Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور باغباني وزيرجهادکشاورزي گفت که حوزه بازرگاني در کنار توليدات کشاورزي به ويژه باغباني فعال نيست، درحالي که بازاريابي فروش محصول را بايد اين بخش انجام....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۴۶۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه

علی‌اصغر صادقی مجرد، نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تولید و به تیراژرساندن محصولات دانش‌بنیانی به عنوان یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: درصنعت نفت، تیراژ دغدغه مهم نیست به این دلیل که شرایط چاه‌های نفت با یکدیگر متفاوت است و به طور مثال برداشت در میدان مسجد سلیمان و مارون با هم تفاوت‌های عمده دارند.

تولید قطعات دانش‌بنیانی در بخش نفت ایده‌محوراست نه خدمت‌محور

وی ادامه داد: همچنین تولید قطعات در این بخش‌ها بیشتر ایده‌محور است نه خدمت محور. البته ممکن است به طور مثال یک شیر پالایشگاهی تولید شود که میزان معینی از دما و فشار را تحمل کند که البته تیراژی هم نه برای آن تعریف می‌شود و نه نیازی به تیراژ در آن وجود دارد و در این جا تنها یافتن آلیاژ مناسب اهمیت دارد.

متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است

وی افزود: در آن بخش‌هایی که بحث نرم‌افزاری و هوشمندسازی است یا نسخه بر اساس چاه و مخزن نفتی تعیین می‌شود، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند براساس مسئله مشخص در میدان مشخص برای شرایط عملیاتی مشخص در پالایشگاه مشخص و در میدان مشخص، محصول یا ایده دهند و مانند سایر بخش‌های صنعتی نیست که به طور مثال کارخانه تولید ژل پلیمر، بحث تیراژ مورد نیاز باشد؛ بنابراین متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است.

مهمترین کار حمایتی از دانش‌بنیان‌ها رعایت قانون است

صادقی مجرد در مورد حمایت یا عدم حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت رعایت قانون است. قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها قانونی جامع و کامل است که مشخص کرده است چه بستر‌ها و ساختاری برای رشد وجود دارد. اگر دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها موفق بود که نتایج آن تاکنون به دست آمده بود، اما واقعیت این است که دولت قادر به حل مشکلات آنها نیست و البته به عقیده من وظیفه‌ای هم در این زمینه ندارد.

وی افزود: اگر شرکتی دانش‌بنیان باشد و به سازمان و پالایشگاه یا صنعتی وارد شد و توانست ایده‌ای ارایه دهد که نیاز به حمایت دارد نباید وارد مناقصه شود و خارج از مناقصه این خدمت را ارایه دهد.

صادقی‌مجرد ادامه داد: همچنین اگر قرار باشد که تولید باراولی توسط دانش بنیانی در قطعه یا محصولی برای اولین بار در ایران ارایه شود، باید تسهیلاتی در اختیار او قرار داده شده و تعیین شود که خرید تضمینی آن محصول انجام شود و در صورت عدم موفقیت نیز هزینه‌های انجام‌شده به او داده شود.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تسهیل اجرای قانون و تسهیل استاندارد‌ها از جمله حمایت‌های مهم از شرکت‌های دانش‌بنیان است. باید اجازه داد تا دانش‌بنیان‌ها، طرح خود را برای تولید ایده‌های خود ارایه دهند و با این شیوه بتوانند در به ثمررساندن تولیدات باراولی اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال