذار خواهد بود، کشورهای دارای منابع نفتی همچون ایران، قطر، امارات، کویت و حتی روسیه بخشی از بخشی از سناریویی هستند که در حال تکمیل است و تجارت حامل‌های انرژی و به ویژه نفت خام به شدت به خطر افتاده است.

این کارشناس انرژی می‌گوید: در طول شش هفت ماه جنگ غزه نگرانی از باب‌المندب و دریای سرخ بود که کشتی‌ها در این محل امنیت نداشتند و طبیعی بود که محور مقاومت اجازه عبور کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های اسرائیلی از این منطقه را نمی‌داد و دریای سرخ برای این کشتی‌ها ناامن بود. در ادامه با توجه به حمایت کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا، فرانسه و آلمان و پشتیبانی و جهت‌گیری آن‌ها از رژیم اشغالگر برخی از آن‌ها به ویژه انگلیس و آمریکا به عنوان اهداف مشروع برای محور مقاومت تلقی شدند و نه تنها در دریای سرخ و باب‌المندب کشتی‌های آن‌ها مورد تهدید قرار گرفت بلکه در مسیر قدیمی دور زدن قاره آفریقا و دماغه امید نیک ناامنی به وجود آمد.

مرادی اضافه می‌کند: جنگ و مسیر تجاری انرژی در ماه‌های اخیر مورد مخاطره قرار گرفت و منجر به افزایش قیمت نفت شد، به ویژه پس از حمله موفقیت‌آمیز نیروهای جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی افزایش قیمت نفت به اوج خود رسید.

وی تصریح می‌کند: در مورد آینده قیمت نفت باید دید اگر وضعیت تنش‌زا به ثبات نزدیک شود، قیمت فروکش کرده و پایدار می‌شود، اما در صورت تداوم وضعیت مخاصمه با بالا رفتن قیمت نفت مواجه خواهیم.

به گفته این کارشناس انرژی پیش از حمله ایران، یک نگرانی جدی در دنیا به وجود آمده بود از اینکه ایران به نقاط جمعیتی و ساختمان‌های سیاسی یا کنسولی سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و آن‌ها مجبور به تلافی باشند و این باعث یک درگیری جدی شود.

مرادی معتقد است پاسخ هوشمندانه ایران که به اهداف جمعیتی، اقتصادی و سیاسی حمله نکرد منجر به ایجاد آرامش در بازارها شد.

وی تصریح می‌کند: نگرانی شدیدی در فاصله حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تا حمله به سرزمین‌های اشغالی توسط سپاه پاسداران، ایجاد شده بود و پس از حمله بازار نفت به آرامش رسید.

کد خبر 746646

دیگر خبرها

  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد
  • آذربایجان شرقی جایگاه اول صادرات شیرینی و شکلات