Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@03:48:46 GMT

تشخیص محل تومور با آزمایش خون

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۴۵۰۸۲

به گزارش بولتن نیوز از روزنامه دیلی میل، در نمونه برداری های مایع، دی.ان.ای منتشر شده از سلول های در حال مرگ تومور تشخیص داده می شود و اساسا امید می رود که با استفاده از این روش برای شناسایی افرادی که تومورهایی با رشد آهسته دارند و نیز افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، درمان سرطان متحول شود.اما اکنون برای اولین بار محققان آمریکایی می توانند اندام و یا بخشی از بدن را هم که تحت تاثیر سرطان قرار گرفته است، مشخص کنند زیرا سلول های عادی نیز که توسط سرطان از بین می روند، قادرند دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.ای با یک امضای منحصر به فرد را در جریان خون ترشح کنند.به عبارت دیگر، تشخیص سریع و راحت ابتلا به سرطان در بیمارانی که علائم مشترک تمامی انواع سرطان ها را مانند نفخ یا کاهش وزن ناگهانی دارند، در آینده بدون نیاز به نمونه برداری و بیرون آوردن بخشی از یک اندام برای آزمایش، ممکن می شود.محققان دانشگاه کالیفرنیا سن در این مطالعه که در مجله Nature Genetics منتشر شد، نمونه های تومورها و نمونه های خون بیماران سرطانی را تجزیه و تحلیل کردند تا نشانگرهایی برای ارگان های مختلف را در خون پیدا کنند.آنها الگوهایی از دی.ان.ای برای 10 نوع مختلف بافت از جمله کبد، ریه و کلیه ها کشف و یک پایگاه داده برای کبد، روده، روده بزرگ، ریه، مغز، کلیه، پانکراس، طحال، معده و خون ایجاد کردند.این محققان متوجه شدند سلول های عادی که در رقابت سلول های تومور با آنها برای کسب فضا و مواد غذایی از بین می روند، یک امضای دی.ان.ای به نام CpG ترشح می کنند که با آزمایش آنها می توان تشخیص داد از کدامیک از اندام های بدن سرچشمه گرفته اند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، ۶ هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228475 برچسب‌ها استان یزد دروس آزمایشگاهی کیت آزمایشگاهی

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟