Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه صهیونیستی در تحلیلی روز شنبه نوشته نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هر دو به اختلال روانی مبتلا هستند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: برترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bartarinha.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «برترین ها» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۲۹۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همه ساله یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه با هدف جلب همکاری‌های بین بخشی در راستای ارتقای سلامت جامعه به نام «هفته سلامت» نامگذاری می‌شود.

امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مشارکت مردم و بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت بهداشت، «سلامت خانواده با مردمی سازی» به عنوان شعار محوری هفته سلامت انتخاب شده است تا مفاهیم اساسی و وظایف جمعی در جهت تحقق پوشش همگانی سلامت تبیین شود.

با توجه به اینکه چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی» نامگذاری شده است در گفت‌وگو با دکتر پریسا قاسمی متخصص اعصاب و روان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به بررسی نقش خانواده‌ها در سلامت روان جامعه پرداختیم.

متخصص اعصاب و روان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سلامت خانواده نقش بسیار مهمی در سلامت روان جامعه دارد، گفت: امنیت و سلامت محیط خانواده می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه اعضای خانواده داشته باشد و این تأثیرات مثبت به جامعه منتقل می‌شوند.

روابط میان والدین و فرزندان؛ اساس سلامت روانی اعضای خانواده

قاسمی با تاکید بر اینکه روابط میان والدین و فرزندان اساس سلامت روانی اعضای خانواده را تشکیل می‌دهند، افزود: تأمین سلامت روانی افراد خانواده سهم به سزایی در تأمین و حفظ سلامت روان جامعه دارد و عدم تأمین سلامت روان خانواده می‌تواند آسیب‌های شدیدی بر پیکره جامعه وارد کند.

متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی گناباد به لزوم آشنایی تمامی اعضای خانواده با مهارت‌های زندگی برای ایجاد و حفظ سلامت روان در خانواده اشاره و تصریح کرد: یکی از مخاطرات کنونی در محیط‌های خانواده، خودکشی در میان کودکان و نوجوان است که والدین نقش کلیدی در پیشگیری از آن دارند.

قاسمی از والدین خواست تا ضمن فراهم کردن فرصت ابراز وجود به فرزندان با آنها درباره احساسات و مشکلاتشان صحبت و گفت‌وگو کنند که این مساله در حفظ سلامت روانی خانواده نقش مؤثری دارد.

وی افزود: والدین باید به تغییرات رفتاری، افسردگی، اضطراب و سایر نشانه‌های هشدار دهنده فرزندان خود توجه تا آنها احساس حمایت و دلگرمی از سوی والدین را دریافت کنند.

متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه صحبت در مورد خودکشی، کناره‌گیری از ارتباطات اجتماعی، نوسانات خلقی و استفاده یا افزایش مصرف الکل یا مواد مخدر ممکن است نشانه‌هایی از در معرض خطر خودکشی بودن فرد باشد، اظهار کرد: در کنار صحبت والدین، باید از مشاوره با متخصصان روانپزشکی و روانشناسی برای ارزیابی و درمان مشکلات عمیق‌تر استفاده کرد.

قاسمی با تاکید بر اهمیت ایجاد محیطی امن و بدون خشونت در خانه خاطرنشان کرد: ورزش، فعالیت‌های بدنی و تفریحات مناسب می‌تواند به بهبود سلامت روان خانواده کمک کند.

وی با بیان اینکه حمایت عاطفی مداوم اعضای خانواده به یکدیگر در سلامت روان خانواده مهم و ضروری است از والدین خواست تا همیشه با آرامش و حمایت از فرزندان به حرف‌های آنها با توجه کامل گوش دهند و از قطع کردن حرف‌های فرزندان (حتی اگر غیرمنطقی یا اغراق‌آمیز بود)، سرزنش کردن، تحقیر یا نادیده گرفتن احساسات و نگرانی‌های آنها خودداری کنند که این حمایت والدین تأثیر بسزایی در سلامت روانی و احساسی فرزندان دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه این توصیه‌ها جایگزین کمک حرفه‌ای متخصصین روانپزشکی و روانشناسان نمی‌شود، گفت: خانواده‌ها در زمان‌های بحرانی می‌توانند از طریق ارتباطات‌های تلفنی و اینترنتی با کارشناسان مداخله در بحران تماس بگیرند.

قاسمی خاطرنشان کرد: سامانه گویا ۰۲۱۴۰۳۰ وزارت بهداشت، مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی، سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، سامانه ۱۵۷۰ ویژه دانش آموزان، خط مداخله در بحران در بیمارستان روزبه تهران به شماره ۵۴۴۶۷۰۰۰ و عنوان ره آوا و سامانه چت نوشتاری به آدرس https://irancrisisline.org/get-help/text از مهمترین راههای ارتباطاتی ایجاد شده برای رفع مشکلات سلامت روان خانواده‌ها است.

کد خبر 6086181

دیگر خبرها

  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر روانی (+عکس)
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر روانی
  • کوه، موش زایید!
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • هاآرتص: کابینه جنگ اسرائیل کنترل امور را از دست داده است
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه
  • سعدی؛ سلطان مُلک سخن در روانی نظم و نثر
  • هاآرتص: کابینه نتانیاهو فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ غزه است