Web Analytics Made Easy - Statcounter

گودرزی با اشاره به برنامه سازمان بسیج دانشجویی برای تخصصی شدن اردوهای راهیان نور از طرح درختکاری در استان خوزستان برای مقابله با ریزگردها توسط دانشجویان بسیجی خبر داد. .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۲۹۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه قم باید به سرعت هرچه بیشتر به سمت بحث‌های علمی و تخصصی نسبت به درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی برود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام احمد مبلغی در نشست علمی درخت‌کاری از منظر فقه محیط‌ زیست که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی قم برگزار شد، گفت: شاید نزد خیلی از ما و حوزه علمیه این ذهنیت باشد که بحث از درخت و درختکاری از یک اولویت بالایی برخوردار نیست، یا اگر هم هست یک کار اجرایی است که ارتباطی با فقه ندارد و اگر هم به آن ارتباط داشته باشد یک امر مستحبی است، و درخت‌کاری عملی مستحب و قطع آن امری مکروه است و این ذهنیت در ذهن‌ها بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این ذهنیت، ذهنیت درستی نیست. اگر بپذیریم که این ذهنیت نادرست است، حوزه علمیه قم باید به سرعت هرچه بیشتر به سمت بحث‌های علمی و تخصصی نسبت به درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی برود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آیا اگر در گذشته از استحباب درختکاری می‌گفتند اشتباه می‌کردند و الان ما می‌خواهیم تصحیح اشتباه گذشتگان را بکنیم یا آنان درست می‌اندیشیدند و ما امروز باید ذهنیت دیگری در خصوص این کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته درخت و درختکاری موضوعی نبود که مانند امروز پدید آمده است، زمانه هرچه به جلو می‌رود به هرچه تحول و روابط اجتماعی و تکنولوژی بیشتر می‌شود رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با همه عناصر برپا دارنده طبیعت از جمله درخت یک رابطه ویژه می‌شود.

حجت الاسلام مبلغی اضافه کرد: در ارتباط با محیط‌زیست نظریه تبدل موضوع را داریم، یک حکمی در گذشته به گونه‌ای بوده و امروز به گونه‌ای دیگر تغییر پیدا کرده است و چون به گونه‌ای دیگر شده باید مطابق با موضوع تبدل یافته، استنباط حکم از نو صورت بگیرد و حکم قبلی تکرار نشود.

وی افزود: بسیاری از موضوعات این چنینی عوض می‌شود، در گذشته نه مشکل آب، خاک و هوا و نه مشکل منابع غذایی و محدودیت‌های آن را داشتیم، مشکل بیابان‌ها اگر در گذشته بود مشکلاتی مقطعی و برای محدوده معین بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مشکل بیابان‌ها و ریزگردها مشکلی برای تمام مردم است؛ در گذشته این همه آلودگی هوا و آلایندگی وجود نداشت و با مشکل کمبود آب مواجه نبودیم و طبیعت در یک مخاطره جدی قرار نداشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز ما نمی‌توانیم مانند گذشته مسئله درخت و درختکاری را مطرح کنیم و فقط از بحث استحباب کاشت و نگهداری آن سخن بگوییم، امروز بحث درختکاری امری لازم و واجب است. کاشت درخت و نگهداری از طبیعت در شرایط امروز بسیار حائز اهمیت است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر