Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@01:01:14 GMT

میزان مصرف پروتئین در بیماران دیالیزی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۳۱۰۱۷

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

بیماران دیالیزی نیاز به مصرف میزان بیشتر پروتئین دارند و برای کنترل فشار خون و سلامت بدن باید بسته به نوع بیماری میزان مشخصی پروتئین مصرف کنند و در رژیم غذایی خود از مواد عذایی استفاده کنند که سرشار از پروتئین باشد.

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیمارانی که تحت دیالیز قرار دارند، نیازمند مصرف میزان بیشتری از پروتئین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌دکتر حسن گنجی‌زاده زواره در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقش محدودیت مصرف پروتئین در دیابت، نامعلوم بوده و اثر این محدودیت در کاهش عوارض قلبی عروقی و حفظ عملکرد کلیه ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نشده که رژیم غذایی کم پروتئین را می‌توان به سایر موارد کنترل شدید فشار و قند خون) افزود یا خیر، ادامه داد: براین اساس میزان مصرف پروتئین را باید با توجه به هر بیمار مشخص کرد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم اضافه کرد:در مبتلایان بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت، به طور معمول پروتئین باید 10 تا 25 درصد کل کالری دریافتی را تشکیل دهد.

گنجی‌زاده یادآورشد: بیمار باید به مصرف کردن گوشت بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، سویا، نخود فرنگی و مغزها (آجیل) تشویق شده و این مواد را جایگزین مصرف گوشت قرمز کند.

وی بیان کرد: در بیمارانی که دچار بیماری کلیوی ناشی از دیابت بوده ولی دیالیز نمی‌شوند، میزان پروتئین مصرفی باید   0.8g/kg در روز باشد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیمارانی که تحت دیالیز قرار دارند، میزان بیشتری پروتئین باید مصرف کنند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد