Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «برترین ها»
2024-05-08@22:50:06 GMT

درخواست یک آیت‌الله برای رساله «عملیه ازدواج»

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۰۳۵۷۸۲

آیت الله حائری شیرازی گفت: طلاب باید خود را وقف راه خدا کنند، زیرا معنی واقعی طلبه شدن این است که انسان خود و استعدادها و توانایی‌های خود را وقف....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: برترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bartarinha.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «برترین ها» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۰۳۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند

 امتیاز ویژه‌ای که برخی از جوانان از آن برخودار هستند، حائز شرایط بودن برای دریافت یک وام ازدواج دیگر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

به گزارش اقتصادآنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های اخیر طی ۸ مرحله اقدام به پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کرده است که در تازه‌ترین مرحله، مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

این وام شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده‌اند.

شرایط دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده که تسهیلات ازدواج صرفاً به ازدواج اولیه فرزند تعلق می‌گیرد و اگر فرزند بازنشسته برای بار دوم ازدواج کند وام ازدواج به او تعلق نمی‌گیرد و در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می‌شود.

اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری در سال جاری دقیقا ماهی یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ است. البته به خاطر کارمزد ۴ درصد، بابت قسط اول، سیزدهم و بیست‌وپنجم یعنی ماه‌های ابتدایی هر سال رقم دیگری از متقاضیان وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری دریافت می‌کنند.

طوری که در ماه اول رقم اقساط وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این عدد در ماه‌های سیزدهم و بیست‌وپنجم به‌ترتیب حدود ۹۳۳ هزار تومان و ۴۶۶ هزار تومان است.

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

متقضایان برای دریافت این وام باید به یکی از دو نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام نمایند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش گفته شده مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.

برای دریافت دو وام ازدواج محدودیت وجود دارد؟

همانطور که اشاره شد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان یک وام مضاعف بر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است که به کلیه ایرانیانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند تعلق می‌گیرد.

در واقع اگر یک فرزند بازنشسته کشوری ازدواج کند، می‌تواند از هر دو وام بدون آنکه محدودیتی برای او ایجاد شود استفاده کند.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۳۵ میلیون تومان است در حالیکه تسهیلات قرص‌الحسنه ازدواج بنا بر شرایط سنی زوج یا زوجه می‌تواند ۳۰۰ میلیون یا ۳۵۰ میلیون تومان باشد.

در واقع در سال ۱۴۰۳ طبق تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان است و به افراد بالای ۲۵ سال وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی تعلق می‌گیرد.

نکته‌ای که در خصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج وجود دارد این است که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افرادی که بعد از ۱۴۰۱/۱/۱ ازدواج کرده‌اند تعلق می‌گیرد، در حالیکه وام ازدواج بازنشستگان به فرزندان بازنشستگانی که بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ ازدواج کرده‌اند اعطا می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت از مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی است
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • (تصاویر) حمید صفت، بازیگر سریال هفت سر اژد‌ها و مادرش
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته