Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@22:45:19 GMT

اعطای ۱۵ روز مرخصی به زندانیان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۴۸۷۰۴۰

ساعت 24- سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اعلام کرد که بخشنامه مرخصی زندانیان با هدف بازسازی اجتماعی و اخلاقی این قشر و برقراری روابط عاطفی بین....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۴۸۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز توسط کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعطا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ظهر امروز و با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مدیرکل فرودگاه‌های فارس، نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز توسط کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این آئین با تصریح بر اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه پُرکار و پردامنه حوزه مسئولیت در دولت سیزدهم است و می‌توان گفت بخش عمده‌ای از مطالبات مردم در این حوزه محقق می‌شود، اظهار داشت: صنعت هوایی ایران از آبان 58 یا به اعتقاد برخی از بهمن 57 دچار تحریم است؛ مخرج مشترک تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های حوزه‌های غیرهوایی به حوزه هوایی برمی‌گردد، در حقیقت تحریم‌های حوزه مالی نیز که به کشور اعمال شد صنعت هوایی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: امروز علامت سؤال بزرگ استکبار به‌ویژه آمریکای جنایتکار و همدستانش از خودشان این است که با اینهمه تحریم چطور می‌شود که ایران هنوز بتواند اقتدار خود را در بخش هوا و فضا حفظ کند، آنها منتظر زمین خوردن هستند و منتظرند که کشور ایران حتی یک فرودگاه و پرواز هم نداشته باشد. امروز نظام جمهوری اسلامی از 100 فرودگاه و بیش از 20 شرکت بهره می‌برد و به 108 نقطه دنیا پرواز دارد و توانسته دو امانت مردم یعنی ایمنی و امنیت را حفظ کند.

وی اضافه کرد: بخش هوایی در آتشفشانی از بحران‌ها و تهدید‌ها از جمله اتفاقات اخیر کشور ایمن و آرام کار خود را انجام می‌دهد، در واقع افراد بسیاری در این عرصه برای امنیت آسمان کشور در تلاش هستند، برخی از آنها به صورت گمنام در لایه‌های مختلف در حال کار هستند تا آسمان کشور امن و آرام باشد، البته نخستین وظیفه حکمرانان در صنعت هوایی همین است.

معاون وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت توسعه صنعت هوایی تأکید کرد و گفت: امروز توسعه بخش هوایی پیشران پیشرفت در حوزه‌های مختلف است، توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها زمان‌بر است، اما ما ناگزیر هستیم که توسعه در حوزه هوایی انجام شود.

به گفته محمدی‌بخش، امروز در بسیاری از جزایر هواپیمای مسافربری می‌نشیند، مردم ما با هواپیمای خودمان به حج می‌روند؛ اربعین 1400 برای 30 هزار نفر جابه‌جایی در شرایط نامطلوبی به سر می‌بردیم، اما با تدابیر اتخاذ شده در اربعین 1402، حدود 450 هزار زائر با پرواز‌های خودمان جابه جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز برای اقصی نقاط اروپا و آسیای شرقی پرواز داریم، گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و فرزندان دلیرش زیر بار هیچ زورخواهی و باج خواهی نخواهد رفت؛ فراموش نکنیم که آسمان شیراز پذیرای بیش از چند هزار پرواز در همین باره زمانی بود.

وی بیان کرد: حتی برای یکی از فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس اتفاقی افتاد و به دلیل محدودیت‌هایی که برای فضای امنیتی ایجاد شده بود تا آرام شدن وضعیت آن فرودگاه، مجبور بودیم تا روی شیراز چند صد پرواز را هدایت کنند؛ این اتفاقات خوب جز با اتکا به دانش جوانان این مرز و بوم میسر نبود. در حوزه فرودگاهی، سیاست دولت سیزدهم سیاست رشد متوازن است؛ یعنی ما بایستی هم فرودگاه‌ها را در حوزه ایمنی، امنیت و تسهیلات، ایرلاین، شرکت و هواپیما توسعه دهیم و هم مدل‌های مختلف هواپیمایی داشته باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است امروز جمهوری اسلامی برای تأمین و نگهداری در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست.خیلی خون دل خورده شده تا به این جایگاه رسیدیم، امروز فرودگاه را خودمان می‌سازیم، طراحی، نظارت، مشاوره، اجرا، کنترل و ساخت رادارش توسط نیرو‌های بومی انجام می‌شود. قبل از دولت سیزدهم زیر 100 فروند هواپیمای عملیاتی بوده، اما امروز در چند بعد هم خرید هواپیما، هم ورود هواپیما و هم تعمیرات اساسی هواپیما‌ها کار می‌شود.

محمدی بخش با اعتقاد به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه و نوسازی ناوگان انجام می‌شود، گفت: شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت است نقش بسزایی در جذب زایرین کشور‌های همسایه و اقصی نقاط ایران دارد و سهم عمده‌ای از بخش گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. حوزه گردشگری موتور محرک اقتصاد کشور است، البته موتور محرک اصلی‌تر حمل و نقل است؛ اگر حمل و نقل فراهم نباشد مفهومی در حوزه گردشگری نخواهیم داشت.

وی بر لزوم استانداردسازی در سطح عالی در حوزه فرودگاهی تأکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف محیط زیست، سبز بودن فضای فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی حوزه تخصصی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اتفاقات خوبی افتاده است.

محمدی‌بخش، با بیان اینکه امروز از فرودگاه شهید دستغیب شیراز بهره‌برداری دوگانه می‌شود، افزود: در این فرودگاه هم سرویس بخش نظامی و هم بهش غیرنظامی ارائه می‌شود که این اقدام نیاز به هماهنگی‌های بسیاری دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با یادآوری اینکه فرودگاه‌های استان فارس هنوز هم نیازمندی‌های متعددی دارند که اتخاد تدابیر لازم برای رفع این نیاز‌ها در دستورکار است، گفت: اخذ گواهینامه بر مبنای قوانین بالادستی که سازمان هواپیمایی بر ما تکلیف کرده جزو الزامات است و بر این مبنا استاندارد‌های چندگانه و چندلایه‌ای پایه‌گذاری می‌شود، دستورالعمل‌هایی نوشته و بازدید می‌شود؛ همه این‌ها حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته حوزه ایمنی و امنیت است.

محمدی‌بخش همچنین با بیان اینکه فرودگاه شهید دستغیب شیراز سومین یا چهارمین فرودگاهی است که موفق شده گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استاندارد‌های جهانی را اخذ کند، بر لزوم راه‌اندازی «کارگو» در استان فارس تأکید کرد و گفت: امروز باید در حوزه کارگو برای استان فارس فکر کنیم؛ در این حوزه عقب هستیم، کارگو از ضرورت‌هایی است که باید در یکی از فرودگاه‌های این استان راه‌اندازی شود، در حال حاضر محصولات درجه یک کشاورزی فارس به سختی صادر می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان سخنان خود مهمترین بخش صادرات را صادرات هوایی دانست و گفت: امروز از هواپیمای پنج تن تا 100 تن در حوزه کارگو داریم و نیاز است تدابیر برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اتخاذ شود؛ در حوزه صادرات دانش‌بنیان در بخش هوایی هم این اتفاق می‌تواند رخ دهد و سرویس‌های متعددی را می‌توانیم در این بخش هم ارائه دهیم.

محمود رضایی، در این مراسم با بیان اینکه فرآیند‌ها و اقدامات قابل توجهی برای اعطای این گواهینامه با هدف بهتر شدن شرایط برای مسافران و شهروندان پیگیری و انجام شده که جای قدردانی دارد، گفت: استان فارس از هفت فرودگاه در شهرستان‌های مختلف بهره می‌برد که چهار فرودگاه از جمله فرودگاه‌های شیراز، جهرم، لار و لامرد فعال هستند و سه فرودگاه فسا، داراب و آباده نیز در دست احداث هستند.

وی با بیان اینکه انتظار است که برای فرودگاه‌های برقرار نیز شرایط لازم جهت اخذ این گواهینامه فراهم شود، بر ضرورت تکمیل و توسعه فرودگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز یک ترمینال پرواز‌های خارجی دارد که حدود 10 سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و تیم فعلی مدیریت هواپیمایی فرودگاه کشوری در سال‌های اخیر مقدمات ادامه پروژه که حدود 50 درصد پیشرفت دارد را فراهم کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ابراز کرد: امید است برنامه زمان‌بندی که برای تکمیل این ترمینال ارائه شده از سه سال به 2سال کاهش یابد. برنامه‌هایی برای توسعه فرودگاه از جمله راه‌اندازی کارگو و توسعه سالن‌های داخلی دیده شده که نیاز است این برنامه‌ها هم به نحو احسن دنبال شود.

وی همچنین به وضعیت استان فارس و شهر شیراز از نظر گردشگری اشاره کرد و گفت: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، همچنین استان پهناور فارس از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری قابل توجهی بهره می‌برد؛ این استان در ایام نوروز از نظر تعداد بازدیدکنندگان استان اول کشور بود؛ به دلیل اهمیت گردشگری در این استان نیاز است تمهیدات کافی برای توسعه فرودگاه‌های این استان اندیشیده شود.

معاون استاندار فارس با اعتقاد به اینکه جایگاه فارس باید در برنامه‌های توسعه فرودگاه دیده شود، گفت: مقدمات توسعه فرودگاه‌ها می‌بایست در برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه قرار بگیرد. فرودگاه داراب هم بر اساس محاسباتی که انجام شده قابل عملیاتی شدن است و نیاز است اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تأمین شود.

وی با بیان اینکه افزایش خطوط جدید در فرودگاه‌های فارس با سرمایه‌گذاری‌های داخل و خارج از استان در دستور کار است، گفت: استان فارس به لحاظ مختصات و ظرفیت‌های فرودگاهی و قابل توسعه جزو استان‌های اول است که نیاز است مقدمات رسیدن به اهداف مورد نظر در این عرصه فراهم شود.

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های فارس هم با بیان اینکه این فرودگاه قدمتی از نیمه دوم دهه 30 دارد و امروز به وضعیت مطلوبی رسیدیم که همچنان باید این روند را برای بهتر شدن شرایط ادامه دهیم، گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

به گفته وی، فرودگاه شیراز، پس از طی فرآیند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در کراچی
  • اعطای دکترای افتخاری به رییسی
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز