Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:47:10 GMT

گزارش دیده بان حقوق بشر از جنایات جنگی عربستان در یمن

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۳۷۷۹۸

گزارش دیده بان حقوق بشر از جنایات جنگی عربستان در یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، دیده بان حقوق بشر روزسه شنبه با صدور بیانیه ای خواستار توقف ارسال کمک تسلیحاتی کشورها به عربستان شد.
احمد بن شمسی مدیربخش خاورمیانه وشمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون تن در یمن آواره و حدود 80 درصد ساکنان محلی متکی به کمک های بشردوستانه هستند.
بن شمسی با اشاره به دستاوردهای برنامه جهانی غذا گفت: یمن درحال حاضر شاهد بالاترین سطح سوء تغذیه کودکان است واز هر 5 کودک یکی مبتلا به سوء تغذیه شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نابسامانی رو به افزایش وضعیت انسانی در یمن ازهمه طرف های درگیر خواست اقدامات فوری برای حل بحران یمن انجام دهند.
مقام مسئول دیده بان حقوق بشر هشدار داد در صورت عدم توقف جنگ اوضاع بد یمن به زودی به بحران عمیق انسانی تبدیل می شود.
بن شمسی متذکر شد سازمان دیده بان حقوق بشر همه طرف های درگیر را مسئول نقض حقوق بشر در یمن می داند اما بر اساس دستاوردهای سازمان ملل بیشترین موارد کشتار شهروندان یمنی ناشی ازعملکرد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان است.
این مقام مسئول افزود: ما به اندازه امکان خود توانسته ایم 61 حمله هوایی عربستان وائتلاف عربی به یمن را که به صورت غیر قانونی صورت گرفته، حقیقتا جنایت جنگی به حساب آوریم.
بن شمسی ادامه داد درحمله های هوایی مذکورعربستان به شهرهای یمن از جمله بازارها، مدارس، بیمارستان ها و خانه های شخصی 900 تن جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد حمله به مراکز شهری نقض مطلق قوانین جنگ است که ما به دقت آن را در یمن دنبال می کنیم.
بن شمسی با انتقاد شدید ازمحاصره ظالمانه یمن توسط عربستان و ائتلاف آن تاکید کرد این امر کار امداد رسانی را با مشکل مواجه ساخته است.
بن شمسی به نمایندگی از سازمان دیده بان حقوق بشر از آمریکا، انگلیس، فرانسه وکشورهای دیگر خواست ارسال کمک های تسلیحاتی به عربستان را متوقف کنند تا حمله های هوایی غیرقانونی به یمن کاهش یابد و تحقیقات موضوعی در خصوص نقض قانون انجام شود.
بن شمسی تصریح کرد دیده بان حقوق بشر تحقیقات ادعایی ائتلاف عربی را ناعادلانه و بی اساس خواند.
عربستان وائتلاف تجاوز به یمن طی دوسال گذشته با حمله های هوایی پی درپی به مناطق مختلف یمن به ویژه مناطق مسکونی وتاسیسات شهری، زیر ساخت های این کشور را نابود کرده است.
عربستان وائتلاف عربی آن از ابتدای تجاوز نظامی خود به یمن بیشتر اراضی یمن از جمله صنعا را تحت محاصره هوایی ، زمینی و دریایی خود قرار دادند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض توسط پلیس آمریکا بر توقف فوری حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد» این را وزیر امور خارجه ایران در پی سرکوب و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا بیان کرد. حسین امیرعبداللهیان امروز عنوان کرد که سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روزها شاهد برگزاری تظاهرات‌ دانشجویی در حمایت از فلسطین است که با برخورد خشن و سرکوب دانشجویان از سوی پلیس آمریکا همراه بوده و در همین خصوص پلیس نیویورک نیز اخیرا از دستگیری ۱۳۳ نفر در جریان تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد. این تظاهرات ضد اسرائیلی با واکنش نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز روبرو شد و آنچه در این دانشگاه‌ها رخ داده را «وحشتناک» خوانده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سرکوب دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا را در راستای «تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل» و «گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان» خواند.وزیر خارجه بیان کرد: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!