Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: اکتشاف نفت مغان برای پنجمین بار متوالی مورد پیگیری قرار گرفته و با چند شرکت جهت سرمایه گذاری رایزنی شده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۹۲۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا

شاد بودن اعضای خانوادهرا بالنده می‌کند و بر سلامتی و عشق‌ورزی آنها تأثیر می‌گذارد، متعاقب شادی امیدواری نیز جریان می‌یابد، تمرکز و یادگیری بالاتر می‌رود و اعضای خانواده برای رسیدن به اهداف خود حتی مسیرهای سخت را آسان‌تر پیش می‌برند و برای رسیدن به آنچه که می‌خواهند، تمام توان خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داشتن یک خانواده شاد و سالم و تلاش برای رسیدن به شادی و آرامش یکی از هدف‌های مهم انسان است. تعریف خانواده شاد برای تمام افراد جامعه یکسان نیست، هر کس نسبت به شرایط و موقعیتی که دارد؛ می‌تواند تعریف متفاوتی از شادی در ذهن خود داشته باشد، اما بیشتر صاحب نظران حوزه روان‌شناسی معتقدند که میزان صمیمیت اعضای یک خانواده با میزان شاد بودن آن خانواده رابطه مستقیمی دارد.

خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی که انسان در آن قرار می‌گیرد تأثیر زیادی بر شخصیت و زندگی انسان می‌گذارد، بنابراین اینکه کودک در یک محیط شاد رشد کند تأثیر قابل توجهی بر توانایی و انعطاف‌پذیری او دارد و به طور قطع این کودکان در زندگی خود در برابر چالش‌ها و تغییرات سازگارتر خواهند بود. داشتن یک خانواده خوشحال مستلزم تلاش است و با رعایت یکسری مسائل ساده تا حدود زیادی می‌توان در این امر موفق عمل کرد، داشتن نگرش مثبت و شکرگزار بودن تأثیر زیادی در ایجاد حس شادی در خانواده دارد.

شادکامی تجربه لذت، رضایت و بهزیستی همراه با احساس ارزشمندی و معنا در زندگی است، چالش‌های زندگی می‌تواند سودمند یا مضر باشد، در واقع وجود استرس‌های کم در زندگی لازم و مفید است و به اشخاص هشدار می‌دهد، به‌طور کلی از نظر بهزیستی روانی، بهترین اقدام افزایش سطح شادکامی با ایجاد هیجان‌ها و افکار مثبت است، همچنین بالا بودن استرس در پی قرارگیری در شرایط بسیار دشوار، مقاومت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و خلق شاد را پایین می‌آورد، حتی فرد دچار آسیب‌های بیشتری در زمینه‌های روحی و جسمی می‌شود و به دنبال آن اعضای خانواده نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند، لذا افراد باید تلاش کنند تا فعالیت‌ها و اقدامات خود را به دور از استرس پیش ببرند و نشاط فردی و اجتماعی خود را تقویت کنند تا هم خودشان و هم اعضای خانواده در سایه شادکامی و نشاط روزگار بگذرانند.

روحیه شاد از خانواده شاد نشأت می‌گیرد

نوشین میرجهانیان، روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه روحیه شاد از خانواده شاد سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: روحیه شاد و سلامت رفتاری هر فرد ابتدا از فضای خانواده او نشأت می‌گیرد، خانواده اولین و کوچک‌ترین نهاد اجتماعی است که تأثیر مستقیمی بر جامعه دارد، خانواده‌های سالم با تربیت فرزندانی سالم‌تر، سلامت جامعه را تأمین می‌کنند. افرادی که در خانواده به‌هم ریخته و ناسالم رشد می‌کنند، در آینده والدین خوبی نخواهند شد و خانواده شادی هم نخواهند داشت.

وی افزود: شکل‌گیری خانواده شاد و موفق نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی مستمر است، خانواده شاد و موفق به والدینی که الگوهای خیلی خوبی هستند وابسته است، بر اساس یک تحقیق مشخص شده که بچه‌ها در خانواده‌ای که حداقل یکی از والدین سعی کرده است رابطه خوب و پر نشاطی با فرزندان برقرار کند، با سلامت روان بیشتری بزرگ می‌شوند، در خانواده‌هایی که شادی و نشاط را در اولویت قرار می‌دهند، به طور قطع تمام اعضا در این سبک زندگی سرشار از عشق و آرامش هستند و این خانواده‌ها مورد احترام تمام اطرافیان اعم از دوستان و همکاران هستند.

روانشناس و مشاور خانواده گفت: هرچه تعداد خانواده‌های شاد بیشتر باشد، جامعه شادتری خواهیم داشت، فرزندان این سبک تربیتی نیز نیروی مفیدی برای جامعه هستند و به طور قطع با آسیب‌های اجتماعی کمتری نیز دست و پنجه نرم می‌کنند، همچنین اعضای خانواده شاد بدون صرف هزینه‌های گزاف شاد هستند، آن‌ها از تنهایی دوری می‌کنند و با برنامه‌های ساده اوقات خوشی را در کنار هم سپری می‌کنند.

روش‌های شاد زیستن را بشناسیم

وی با اشاره به روش‌های شاد زیستن در خانواده تصریح کرد: افراد برای اینکه بتوانند در خانواده خود احساس شادی و در نهایت آرامش داشته باشند، باید راه‌های داشتن خانواده پر نشاط و شاد را بدانند و از همه مهم‌تر عواملی که باعث می‌شود شادی و سلامت خانواده تضمین شود را بشناسند و از مهم‌ترین عواملی که شادی و سلامت خانواده را تضمین می‌کند، می‌توان به ارتباط افراد خانواده با یکدیگر اشاره کرد، لذا مهم است که اعضای خانواده مرتب با یکدیگر گفت‌وگو و معاشرت داشته باشند، نظر یکدیگر را جویا شوند و در کارها با یکدیگر مشورت کنند، سفرهای کوتاه کنار هم، صرف غذا دور یک میز، مهمانی رفتن و همراهی کردن در مواقع پذیرایی از دوستان و آشنایان، احترام به ارزش‌ها و سنت‌های خانوادگی، پنهان کاری نکردن و اعتماد به یکدیگر از راه‌های افزایش ارتباط سالم و مطلوب است که باید مورد توجه افراد باشد.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: همراهی برای ایجاد بستر رشد و آگاهی هم برای والدین و هم برای فرزندان حائز اهمیت است و والدین و فرزندان باید یکدیگر را درک کنند. در دوره تکنولوژی و تغییر رفتارها ممکن است اختلافاتی میان نوجوانان و والدین به وجود بیاید که درک این فاصله‌ها و پذیرش آنها می‌تواند خانواده را از نزاع و درگیری مصون نگه دارد و به طور قطع در این موارد والدین و نوجوانان احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و شادتر زندگی می‌کنند.

ارتباطات قوی در خانواده، روحیه مثبت و شاد را به همراه دارد

روانشناس و مشاور خانواده اضافه کرد: به‌طور کلی ارتباطات قوی باعث روحیه مثبت و شاد در هر فردی می‌شود. چه بهتر که این ارتباطات در قالب نهاد مهمی مانند خانواده باشد، لذا برای این کار نیازی به هزینه‌های گزاف نیست، بلکه برگزاری دورهمی‌های ساده و دوستانه می‌تواند لحظات با کیفیتی را برای اعضا رقم بزند، همچنین صبور بودن، تغییر رفتار، امری زمان‌بر است و اعضای خانواده برای دیدن نتایج تغییرات باید با صبر و شکیبایی برخورد کنند و کم‌حوصلگی و بی‌صبری باید از ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر حذف شود، زیرا این امر باعث کاهش شادی در خانواده خواهد شد، شناخت یکدیگر بدون قضاوت و گوش دادن به موقع و نبود تصمیم‌گیری‌های عجولانه می‌تواند آرامش و امنیت را برای تمام اعضای خانواده به ارمغان بیاورد.

مهارت ارتباطی و تفاوت خلق و خو در ارتباطات اعضای خانواده اثرگذار است

احمد زینلی، مشاور کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تجارب خانواده در دوران کرونا اظهار کرد: تجارب گذشته در خصوص بیماری کرونا که باعثِ ماندن زیاد در خانه و نزدیک بودن اعضای خانواده باهم بود گاهی اختلافاتی پدید می‌آورد و مشکلات خانوادگی طبق آمارها تشدید شده بود، اگر بخواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم، نبود مهارت‌های ارتباطی، اختلافات سنی، تفاوت خلق و خوها و ویژگی‌های شخصیتی را می‌توان نام برد، زمان‌هایی مانند عید نوروز و تعطیلات تابستان، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سبب می‌شود اعضای خانواده، ارتباطات و زمان بیشتری را با هم سپری کنند، لذا مهم است که مهارت‌های ارتباطی در بین اعضای خانواده تقویت شود.

وی افزود: انجام بازی‌های دسته جمعی مانند پانتومیم یا بازی‌هایی که ارتباطات کلامی و غیرکلامی بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند، در ایامی که خانواده بیشتر از سایر روزهای سال در کنار یکدیگر هستند، کمک‌کننده است، زیرا این سرگرمی‌ها به تقویت روحیه شاد اعضای خانواده کمک می‌کند و باعث آموزش مهارت‌های اجتماعی به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌شود، همچنین تماشای فیلم فرصت مناسبی برای بودن اعضای خانواده در کنار هم است، توجه کنیم که فیلم‌های مورد نظر بهتر است نظر و سلیقه فرزند باشد و گاهی نیز جنبه آموزشی داشته باشد، به این صورت که گفتگو راجع به داستان و شخصیت‌ها و اتفاقات فیلم فرصت بسیار عالی برای آموزش و صرف وقت با فرزندان است، البته سر زدن به اقوام و رفتن به محیط‌های مانند پارک یا مکان‌های اجتماعی نیز بسیار مورد تاکید است.

مشاور کودک و نوجوان گفت: انجام فعالیت‌های مختلف مانند آشپزی با همکاری اعضای خانواده از جمله اقداماتی است که تعامل و صمیمیت بین اعضای خانواده را تقویت می‌کند، همچنین تقویت الگوهای رفتاری مناسب در خانواده به خصوص در کودکان و نوجوانان نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان شاهد سرزندگی و شادی در خانواده باشیم.

سبک

وی خاطرنشان کرد: با چهره گشاده و روی باز در زمان‌هایی مانند تماشای فیلم یا حضور در کنار سفره سحر و افطار می‌توان بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و داشتن تعامل مؤثر را تجربه کرد و آن را به اعضای کوچک‌تر و جوان خانواده آموزش داد.

زینلی اضافه کرد: ایام نوروز هم زمان مناسبی است تا اعضای خانواده در کنار هم باشند و روحیه پر نشاط خانواده را با برنامه‌ریزی برای در کنار هم بودن تقویت کنند، البته نیاز است که اعضای خانواده به ویژه والدین در تمام شرایط و مناسبت‌های به دنبال راهکارهایی برای شاد زیستن باشند تا با استمرار، این حس مهم در خانواده نهادینه شود.

بر این اساس، زمانی که شادی و نشاط در خانواده و اعضای آن میزان مناسبی داشته باشد، سلامت روان فرد در وضعیت مناسب‌تری قرار می‌گیرد، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند و با افزایش امید به زندگی، افراد برای یافتن راه‌های جدید برای رسیدن به اهداف خود در تکاپو می‌افتند، در این بین ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی است که خانواده دورهم دیگر جمع شوند و لحظاتی را با یکدیگر سپری کنند، برای اینکه بتوانند این دقیقه‌ها را به شادی بگذراند، باید برنامه‌ریزی شود تا خانواده با روزمرگی مواجه نشود و بتواند روزگار را به خوشی را سپری کند، شادی در خانواده روی فرزندان نیز اثرگذار است و جامعه هم از این شاد زیستن بی‌نصیب نمی‌ماند، البته باید توجه کنیم که داشتن خانواده شاد نیازمند تلاش مستمر است و به سرعت اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 737229

دیگر خبرها

  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • کلید‌های حال خوش به روایت حافظ
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است