Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار طلا و جواهر این روزها، حال و هوای دیگری دارد. دیگر کسی برای سرمایه‌گذاری حاضر نیست به خرید طلا روی بیاورد و از سوی دیگر، نقدینگی در دست مردم آنقدر کم شده که این صنف هم از رکود بی‌بهره نمانده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت

یک اقتصاددان با اشاره به نقش سامانه جامع تجارت در ایجاد شفافیت در ساختار اقتصادی ایران، درباره مخالفت طلافروشان در ثبت دارایی خود در این سامانه گفت: اعضای این صنف همواره نسبت به بستر‌هایی که منجر به ایجاد شفافیت می‌شوند، معترض‌اند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «مرتضی افقه» اقتصاددان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مخالفت طلافروشان برای ثبت دارایی‌های خود در سامانه جامع تجارت ایران اظهار کرد: اعضای این صنف همیشه نسبت به پرداخت مالیات و ایجاد شفافیت اعتراض دارند. به عنوان مثال، چند سال پیش که موضوع مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده بود، آنها نسبت به اجرای این سیاست مقاومت کردند. در آن برهه زمانی طلافروشان با پیش‌برد چنین رویکردی، دولت را مجبور کردند که اخذ مالیات بر ارزش افزوده را به تعویق بیندازد.


این اقتصاددان با بیان اینکه سامانه جامع تجارت به دنبال ایجاد شفافیت در دارایی طلافروشان است، گفت: این امر اتفاق بسیاری خوبی خواهد بود، اما دولت برای تحقق آن باید اقداماتی را به کار ببرد که از طریق آن بتواند اعتماد اعضای این صنف را به خود جلب کند.


وی همچنین با اشاره به عملکرد سامانه مودیان گفت: فلسفه راه اندازی این سامانه شفاف سازی درآمد تمامی مشاغل به ویژه شاغلان کسب و کار‌های های خاص است. اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان به سامانه مودیان در نهایت منجر به شفاف سازی فضای اقتصادی کشور می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی فضای اقتصادی کشور به ضرر کسانی خواهد بود که فعالیت زیرزمینی دارند، بنابراین، طلافروشانی که می‌خواهند در فضای سالم و یا شفاف به فعالیت بپردازند، با اتصال داده‌های خود به سامانه‌هایی همچون مودیان و یا جامع تجارت هیچ مخالفتی نخواهند داشت. اعضای این صنف همواره نسبت به عملکرد بستر‌هایی که منجر به ایجاد شفافیت می‌شود، معترض‌اند.


افقه در پایان تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های نوین یک اقدام قابل قبول و در عین حال منطقی برای هوشمندسازی روند مالیات ستانی از افراد محسوب می‌شود؛ لذا، نیاز است که در این باره تعامل مثبتی میان دولت و اصناف صورت بگیرد تا سیاست‌هایی که منجر به افزایش شفافیت اقتصاد ایران می‌شود بدون هیچ مشکلی به مرحله اجرا برسد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: طلا فروشان ، سامانه جامع تجارت ، شفافیت ، مرتضی افقه ، شفافیت اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAN

دیگر خبرها

  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان
  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • ویترین تسنیم شماره ۶۶۱/تهران؛ پایتخت امنیت
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۹/ «دوراهی تسلیم و شکست»
  • (ویدئو) فیلم لحظه پلمب طلافروشی‌ها در مشهد