Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «»
2024-05-06@22:20:14 GMT

همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۵۷۳۷۴۸

خبرگزاری شبستان: همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور کارشناسانی چون حمید پارسانیا و احمد واعظی ۲۲ اسفندماه در دانشگاه گیلان برگزار می شود. .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۵۷۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در هتل عباسی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن هسته‌ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این چارچوب کنفرانس مذکور برتامه ریزی شد. حدود ۵۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که با داوری‌های دقیق توسط اساتید بیش از ۵۰ دانشگاه کشور، ‌این آثار بررسی شدند. حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده که به‌صورت شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند.

همچنین ۵۰ دانشمند از  پنج قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند و بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه‌ها، بخش های مختلف صنعت ‌هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در ۱۶ میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند. سطح استقبال سایر کشورها از این کنفرانس بسیار خوب بوده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ نفر از سخنرانان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

چرخه سوخت، کاربرد پرتوها، تغییرات اقلیمی به عنوان موضوعی جدید و حکمرانی هسته‌ای از دیگر محورهای این کنفرانس هستند که درباره آنها بحث خواهد شد.

برگزار کننده این کنفرانس بر این نظر است که، این کنفرانس بستر مناسبی را برای حضور صنعت هسته‌ای و دانشجویان حوزه هسته‌ای فراهم می کند و تلاش شده است تا دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید صنعت هسته‌ای و نیز علاقه‌مندان با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

شایان ذکر است، در این کنفرانس علاوه بر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسانی از  آژانس حضور دارند. یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علوم هسته‌ای است، بنابراین آژانس از برگزاری این رویداد استقبال گسترده‌ای داشت و حضور رافائل گروسی در این مراسم مهر تاییدی بر حمایت آژانس از رخدادهای علمی بین‌المللی است.

گفتنی است این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی