Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مینا صدیق نوحی یکی از مدیران کهنه کار بیمه مرکزی بوده که خواسته یا ناخواسته نام او در کنار پنج عضو دیگر هیات عامل بیمه مرکزی....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۳۱۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی سال ۱۴۰۳ خواهد بود؛ در بخش خصوصی، تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان و متخصص روان‌پزشکی ۲۵۱ هزار تومان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طی مدت زمانی اخیر، پایین بودن مبلغ تعرفه‌های پزشکی منجر به ایجاد نارضایتی‌هایی شده بود و از همین رو با تلاش‌های صورت گرفته از سمت مسئولان مربوطه، نرخ تعرفه‌های پزشکی سال جاری و در دولت سیزدهم ۳۵ درصد افزایش یافت و بیمه‌ها نیز به عنوان عناصر اصلی پرداخت‌کننده موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع اقدام کنند.

اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین

رضا لاری‌پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، درباره ابلاغ نرخ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگرچه هیات‌دولت نرخ تعرفه‌های پزشکی را در اوایل فروردین سال جاری تعیین کرد، اما این تعرفه‌ها با تأخیر ۲۳ روزه ابلاغ شد، در مجموع تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین سال جاری قابلیت اجرا دارد و آنچه که به عنوان معوقه‌های تعرفه‌های پزشکی به حساب می‌آید لازم است که توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی که توسط دولت ابلاغ می‌شود برای تمام اعضای جامعه پزشکی لازم‌الاجرا است، افزود: به رغم لازم‌الاجرا بودن تعرفه‌های پزشکی ابلاغی، به عنوان حق‌الناس ذی‌نفعان این مؤلفه به حساب می‌آید.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: نرخ تعرفه‌های پزشکی سال جاری و در دولت سیزدهم ۳۵ درصد افزایش یافت، اگرچه نرخ تعرفه ابلاغی از سوی دولت با نرخ تعرفه مصوب شورای عالی بیمه چند درصد اختلاف دارد، اما سعی شده جزئیات تعرفه‌های پزشکی مانند «ویزیت»، «هتلینگ»، «جزء فنی» و «جز حرفه‌ای» متناسب با نرخ تورم کشور افزایش یابد، به طور مثال، افزایش ۴۰ درصدی رشد ویزیت و رشد ۴۵ درصدی جز حرفه‌ای جزو تلاش‌های افزایش جزئیات تعرفه‌های پزشکی متناسب با نرخ تورم به حساب می‌آید.

لاری‌پور با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: بررسی افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با افزایش تعرفه‌ها طی یک دهه گذشته بیانگر این است این مولفه‌ها تا پیش از این تا این حد افزایش نداشته است، امیدواریم که با افزایش متناسب تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های آتی نیز شاهد نگهداشت و پاسداشت نیروی انسانی نظام پزشکی کشور باشیم.

وی درباره نقش بیمه‌ها در پوشش تعرفه‌های پزشکی گفت: یکی از نکات مهم و اساسی در ارتباط با تعرفه‌های پزشکی این است که بیمه‌ها به عنوان عناصر اصلی پرداخت‌کننده موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع اقدام کنند؛ نه اینکه پرداخت‌ها با تأخیرهای چندین ماهه انجام شود، همچنین مردم کمترین نگرانی را به هنگام مراجعه به ارائه دهندگان خدمات سلامت داشته باشند و با پرداخت حق بیمه بتوانند با آرامش خاطر در هنگام بیماری به پزشکان مراجعه کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با سایر کشورها اضافه کرد: همچنان نسبت به تعرفه پزشکی سایر کشورهای جهان فاصله داریم، نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران با کشورهای همسایه مانند ترکیه، هند، پاکستان و عراق همواره اختلاف دارد و افزایش نرخ ارزی ماه‌های اخیر نیز سبب شده اختلاف تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر افزایش یابد.

لاری‌پور ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر این است نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای ترکیه، پاکستان و افغانستان به ترتیب ۱۸، هشت و هشت برابر نرخ تعرفه‌های پزشکی کشور ما است، همچنین نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به ترتیب ۳۰ و ۲۵ برابر نرخ تعرفه‌های کشور است.

وی افزود: به طور قطع، هزینه‌های ویزیت در کشورهای دیگر نسبت به ایران بالاتر است، اما نکته مهم و اساسی این است که کیفیت ارائه خدمات درمانی کشور جزو نقاط قوت و از پایه‌های اساسی احساس آرامش در مردم به حساب می‌آید که قابل مقایسه و همسانی نیست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به نرخ تعرفه‌های پزشکی گفت: اگر خواهان رسیدن به تعرفه‌های پزشکی کشورهای دیگر هستیم باید به این نکته توجه کنیم اگر نرخ تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های گذشته فریز نمی‌شد و متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، با چالش امروز مواجه نمی‌شدیم، لذا نسبت به ادوار گذشته، عدد نرخ تعرفه‌های پزشکی که در دولت سیزدهم مصوب شده، قابل قبول و یک افزایش منطقی است.

لاری‌پور ادامه داد: اگرچه نرخ تعرفه‌های ابلاغی با عدد شورای عالی بیمه که با حضور ذی‌نفعان، خبرگان حوزه سلامت، ارائه‌دهندگان خدمات مانند بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تصویب شده بود، متفاوت است، با این اوصاف باید گفت دستاورد تعرفه‌ای حاصل شده است، اما با توجه به فریز تعرفه‌ها در سال‌های گذشته و نرخ تورم، باز هم رشد لحاظ شده جوابگوی نیازهای امروز جامعه پزشکی نیست.

آخرین جزئیات تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی ۱۴۰۳ اظهار کرد: تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی افرادی تعرفه‌هایی را اعلام کرده بودند که وجاهت قانونی ندارد، افزود: ویزیت در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه متفاوت است، اما در بخش خصوصی که مراجعه مردم بیشتر است تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصص روان‌پزشکی ۲۵۱ هزار تومان و فوق تخصص روان‌پزشکی ۲۸۶ هزار تومان اعلام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه برای بخش خصوصی جز حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات ۱۰۱ هزار تومان و برای بخش دولتی نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و با اشاره به افزایش متوسط ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ گفت: مساعدت دولت برای این میزان رشد جای تشکر دارد، چراکه پیش از این و در گذشته افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها سابقه نداشته است.

کریمی اضافه کرد: این میزان رشد در تعرفه‌های پزشکی سال جاری به جهت حمایت از ماندگاری نخبگان انجام شد؛ هر چند که بحث تورم نیز مطرح است، اما نسبت به نرخ تورم، عقب‌ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی داریم، به عنوان مثال در سال ۱۳۹۰ جز حرفه‌ای (دستمزد) در بخش خصوصی ۳۶ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۱۰ سال به ۵۲ هزار تومان رسید و به صورت ناچیز افزایش یافته بوده است، بر همین اساس در دولت سعی شده که طی دو تا سه سال گذشته این عقب‌ماندگی جبران شود و اکنون این جز حرفه‌ای به ۱۰۱ هزار تومان رسیده است، بنابراین تا جایی که به لحاظ تأمین منابع امکان داشته، به جهت حفظ پزشکان و جامعه نخبه کشور و پیشگیری از مهاجرت و مهاجرت‌های شغلی این اقدام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رقم K (جز حرفه‌ای) نیز که از ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان (در بخش دولتی) افزایش یافت، پایه تعرفه پرستاری نیز است، چراکه دریافتی پرستاران به نسبت هزینه‌های معیشتی آنها کم بود و این مساعدتی که انجام شد به جهت آن بود که کارانه گروه پرستاری نیز تا حدودی ترمیم شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمینه ویزیت نیز باید گفت که به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ ویزیت پزشک عمومی ۴۴ هزار تومان بوده و اکنون به ۱۲۶ هزار تومان رسیده است و افزایش حدود سه برابری طی دو تا سه سال گذشته صورت گرفته است، هرچند عدد ۱۲۶ هزار تومان نیز به نسبت هزینه‌های فعلی عدد زیادی نیست، اما علت آن، عقب‌ماندگی ۱۰ ساله‌ای است که در تعرفه‌ها اتفاق افتاده است، در مجموع در بحث ویزیت و جز حرفه‌ای تلاش شده که افزایش دو سه برابری را طی دو تا سه سال گذشته داشته باشیم و این عقب‌ماندگی تاریخی ۱۰ تا ۱۵ ساله جبران شود تا جامعه پزشکی و پرستاری نیز راضی باشند.

کریمی تاکید کرد: این اعداد اعلامی، اعداد قانونی و مبنای کار است و جامعه پزشکی و کادر سلامت به آن پایبند خواهند بود و پرداختی مردم نیز از این به بعد بر همین اساس خواهد بود، بیمه‌ها نیز از این میزان رشد تعرفه‌ها حمایت کرده‌اند و این هزینه‌ها را از منابعی که دارند پوشش خواهند داد.

کد خبر 745093

دیگر خبرها

  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • رییس حوزه هنری قزوین قائم مقام سازمان سینمایی شد
  • مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون
  • دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل
  • (ویدیو) نگاه قائم مقام وزیر فرهنگ به ممیزی
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی
  • مسعود اسکویی به بخش منتقل شد | عیادت قائم مقام معاونت صدا از گوینده پیشکسوت