Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:51:41 GMT

سازمان ملل همدست جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۳۲۵۴۹

سازمان ملل همدست جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن است

یک تحلیلگر سیاسی و نویسنده مستقر در لندن، سازمان ملل را به خاطر حمایت از نسل کشی و کشتار عربستان سعودی در یمن محکوم کرده است.

«کاترین شکدم» مدیر برنامه ها در موسسه شفقنا برای مطالعات خاورمیانه در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، سازمان ملل را به دلیل حمایت از کشتار عربستان سعودی در یمن محکوم کرد و گفت: سازمان ملل همدست جنایات جنگی نفرت انگیزی است که عربستان سعودی در یمن مرتکب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سازمان ملل نه تنها عربستان سعودی را در ارتکاب جنایات جنگی در یمن توانا و قادر می سازد بلکه همدست این جنایات جنگی نفرت انگیز است.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره اعتراض احزاب مخالف مالدیو با سفر سلمان شاه عربستان به این کشور با هدف دستیابی به منافع تجاری و خرید یک جزیره مرجانی، گفت: اگر دولت ها هنوز مایل به فروش خون بی گناهان برای دستیابی به سود هستند، مردم این طور نیستند و به خاطر همین مساله شما شاهد خشم مردمی علیه نهادهای دولتی هستید. فکر نمی کنم کسی درباره جنایات جنگی عربستان در یمن و ادامه خونریزی در این کشور و اقدامات بی رحمانه دچار توهم باشد. جنگ یمن موجب شده تا مردم متوجه انگیزه های اصلی سیاسی رژیم ریاض شوند و با این رژیم مخالفت کنند. نوعی از بیداری به خصوص در آسیا و آفریقا به وقوع پیوسته است، جایی که ملت ها دیدگاه های متفاوتی نسبت به دولت ها دارند. نهادهای جهانی در هم شکسته شده اند. منظور من این است که مستثنی گرایی دیگر قابل تحمل نخواهد بود. جهان از رشد استکبار عربستان سعودی خسته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره علت اصلی بی تفاوتی جامعه بین المللی در قبال جنایات وحشتناکی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می شود- کشتار بیش از 12 هزار نفر از جمله 2568 کودک بر اساس آمارهای یک گروه نظارتی مستقل حقوق بشری- و گسترش شدید سوء تغذیه در بین کودکان یمنی تصریح کرد: شما باید بدانید که سازمان ها و نهادهای بین المللی، غالبا برده کشورهایی هستند که منابع مالی را از آنها دریافت می کنند و این به خصوص به آن معناست که این نهادها تحت تسلط عربستان سعودی است. اگر تهدید عربستان سعودی را برای قطع منابع مالی به سازمان ملل به یاد بیاورید، به خوبی درک خواهید کرد که نهادهای بین المللی چگونه اداره و کنترل می شود. آمارهایی که سازمان ملل درباره تلفات و قربانیان در یمن اعلام می کند، مطابق با واقعیت نیست. واقعیت دیگر این است که سازمان ملل نه تنها عربستان سعودی را قادر به ارتکاب جنایات جنگی در یمن کرده بلکه همدست این رژیم است.

وی در پاسخ به این سئوال که نقش آمریکا و سایر کشورهای غربی در جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن چیست، گفت: پایتخت های غربی باید به سئوالات زیادی در یمن پاسخ دهند. زیرساخت های عیر نظامی در یمن از بین رفته است و این تحت دموکراسی هایی صورت گرفته که ادعاهای اخلاقی دارند. این واقعا درجه بالایی از نفاق است.

چگونه کسی می تواند عملکرد لندن و واشنگتن را در جنگ یمن ببیند و هنوز این دولت ها را از نظر اخلاقی قبول داشته باشد. بحران یمن به خوبی چهره واقعی غرب را که مدت طولانی پشت آن پنهان شده بود، نشان داده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89,90,92,1115/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط