Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین الملل: هیئت اسلامی مسیحی حفاظت از قدس و مقدسات از تداوم برنامه حفر 27 تونل در زیر مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها خبر داد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۱۲۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمان، گفت: مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات آلودگی محیط زیست را برطرف می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود. - اخبار استانها -

مجتبی نیک‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: اگر روند قبل ادامه داشت، امسال مشکلات و معضلات عدیده‌ای را در سطح استان در حوزه‌های مختلفی از جمله وقوع ریزگرد، تامین منابع غذایی، تامین آب حیات وحش و آب جوامع انسانی داشتیم و این بارندگی‌ها تا اندازه‌ای شرایط استان را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه 22 آوریل هر سال مصادف با سوم اردیبهشت به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: در کشور ما به این مناسبت از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه محیط زیست به نوعی همه ابعاد زندگی بشر را در برمی‌گیرد، ادامه داد: محیط زیست چهار مولفه اصلی آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را شامل می‌شود که هر چهار مولفه آن به طور مستقیم بر هم اثر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تخریب هر کدام از این مولفه‌ها باعث تخریب و ایجاد نواقصی در دیگر اجزای اکوسیستم می‌شود، افزود: در میان این چهار مولفه خاک به عنوان مادر رشد و نمو در سیاره زمین است و مباحث زیادی در این زمینه وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه آمارها نشان از آن دارد که در دو دهه اخیر و حتی دهه‌های قبل کارکردهای خوبی در حوزه محیط زیست نداشتیم، بیان کرد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نه تنها در کشور ما که در دنیا منقرض شده است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم‌های آبی و خاکی به شدت تخریب شده است، افزود: این اتفاقات و مسائل سلامت روحی و جسمی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده و امروز زمین به عنوان مادر حیات دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مولفه‌هایی که امروزه این تخریب را رقم می‌زند، فعالیت‌های معدنی، صنعتی و انسانی است، ادامه داد: در حوزه انسانی این تخریب‌ها شامل مواردی چون فرسایش‌ها در حوزه کشاورزی و تغییر کاربری‌ها است.

وی با بیان اینکه پسماند‌ها یکی از مهمترین چیزهایی هستند که جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده‌اند، گفت: اگر به موضوع پسماندها توجه جدی نکنیم با توجه به شدت و رشد جمعیتی که در دنیا داریم در دهه‌های بعد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه روزانه بین 56 تا 57 هزار تن زباله در کشور ما تولید می‌شود که چیزی در حدود 12 درصد آن پلاستیک است، بیان کرد: همه این پسماندها به صورت مستقیم و غیرمستقیم خاک و محیط زیست ما را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای مختلفی در حوزه کشاورزی، پزشکی و خانگی داریم اما عموم مردم با پسماندهای خانگی سروکار دارند که بخش زیادی از پسماندها را شامل می‌شود، افزود: با مدیریت این پسماندها خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی در این حوزه را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک «سیاره زمین در برابر پلاستیک» است، گفت: در کشور ما نیز شعار هفته زمین پاک 1403 با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌ها و مشتقات آن نقش زیادی در تخریب و آلودگی‌های زمین دارد، ادامه داد: برای مدیریت پسماندها نیازمند فرهنگ‌سازی در لایه‌های مختلف هستیم و در این حوزه راه زیادی در پیش داریم.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که این کار را باید از سنین پایین و در مدارس آغاز کنیم تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم، بیان کرد: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • عکس| رقص نور به جای آسفالت؛در تونل کندوان چه خبر ست؟
  • اقدام خطرناک در تونل کندوان؛ انتظار برای آسفالت بیش از ۲ سال؟! | تصویر
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی