Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>رسانه - دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری، بر اساس فرم‌های خود اظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، در نیمه اول سال ٩٤، پس از شش جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاه های خبری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شیوه نامه و شاخص‌های رتبه بندی، پایگاه‌های خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.

شاخص های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پائیز سال ٩5 مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود 200 پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه بندی را بر اساس شیوه نامه اعلامی [اینجا] ارسال کرده بودند در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد 27 پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده 18 قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام بر اساس شیوه‌ نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه بندی پس از ارزیابی و راستی آزمایی خوداظهاری‌ها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد. پس از ارسال نتایج اولیه رتبه‌بندی پایگاه های خبری برای مدیران مسول، ٤٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند. از ٤٨ اعتراض ارسالی ٣٦ پرونده بر اساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسئول ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه بندی رساندند.

57243

کلید واژه‌ها : معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد - رسانه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از ظهر امروز (جمعه) خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شد که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک بوده و با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» که بیست‌ونهم فروردین تا دوم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد، به‌طوری که بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از صدای اگزوز خودروهای کلاسیک و قدیمی که موتور آن‌ها تقویت شده است یا موتورسیکلت‌هایی سی‌سی‌های بالا دارد، لذت می‌بردند و حس مفرح و شادی در آن‌ها به وجود می‌آمد به‌طوری که روشن کردن این خودروها یا موتورسیکلت‌ها تشویق بازدیدکنندگان را به‌همراه داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: از ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شده است که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان بوده و همان‌گونه که در فیلم مشخص است، با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است و صدای آژیر نیز مربوط به همین غرفه بوده و سیستم اعلام حریق نمایشگاه عمل نکرده است.

طحانیان تاکید کرد: کانال‌های خبری باید پس از اطمینان از صحت و سقم یک واقعه نسبت به وایرال کردن آن در فضای مجازی اقدام کنند.

وی گفت: چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای بدون کوچک‌ترین حادثه در مدت زمان ۵ روز برگزار شد و استقبال مردم از آن بی‌نظیر بود، به‌طوری که برگزارکنندگان نیز از استقبال بی‌نظیر مردم شگفت‌زده شده بودند و امیدواریم این نمایشگاه را سال آینده پربارتر برگزار کنیم.

کد خبر 748135

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس