Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری دولت آبادی گفت:پیش بینی مسوولیت دولت یا قاضی به جبران خسارات ناشی از تصمیمات قضایی، از افتخارات نظام حقوقی ایران است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۵۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی در سمت ریاست دادسرای انتظامی قضات، رویکرد بسیار خوب و تحولی در این دادستانی بنا نهاده شد و آن هم رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف است. 

وی افزود: در این رویکرد، اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند و در این مدت آثار و برکات آن را در قوه قضاییه مشاهده می‌کنیم و موجب رضایتمندی بیشتر قضات و  تغییر رویه‌هایی شده است که قبلا تعدادی از کارشناسان قضات و پیشکسوتان نسبت به آن‌ها انتقاداتی داشتند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: البته هیچ کس در قوه قضاییه چه در بین قضات و مدیران، از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند و بخواهد مشکلاتی را برای قوه قضاییه به وجود بیاورند که زحمات قاطبه قضات مومن، متعهد، انقلابی، ولایی و پرتلاش را زیر سوال ببرد، دفاع نمی‌کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، بیان داشت: این افراد مانند یک غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را ازبین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند؛ البته که تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم است و حساب آن‌ها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است. 

وی بیان کرد: رویکرد جدید قوه قضاییه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ شود و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

رییس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: همه قضات استان کرمان از دانش و تجربه قضایی خوبی برخوردار هستند، دلسوز و زحمتکش می‌باشند و مقید به وقت اداری نیستند و پرونده‌ها را در روز‌های تعطیل و خارج از وقت اداری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه قضات به آمار شعب توجه دارند و تلاش می‌کنند آمار شعبه منفی نشود، بیان کرد: آن‌ها همچنین به اتقان آرا و رعایت حق و حقوق مردم نیز توجه دارند. 

حجت الاسلام حمیدی گفت: با هماهنگی حفاظت و اطلاعات، ارزشیابی و نظارت قضات و هیئت‌های ماده ۲۸ از حوزه‌های قضایی سراسر استان بازدید می‌کنند و سعی شده است بر کار قضات و کارکنان اداری نظارت شود تا از وقوع تخلفات پیشگیری شود و رویکرد دادسرای انتظامی قضات را که پیشیگری است، مدنظر قرار داده ایم. 

نماینده عالی قوه قضاییه بیان داشت: عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتا از بدنه مردم نیستند و برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند که پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود پرونده تشکیل و بعد از بررسی ها، آن پرونده مختومه می‌شد و قرار منع تعقیب صادر می‌شد؛ اما به نظر بنده این کفایت نمی‌کند و باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند و این افراد تحت تعقیب قرار گیرند و باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد بازدارنده شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • «آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی