Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@19:33:26 GMT

بازگشت فردین عابدینی به ماشین‌سازی تبریز

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۰۹۷۲۵۸۲

فردین عابدینی به تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز بازگشت..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۰۹۷۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟

هنگام روشن بودن خودرو باتری در مدار است و همزمان دینام باتری را شارژ می‌کند تا سایر مصرف کننده ها از منبع تغذیه برق DC یعنی همان باتری استفاده کنند و باتری افت توان نداشته باشد. اگر دینام کار نکند، باتری تا یک بازه زمانی برق‌دهی دارد و بعد از مدتی تمام سیستم های برقی و خودرو از کار می افتد و چاره کار، تعویض باتری ماشین است. درصورتی‌که باتری ماشین شما خوابیده است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا مطلع شوید که چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم.

استفاده از شارژر باتری قابل‌حمل؛ یکی از روش‌های معمول شارژ باتری خودرو

برای شارژ باتری با استفاده از باتری قابل‌حمل، می‌توانید از شارژر قابل حمل باتری خودرو که قیمت بالایی نیز ندارد، بهره بگیرید. روش اجرای این کار به‌صورت زیر است:

برای شارژ باتری، ابتدا بررسی کنید که آیا باتری ماشین شما نیاز به خارج کردن از محفظه روی آن دارد یا خیر.

وسایل الکترونیکی خودرو را خاموش کنید تا از ایجاد هرگونه قوس الکتریکی جلوگیری شود. قوس الکتریکی باعث آسیب زدن به باتری می‌شود.

کابل منفی و سپس کابل مثبت را جدا کرده و از سر باتری خارج کنید.

با استفاده از آچار سوکت، کابل‌های منفی و مثبت را با احتیاط از باتری جدا کنید.

سر باتری را تمیز کنید تا هرگونه کثیفی را از آن‌ها پاک شده و از سولفاته شدن آن جلوگیری شود، زیرا باعث جلوگیری از اتصال درست باتری می‌شود.

شارژر را به باتری متصل کنید و مطمئن شوید که شارژر خاموش است.

شارژر را روشن کرده و میزان شارژ را تنظیم کنید.

بعد از شارژ کامل، کابل‌های شارژر را از باتری جدا کنید و باتری را به محفظه‌اش برگردانید.

ازجمله مزایای استفاده از شارژر قابل حمل برای شارژ کردن باتری خودرو می‌توان به شارژ سریع‌تر باتری، آسانی استفاده و ایمنی بالا اشاره کرد. بهتر است اگر ماشین مدل بالای داخلی یا خارجی مانند سانتافه دارید و باتری آن خوابیده است و در زمینه تعویض باتری تخصص ندارید، ریسک نکنید و شارژ باتری ماشین را به یک متخصص بسپارید. با این کار از بروز مشکل برای ماشین و متحمل شدن هزینه اضافی پیشگیری شود. همچنین، از خرید و نصب باتری‌های دیگر مانند باتری ۲۰۷ به‌دلیل یکسان نبودن آمپر و سایر مشخصات فنی باتری و خودرو، روی خودرویی مثل سانتافه خودداری کنید؛ به‌این‌دلیل که باتری ماشین ۲۰۷ از نوع ۵۰ آمپر و باتری سانتافه از نوع ۷۰ آمپر است و همخوانی ندارند.

شارژ باتری ماشین با پنل خورشیدی؛ کم آلاینده‌ترین روش شارژ باتری ماشین

پنل خورشیدی استاندارد ۱۰۰ وات در حدود ۵ آمپر جریان برای شارژ باتری فراهم می‌کند، اما زمانی که باتری با ولتاژ زیر ۱۱٫۵۸ ولت قرار دارد، حدود ۱۲ ساعت زمان می‌برد تا باتری شارژ شود. البته زمان شارژ کامل باتری با این روش بسته به میزان نور خورشید و شدت آن، متغیر است. در ادامه، به نکات مهم شارژ باتری ماشین با استفاده از پنل خورشیدی اشاره شده است:

اگر از پنل خورشیدی برای شارژ باتری استفاده می‌کنید، بهتر است از یک کنترلر شارژ استفاده کنید. این کنترلر با کنترل جریان و ولتاژ، از شارژ بیش‌ازحد باتری جلوگیری می‌کند.

هنگام انتخاب کابل برای اتصال پنل خورشیدی به باتری، بهتر است از کابل‌هایی با طول کافی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید پنل را در مکانی قرار دهید که به میزان کافی از نور خورشید بهره‌مند باشد.

هنگام اتصال پنل خورشیدی، ابتدا باید باتری را به کنترلر شارژ وصل کرده و سپس پنل را به کنترلر متصل کنید. این کنترلر باید برچسب «BATTERY + و -» داشته باشد تا بتوان به‌درستی آن را به باتری متصل کرد.

برای شارژ باتری ماشین، می‌توانید از سه حالت شارژ انبوه، شارژ جذبی و شارژ شناور استفاده کنید.

شارژ باتری ماشین با پنل خورشیدی، از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند و به‌آسانی قابل استفاده است. اما شارژ کامل باتری در این روش از ۱۲ ساعت تا ۲ روز زمان می‌برد و فقط در روزها و زمانی که آفتاب موجود است امکان استفاده دارد. به‌طورکلی، اگر سوال شما این است که چگونه باتری خوابیده ماشین را شارژ کنیم، یکی از بهترین روش‌ها برای این کار، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای شارژ باتری ماشین است.

شارژ باطری ماشین با استفاده از آداپتور معمولی چطور ممکن است؟

اگر سوال شما این است که چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم، پاسخ به آن استفاده از آداپتور معمولی است. شارژ باطری ماشین با استفاده از آداپتور معمولی و افزاینده ولتاژ، مشابه روش شارژ لپ‌تاپ است که به‌دلیل رایج نبودن، در این مقاله به آن اشاره نکردیم. تنها تفاوت این دو روش در استفاده از یک آداپتور معمولی ۱۲ ولتی و ۵ آمپر در شارژ باتری ماشین با آداپتور معمولی است.

برای شارژ باطری ماشین با این روش، باتری باید در وضعیت سالم و فقط شارژ آن خالی شده باشد. شارژ کامل باتری با این روش زمان بالایی را می‌طلبد. بجای آن، خرید باتری خارجی یا باتری ایرانی برای ماشین از برندهایی مانند سپاهان و برنا باتری، برای تعویض باتری به شما توصیه می‌شود. اگر قصد خرید باتری ماشین ایرانی با کیفیت برای خودرویتان دارید، استعلام قیمت برنا باتری و خرید آن از سایت باتری آنتایم را به‌دلیل ضمانت اصل بودن باتری و نصب رایگان باتری خودرو در محل به شما توصیه می‌کنیم.

شارژ باتری ماشین با ترانس؛ یکی از روش‌های شارژ موقت باتری اتومبیل

ولتاژ موردنیاز برای شارژ باطری ماشین با ترانس باید ۱۴٫۸ ولت و ولتاژ شناور آن ۱۳٫۸ ولت باشد تا ۱۰ آمپر جریان برای شارژ باتری ماشین فراهم کند و باتری در چند ساعت شارژ شود. استفاده از مبدل افزایش‌دهنده ولتاژ باعث کاهش ظرفیت جریان می‌شود؛ زیرا ترانس‌ها معمولا ولتاژ ۱۱٫۲ تا ۱۲ ولت و ۵ آمپر جریان را ارائه می‌دهند. حتی با خروجی ۱۴٫۲ ولت، جریان تنها در حدود ۳٫۳ آمپر است که برای شارژ باتری مناسب نیست و نیاز به بیش از ۳۰ ساعت دارد. با استفاده از ترانس فقط می‌توانید باتری را تا حدی شارژ کنید که ماشین استارت بخورد و برای شارژ کامل باتری کارایی ندارد.

پاک کردن سر باتری و رعایت نکات ایمنی؛ مهم‌ترین نکات شارژ باتری ماشین بدون دستگاه

قبل از شارژ کردن باتری، دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید یا از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. باتری‌ها حاوی اسید سولفوریک هستند که در صورت تماس با بدن انسان باعث ایجاد سوختگی شدید می‌شوند. مطمئن شوید که سر باتری تمیز و عاری از خوردگی باشد. اگر باتری شما اسیدی است و نیاز به شارژ آب دارد، ابتدا، آب مقطر را دقیقا بالای صفحات باتری اضافه کنید و سعی نکنید باتری خشک شده را شارژ کنید. اگر باتری متصل به وسیله نقلیه را شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که شارژر آن ولتاژ بالایی ندارد که به سیستم الکتریکی خودرو آسیب برساند.

نصب باتری خودرو توسط متخصصین؛ یکی از موارد احتیاطی لازم در هنگام تعویض باتری

توصیه‌ می‌شود اگر باتری خودرو شما خراب شده و دیگر قابل شارژ نیست، نصب باتری ماشین را به یک متخصص بسپارید تا همه مراحل نصب آن به درستی و با دقت انجام شود و از بروز آسیب به باتری و خودروی شما جلوگیری شود. اگر باتری ماشین‌تان را از فروشگاه‌ باتری آنتایم خریداری کنید، امکان درخواست نصب رایگان باتری توسط کارشناسان این مجموعه را خواهید داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895980

دیگر خبرها

  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ریش سفید فوتبال هستم و نکونام را نصیحت می‌کنم
  • چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز
  • سیلی پشت سیلی بر صورت اسرائیل نواخته می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر