Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی از حادثه پلاسکو نگذشته بود که دانش اموزان در اقدامی با امضای تعهد نامه مبنی بر نه به چهارشنبه سوری پاغاز کننده کمپین های متفاوتی شدند تا بهاری شاد و سالم را داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه سال جاری بود که ساختمان پلاسکو در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران به طور کامل فرو ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه تلخ زمانی به وقوع پیسوت که تعدادی از آتش نشانان غیور و قهرمان ایران اسلامی در داخل ساختمان مشغول اطفای حریق بودند که متاسفانه زیر آوار مانده و به شهادت رسیدند.

از آن روز به بعد کمپین های مختلفی در سطح کشور در خصوص نه به چهارشنبه سوری شکل گرف تا هم دیگر شاهد وقایع تلخی مانند حادثه پلاسکو نباشیم و هم بتوانیم بهاری شاد و سالم را اغاز کنیم.دانش آموزان اولین افرادی بودند که با نوشتن تعهد نامه ای به آتش نشانان قول دادند که در چهارشنبه امسال از مواد محترقه و منفجره استفاده نخواهند کرد و این تعهد نامه به سرعت در سطح کشور دست به دست شد و تبدیل به فعالیت های داوطلبانه ای در این خصوص گردید.

شبکه های اجتماعی نیز در این روزها شاهد کمپین های متفاوتی در این خصوص است و همه مردم، ورزشکاران، هنرمندان و شخصیت ها در تلاش هستند تا با انتشار یک مطلب از نه به چهارشنبه سوری دین خود را به زحمات آتش نشان ادا کرده باشند. پرویز پرستویی در حمایت از چهارشنبه‌سوری بی‌خطر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کمپین تحریم چهارشنبه‌سوری. دیگر پولمان را حرام ترقه‌ها و جنس‌های گوناگون نمی‌کنیم. چهار‌شنبه‌سوری امسال، این ملت ایران است که در حال آماده‌باش خواهد بود تا مراقبت کند از خلوت مردان آتش‌نشان با اندوه چهلمین روز در گذشت یاران عزیزشان. باشدکه آن شب هیچ حادثه‌ای این فداکاران دلیر را، به‌خاطر نجات دیگران ازجمع خانواده‌شان و خانواده‌های داغدارشان، جدا نکند. از دوستان جدید و قدیم تقاضا می‌کنم این مطلب را آنقدر به اشتراک بگذارید تا سراسر ایران بدانند که راه و رسم چهارشنبه‌سوری کور شدن کودکان، لرزیدن دل پیرمردان و پیرزنان و زهره‌ترک شدن مردم نیست.»

تا کنون هنرمندان و ورزشکارانی چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، مهراوه شریفی نیا، احسان کرمی، بهاره رهنما، سهیلا جوادی، امیر جعفری، نازنین بیاتی، امیرعلی نبویان، لیندا کیانی، هدایت هاشمی، حمیدرضا آذرنگ، بهرنگ علوی، علی سلیمانی، مژده لواسانی، عادل غلامی و ... با انتشار تصویری از خود با پوستر این کمپین از شهروندان خواسته‌اند که با آنان همراه شوند. تعدادی اجراهای تئاتر نیز با یادآوری این کمپین به روی صحنه رفته اند. روزنامه نگاران نیز در این کمپین مشارکت گسترده ای دارند.

اما با وجود این همه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در خصوص فرهنگ سازی در چهارشنبه سوری بی خطر بازهم شاهد اتفاقات ناگواری در روزهای اخیر بوده ایم که دل همه مردم ایران رنج آورده است. از کشته شدن 7 مرد در ساختمانی در اردبیل تا بازداشت تعدادی در خصوص حمل مواد محترقه.

ملکی سخنگوی سازمان اتش نشانی نیز از راه اندازی کمپین «به احترام آتشنشانان؛ نه به چهارشنبه سوری خطرناک» خبر داد و گفت: آتش نشانان در هیچ زمان و دوره‌ای دنبال پست و مقام نبودند اما همواره به میدان جنگی رفته‌اند که نمی‌دانند از آن زنده بیرون می‌آیند یا نه. اما مردم عزیز با هدف حفظ حرمت آتش نشانان هیچوقت ما را تنها نگذاشتند و این مایه افتخار هموطنان ما در سازمان آتش نشانی است.

ملکی ادامه داد: امسال بنا داشتیم که در آستانه فرا رسیدن جشن چهارشنبه سوری کمیپنی برای جلوگیری استفاده از مواد محترقه راه اندازی کنیم. شما مطمئن باشید ما اصلا قصدی برای نفی جشن زیبا و باستانی چهارشنبه سوری ندارم اتفاقا تصمیم داریم اگر وقت اجازه داد ما هم در کنار شما در این جشن حضور داشته و در کنار خدمت رسانی ویژه‌ای که در این روز به خصوص داریم همراه شما شهروندان عزیز باشیم.

وی افزود: اما با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو و به احترام شهدای آتش نشانی که در این سانحه به شهادت رسیدند تصمیم گرفتیم کمپینی را با عنوان «به احترام آتش نشانان؛ نه ، به چهارشنبه سوری خطرناک» راه اندازی کنیم که امیدوارم با در نظر گرفتن شرایط موجود چهارشنبه سوری بی خطری داشته باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: هیچکس حتی کسانی که از مواد محترقه استفاده می‌کنند، دل خوشی از این مواد خطرناک ندارند. ما فقط به دنبال این هستیم که امسال در کنار هم یک چهارشنبه سوری سراسر شادمانه داشته باشیم و با هم بدون استفاده از مواد محترقه از این آیین زیبا لذت ببریم. به هر صورت امشب که در کنار شما عزیزان حضور دارم برای شما و همه همکاران آتش نشانم آرزوی سلامتی می‌کنم وامیدوارم با پیوستن مخاطبان عزیز، هنرمندان و ورزشکاران رشته‌های مختلف شاهد یک چهارشنبه سوری آرام و بی خطر باشیم.

در نهایت سال 95 با تمام حوادث تلخ و شیرین خود به روزهای انتهایی رسیده و این خود ما هستیم که تصمیم میگیریم بهاری با آرامش و یا سالی با غم و اندوه را اغاز کنیم. کمی هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!

به گزارش “ورزش سه”، بازگشت محرم نویدکیا به سطح اول فوتبال ایران یکی از اتفاقات جذاب نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بوده است. سرمربی سابق سپاهان بعد از مدت‌ها دوری از نیمکت، به‌عنوان نفر اول کادر فنی مس رفسنجان به مربیگری برگشت و با حضور در جمع نارنجی‌پوشان توانسته شرایط خوبی را برای این تیم رقم بزند.

نویدکیا در ماه‌های گذشته که هدایت مس را بر عهده داشته از نظر فنی شرایط خوبی را برای این تیم رقم زده و تاکنون هیچ شکستی را روی نیمکت نارنجی‌ها پذیرا نبوده است.

مورد اصلی که درباره نویدکیا به چشم آمده شخصیت و متانت او در مواجهه با اتفاقات مختلف است. این مسئله در مس رفسنجان بارها بر سر موضوعات مختلف نمایان شده و در نشست خبری قبل از بازی روز چهارشنبه این تیم هم نمود پیدا کرد.

نویدکیا وقتی ظهر روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان حضور یافته بود با چند سوال حاشیه‌ای و غیرفنی از سوی یکی از خبرنگاران رفسنجانی مواجه شد و جالب اینکه بدون عصبانیت و با متانت خاص خودش به این سوالات پاسخ‌گو بود.

او نه تنها از پرسشی درباره چرایی برگزاری تمرینات مس در تهران ناراحت و عصبانی نشد که با بیان اینکه فضای مجازی را دنبال نمی‌کند و اخبار را چندان نمی‌خواند به اسطوره‌سازی نسبت به خودش واکنش نشان داد و گفت که دوست ندارد چنین اتفاقی را تجربه کند.

سرمربی رفسنجانی‌ها ساعتی قبل از دیدار حساس مقابل گل‌گهر سیرجان باز هم با آرامش خود را نمایان کرد و نشان داد دوست ندارد قبل از بازی دربی کرمان تیمش وارد شرایط سختی شود. او که تجربه‌ای زیاد را در فضای فوتبال دارد خود را برای مسابقه عصر چهارشنبه با گل‌گهر آماده می‌کند و امیدوار است به روند خوب رفسنجان ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون