Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:12:05 GMT

یزد پایلوت طرح کشوری "آموزش زوجین در آستانه ازدواج" شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۵۲۹۳۸۲

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: یزد به عنوان پایلوت طرح کشوری "آموزش زوجین در آستانه ازدواج" انتخاب شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۵۲۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود