Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی مراغه با بیان اینکه هم اکنون 14 مجتمع تولید محصولات گلخانه در این شهرستان فعال هستند گفت: از این تعداد 10 مجتمع در زمان....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۱۹۶۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود

به گزارش خبرـآلاین ، نتایج مطالعه دانشگاه آکسفورد انگلستان نشان داد که که رژیم‌های غذایی با گوشت بالا در مقایسه با رژیم‌های وگان، چهار برابر گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

ایسنا در خبری نوشت:این تحقیق با استفاده از عادات غذایی بیش از ۵۵ هزار نفر نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی بدون گوشت به‌طور قابل‌توجهی اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهند که می‌تواند در استفاده از زمین، استفاده از آب، خطر آلودگی آب و از دست‌ دادن تنوع‌ زیستی باشد.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، کشاورزی یکی از عوامل اصلی تخریب جنگل‌ها و از بین رفتن تنوع زیستی است و سه چهارم زمین‌های عاری از یخ را برای استفاده انسان در اختیار دارد. علاوه بر این، سیستم‌ غذایی ما مسئول ۷۰ درصد مصرف آب شیرین جهان و ۷۸ درصد آلودگی آن است.

نتایج مطالعه قبلی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که انتشار مستقیم و غیرمستقیم گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید مواد غذایی تقریبا یک سوم کل انتشار را در آن سال تشکیل می‌دهد. اگرچه در تحقیقات قبلی ثابت شده بود که رژیم‌های غذایی گیاهی گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند و آب کمتری نیاز دارند، این مطالعات ممکن است به‌طور کامل راه‌ها و مکان‌های تولید غذا را در نظر نگرفته باشند.

پروفسور اسکاربورو گفت: نتایج ما که از داده‌های بیش از ۳۸ هزار مزرعه در بیش از ۱۰۰ کشور استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی پر گوشت بیشترین تاثیر را بر بسیاری از شاخص‌های مهم زیست‌محیطی، از جمله تغییرات آب‌وهوا و از دست دادن تنوع زیستی دارند.

تأثیر محیطی گیاهخواران از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از زمین، تنها یک چهارم از رژیم‌های غذایی پر گوشت است.

افرادی که از رژیم غذایی کم گوشت پیروی می‌کنند، بهبود قابل‌توجه و حداقل ۳۰ درصد کاهش را در این اثرات زیست محیطی نشان می‌دهند.

محققان اظهار کردند که دستیابی به هدف، خالص صفر یک اولویت است و در حالی که انتخاب‌های غذایی می‌تواند بر انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر بگذارد، دام‌های مدیریت شده مزایای زیست‌محیطی مانند حمایت از تنوع زیستی، حفاظت از روستایی‌ها و ایجاد درآمد برای جوامع روستایی را به همراه دارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904035

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای