Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرحله نهایی ایده بازار تخصصی مهندسی پزشکی پنجم اسفند ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۵۵۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان

علیرضا صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با ساخت یک حسگر زیستی انعطاف پذیر با استفاده از چاپ اکستروژنی جوهر اکسید گرافن احیا شده کیتوسان برکاغذ نانوسلولز-باکتری برای تشخیص گلوگز در عرق اظهار کرد: در ابتدا چهار مدل از نوار تست قندی طراحی شد که در صورت موفقیت می‌توان از این نوارها علاوه بر تست قند خون، تست چربی خون و تشخیص انواع سرطان‌ها، ناباروری و همچنین بروز سکته‌ها را نیز تشخیص داد.

وی بیان داشت: در این تحقیق از دستگاه چاپگر سه بعدی برای آماده سازی نوار تست که قند را به شکل ساده تشخیص دهد، استفاده شد و به شکل بومی توسعه داده شود.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با استفاده از این حسگر تشخیص دقیق‌تر قند خون امکانپذیر شد که تنها سرعت پایین آن نسبت به روش‌های متداول یکی از عیوب این نوارها است که در فازهای بعدی اشکالات آن رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این یک طرح پژوهشی است نه فناورانه، گفت: این اختراع هنوز وارد حوزه درمان نشده است و مراحل پژوهشی خود را طی می‌کند.

صنعتی ادامه داد: نمونه اولیه و آزمایشگاهی آن ساخته شده است که شامل دو قسمت سنسور و الکترونیک می‌شود.

کد خبر 6100340

دیگر خبرها

  • معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت
  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم‌ مهندسی سنگ است
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • آغاز پذیرش دانشجوی ‌دکتری بدون آزمون در دانشگاه صنعتی دزفول
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر