Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>فارس - «خبرجنوب» نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: آیین های ویژه تحویل سال 1396 در این استان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و مجموعه های میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می شود.

مصیب امیری افزود: همه مکان های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فارس برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ، آماده سازی و بهسازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ساماندهی فضای سبز ، نور پردازی و مرمت های اضطراری برخی از بناها و مجموعه های تاریخی و فرهنگی استان نیز انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: توسعه خدمات رفاهی و بهداشتی ، پیش بینی نمایشگاه صنایع دستی و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای ارائه آثار فرهنگی و تاریخی استان و استقرار راهنمایان گردشگری در تمامی اماکن تاریخی-فرهنگی استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جهت آماده سازی و بهسازی استان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
وی با اشاره به افزایش کیوسک های بلیط فروشی برای کاهش مدت انتظار مسافران نوروزی افزود: در همین زمینه و در جهت رفاه میهمانان نوروزی ساعات بازدید از اماکن و موزه های استان فارس در ایام نوروز 96 افزایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه فرهنگی حافظیه در ایام نوروز به صورت شبانه روزی میزبان گردشگران خواهد بود.
وی اظهار کرد: ساعت آغاز به کار دیگر مجموعه های فرهنگی و تاریخی تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس 7:30 صبح خواهد بود.
امیری افزود: ساعت بازدید از مجموعه هخامنشی (تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد)، موزه بیشابور، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد در ایام نوروز تا 17:30 خواهد بود.
به گفته وی، مجموعه های فرهنگی سعدی و ارگ کریمخان زند ساعت 21:30، حمام وکیل 20:30 و موزه سنگ های تاریخی هفت تنان و تنگ چوگان 18:30 به کار خود پایان خواهند داد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: گردشگران علاقه مند به برنامه نور و صدای تخت جمشید می توانند ساعت 19 نسبت به تهیه بلیط اقدام و در ساعت 20 نظاره گر این برنامه در محوطه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید باشند.

۴۸

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، شهرام زند وکیلی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیروهای مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی، حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، اظهار کرد: در راستای حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

وی با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبان آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، افزود: چنانچه نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد به‌طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه تأکید کرد: هرساله آرامگاه حافظ با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

به گزارش ایمنا، استان پهناور فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان عزیز را افتخار خود می‌داند و به گفته خواجه راز حافظ شیرازی: رواق منظر چشم من آشیانه توست. کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست.

کد خبر 746642

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است