Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سال جاری به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد دولت در سال 95 پرداخت.

براساس این خبر وی عنوان کرد: در ابتدای سال 95 بنا بر این شد که دولت اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند و من عنوان کردم بخشی از پروسه اقتصاد مقاومتی در نیمه اول سال محقق خواهد شد چون دولت برای بهبود اقتصاد برنامه دارد و به دنبال افزایش توان تولید ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت ادامه داد: آنچه مربوط به دولت است از طریق اعطای اعتبارات انجام می شود.

سخنگوی دولت اقدامات دولت در این خصوص را هدف گیری 7500 واحد تولیدی غیرفعال یا نیمه فعال دانست و تصریح کرد: در همین روند 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه دادیم و در خصوص طرح های عمرانی نیمه تمام نیز 37 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی پرداخت کردیم.

ارائه انتقادات کلی در برابر آمار رسمی علمی و کارشناسی نیست

وی با اشاره به گزارش های رسمی بانک مرکزی، وزارت صنعت و معدن گفت: منتقدین دولت می توانند چالش کنند اما وقتی آمار رسمی اعلام می شود خلاف آن و بیان مسائل کلی جواب علمی و کارشناسی نیست.

نوبخت تصریح کرد: تا این لحظه 11 هزار و 294 واحد صنعتی از طریق مراجعه به بانک ها و 12 هزار و 839 واحد هم از طریق فرآیند استانداری ها برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند و جمعا مبلغی معادل 16 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی دریافت شده استفاده کرده اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما تلاش کردیم این تسهیلات را بیشتر در اختیار واحدهای متوسط رو به کوچک قرار دهیم و سازمان برنامه و بودجه استان ها را مامور کردم تا بررسی کنند که این تسهیلات اعطایی تا چه اندازه در افزایش و بهبود تولید موثر بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس همین روند 37 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت خواهد شد که تا 21 ماه جاری عملیاتی خواهد شد و 23 هزار و 615 میلیارد تومان هم از 21 اسفند ماه به بعد برای بخشی از طرح های ناتمامی که تا پایان امسال یا حداکثر تا اردیبهشت ماه افتتاح می شود در حال توزیع هستیم.

نوبخت در ادامه این گزارش به پرداخت اعتبارات به شهرداری ها و بنیاد مسکن و آموزش عالی اشاره کرد و گفت: به هر یک از ارگان های عنوان شده به ترتیب مبالغی معادل 2500، 300 و 4000 میلیارد تومان تخصیص یافت و تمام تلاش ما این است که به جای توزیع قطره چکانی این مبالغ را به سمت بخش هایی هدایت کنیم که زودتر به بهره برداری می رسد.

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص افتتاح راه های هراز اشاره کرد و همچنین گفت: راه کرج تا چالوس نیز براساس روند راه سازی 60 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد که امیدواریم این پروژه نیز قبل از پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا پایان دوره دولت یازدهم مراکز استانی تهران، همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت را به شبکه سراسری راه وصل کنیم که اینها در راستای پروژه اقتصاد مقاومتی است.

نوبخت رشد اقتصاد را براساس آمار رسمی مرکز آمار معادل 7.2 درصد با احتساب نفت و 5 درصد بدون احتساب نفت گزارش داد و گفت: البته این فاکتور مطابق اعلام بانک مرکزی معادل 11.6 درصد است که برای نخستین ماه دو رقمی اعلام شد.

سخنگوی دولت با انتقاد از رسانه ملی گفت: بهتر است رسانه ملی یک مستند تهیه کند و در آن به بیان این موضوع بپردازد که رشد 7 درصدی اقتصاد به چه کسانی اختصاص داده شد و عددی را که یک نهاد رسمی اعلام می کند با مصاحبه از چهار نفر و عنوان اینکه در سفره خود گسترشی ندیدیم زیر سوال نبرد.


تا پاییز 95 یک میلیون و نیم به جمعیت شاغل کشور اضافه شده است


وی در خصوص اقدامات دولت در بازار کار و افزایش اشتغال نیز به بیان آمار و ارقامی پرداخت و گفت: در پاییز 92 جمعیت 10 ساله به بالا معادل 63 میلیون و 437 هزار نفر و در پاییز 95 این رقم به 65 میلیون و 472 هزار نفر رسید یعنی دو میلیون و 35 هزار نفر جمعیت 10 ساله از آغاز این دولت افزایش یافته البته همه این افراد در سنین کار هستند اما جزو متقاضیان کار محسوب نمی شوند بر همین اساس نرخ مشارکت بیان گر این است که چه سهمی جویای کار هستند که نرخ مشارکت در پاییز 92 معادل 36.7 درصد و در پاییز 95، 38.9 درصد است که نرخ مشارکت افراد جویای کار 2.2 درصد افزایش یافته است بر همین اساس از پاییز 92 تا 95، 2232 هزار نفر بیشتر متقاضی کار شدند بر همین اساس از این جمعیت در پاییز 92 تعداد شاغلین 20 میلیون و 867 هزار بودند که این جمعیت در پاییز 95، 22 میلیون و 373 هزار نفر شدند یعنی تعداد یک میلیون و 505 هزار نفر جمعیت شاغل اضافه شده است و تعداد 726 هزار نفر هم شغل پیدا نکردند یعنی ایجاد شغل نسبت به کسانی که شغل پیدا نکردند تقریبا دو برابر شده است.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور