Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در خصوص بخشودگی بدهکاران این بانک گفت: بانک کشاورزی برای بخشودگی سود و جرایم بدهکاران زیر ۱۰۰ میلیون تومان خود را آماده....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۷۲۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض

 سامانه مودیان مالیاتی که طبق قانون و در راستای هوشمند سازی و برقراری عدالت مالیاتی از سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده و بعد از گذشت یک سال و نیم از راه اندازی سامانه مؤدیان و اتصال شرکت‌های دولتی، شرکت‌های بورسی و فرابورسی و اصناف به این سامانه، سازمان امور مالیاتی با در دست داشتن اطلاعات مالی مؤدیان اقدام به صدور اولین اظهارنامه پیش فرض کرد. اظهارنامه‌ای که با بررسی تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان و همچنین صورت حساب‌های الکترونیک صادر شده در سامانه میزان مالیات متعلق اشخص حقیقی یا حقوقی را در قالب اظهارنامه پیش فرض صادر می‌کند.

طبق اعلام مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  ۵۰ درصد مودیان مالیاتی اظهارنامه‌های پیش‌فرض زمستان ۱۴۰۲ را تکمیل کرده‌اند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: ‏با عنایت به تعداد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های مشابه سال گذشته، حدود ۵۰ درصد مؤدیان تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، نسبت به تکمیل و ارسال ۱۶۴.۵۵۶ ‎اظهارنامه پیش‌فرض دوره چهارم (زمستان) ۱۴۰۲ اقدام کرده اند.

در خصوص مزایای هوشمند سازی   نظام مالیات احمد غفارزاده کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های نظام مالیاتی مدرن و توسعه یافت تعیین و پرداخت مالیات به صورت عادلانه است، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی در دوره تحولی با همین رویکرد پیگیری می‌شود.

وی یکی از اهداف اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را برای تعیین مالیات بر مبنای اطلاعات واقعی مربوط به فعالیت‎های اقتصادی مودیان دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی مطابق ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، موظف به تهیه اظهارنامه پیش فرض برای مودیان مالیاتی است.

غفارزاده تصریح کرد: تهیه اظهارنامه پیش فرض، گام مهمی در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بوده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی و امور مالیاتی افزود: سازمان امور مالیاتی، اولین اظهارنامه پیش فرض را برای مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ برای مودیان مشمول این مالیات در پرونده مالیاتی آنها به نشانی my.tax.gov.ir قرار داده است.

غفارزاده با بیان اینکه   مودیان مالیاتی تا آخر فروردین ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه فوق، اظهارنامه‌های پیش فرض را اصلاح و تکمیل نموده و به سازمان امور مالیاتی مسترد کنند گفت:  مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل چهارم سال ۱۴۰۲، تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳می باشد و پرداخت مالیات بعد از آن، موجب تعلق جریمه خواهد بود.

کارشناس مسائل اقتصادی و امور مالیاتی بیان کرد: مودیان مالیاتی در اسرع وقت اظهارنامه‌های پیش فرض را برمبنای اطلاعات واقعی ویرایش و از کتمان معامله و بیش اظهاری خرید و کم اظهاری فروش جدا خودداری کنند. زیرا این نوع اقدامات، مشمول جریمه‌های سنگین خواهد بود.

گفتنی است روز گذشته هم محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شده و چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال اصلاح و تکمیل کند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم