Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:39:58 GMT

کشت گلخانه ای میوه تازه وارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۳۶۹۰۲

کشت گلخانه ای میوه تازه وارد

فیسالیس، جدیدترین میوه لوکسی که می توان در بازارهای ایران پیدا کرد در گلخانه ای در دهاقان در مساحت ۵۰۰ مترمربع کشت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در گفتگو با دهاقان بیدار با اشاره به کشت میوه فیسالیس در گلخانه ای در دهاقان گفت: امروزه بازار ایران با توجه به تمایلی که به میوه های خاص و جدید، نظیر آووکادو ، آلوئه ورا و….

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارد، انگیزه و اشتیاق تولیدکنندگان را به تولید میوه های جدید برانگیخته است.

امیر صفرپور افزود: فیسالیس، جدیدترین میوه ای است که می توان در بازارهای ایران پیدا کرد و اگرچه این محصول در بسیاری از مناطق دنیا در شرایط فضای باز تولید می شود، اما تولید آن در ایران با کشت در گلخانه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گلخانه داران خوش ذوق دهاقانی برای اولین بار 500 مترمربع از گلخانه خود را به کشت این گیاه اختصاص داده است.

صفرپور ادامه داد: فیسالیس از گیاهان بومی مناطق معتدل گرم، علفی دارای میوه ای نارنجی رنگ، در اندازه و شکل مشابه یک گوجه فرنگی کوچک با عطر و طعمی شبیه آناناس و میوه های ترش مثل توت فرنگی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: این میوه لوکس در کیسه های کاغذی شکل پوشیده می شود تا از آفات حفظ شود.

وی افزود: هفت هزار متر مربع از گلخانه های استان تهران هم اکنون زیر کشت این محصول ارزشمند است.

صفرپور تصریح کرد: فیسالیس در ایران به «عروسک پشت پرده» نیز معروف است، میوه رسیده آن جنبه خوراکی، دارویی و صنعتی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: این گیاه برای رشد نیاز به مکانی آفتابی و گرم دارد و می توان این گیاه را در بیشتر خاک ها و یا حتی در گلدان ها کشت کرد.

وی افزود: زمان کاشت تا برداشت این محصول 70 تا 80 روز به طول می انجامد و با توجه به مدیریت اصولی دارای عملکردی بین 20 تا 33 تن در هکتار می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه برش و فرآوری ویژه هزاران ماهی مرکب غول پیکر در کارخانه (فیلم) شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم) شناکردن ماهی‌ها در خیابان‌های دبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم)
  • کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • اطلاعات تازه الجزیره از حمله ایران به اسرائیل