Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- غلامحسین اسماعیلی گفت: بازدیدهای برنامه ریزی شده و مستمر هیأت از مراجع قضائی، انتظامی و ندامتگاه‌ها می تواند آثار مثبت و سازنده داشته باشد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران ، رئیس کل دادگستری تهران در آخرین نشست هیأت نظارت و حفظ حقوق شهروندی در سال جاری گفت: بازدیدهای برنامه ریزی شده و مستمر هیأت از مراجع قضائی، انتظامی و ندامتگاه‌ها می تواند آثار مثبت و سازنده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تقدیر از زحمات یکساله اعضای هیأت طی سخنانی اظهار داشت: بحمدا... هیأت نظارت و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران پویا و فعال عمل کرده و نتایج ارزشمندی از این طریق بدست آمده است اما ضرورت دارد همچنان بدور از هرگونه آمار غیرواقعی و صرفاً در چارچوب مقررات قانونی مربوطه و در گروه های کوچکتر به وظایف خطیر خود در بازدید از واحدهای قضائی، انتظامی و ندامتگاه ها مبادرت ورزد.
این مقام قضایی در استان تهران اضافه کرد: هیئت باید تلاش کند با توجه به مفاد قانون حفظ حقوق شهروندی و آزادیهای مشروع، انجام اقدامات کیفی و کاربردی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.
وی افزود: باید توجه داشت که بازدید و بازرسی از مراجع قضائی، انتظامی و ندامتگاه ها چنانچه توأم با برنامه ریزی بوده و به نحو مستمر صورت گیرد، آثار مثبت و سازنده در برخواهد داشت که پیشگیری از نقض حقوق شهروندی از مهم ترین آنهاست و نتیجه امر از بررسی و رسیدگی به شکایات انفرادی قطعاً مطلوب تر است چرا که در مقوله شکایات بعضاً افراد حرفه ای با طرح موضوعات مختلف مبادرت به فرافکنی می کنند که این موضوع می تواند هیأت را از رسیدن به هدف اصلی خود بازدارد، البته در این میان گروهی نیز هستند که واقعاً مشکل داشته و بدنبال راه چاره هستند.
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه به موضوع تعامل بخشی با رویکرد حفظ حقوق شهروندی اشاره و بیان کرد: ضمن اینکه در حال حاضر هیچگونه مانع یا رادعی برای انجام بازدیدهای هیأت وجود ندارد، لذا ضروریست با هیأت های مشابه چه در بخش های مختلف قوه قضائیه و چه در معاونت های دادگستری استان تهران مانند معاونت نظارت و بازرسی تعاملی سازنده و رو به جلو داشته باشد.
اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده هیأت نظارت و حفظ حقوق شهروندی بتواند منشأ خدمات بهتری نسبت به سالجاری باشد.
گفتنی است در این نشست تعدادی از اعضای جلسه و نیز دبیر هیأت به ارائه گزارش عملکرد در حوزه مسئولیت های محوله پرداختند.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیأت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد