Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری در جلسه بررسی مشکلات اصناف استان آذربایجان‌غربی، با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون فضای دوستی و صمیمیت فراوانی میان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه اصناف استان وجود دارد اظهار داشت: بنابراین باید از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌ها و رشد و بالندگی اصناف بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید قدردان فعالیت‌های انجام شده در حوزه اصناف بوده و ضعف‌ها و موانع مربوطه را شناسایی و آن را رفع کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این زمینه دولت بر مبنای این شعار سال، فعالیت‌هایی مبنی بر خروج رکود و مهار تورم را انجام داده که بخش بسیاری از کارها انجام و کارگروه‌هایی برای حل این مسائل تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان، 420 واحد تولیدی به مدار تولید بازگشته و یا ظرفیت تولید آن ارتقاء یافته است افزود: علاوه بر آن، 11 هزار شغل ایجاد یا تثبیت شده که در این رابطه نقش اصناف در ثبات یا ایجاد اشتغال بسیار بی‌بدیل بوده است.

اسکندری با تاکید بر اینکه از سال آینده کارگروه رفع موانع تولید در واحدهای صنفی نیز همانند واحدهای تولیدی استان آذربایجان‌غربی تشکیل می شود بیان کرد: در این زمینه، برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی حداقل 200 میلیون تومان هزینه مالی مورد نیاز است در حالی که با 10 تا 20 میلیون تومان می‌توان یک واحد صنفی پایدار ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو هزار و 400 مصوبه در زمینه مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی و آب و برق واحدهای تولیدی استان آذربایجان‌غربی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسیده و برای همین، از اقدامات اساسی و اولویت‌دار سال آینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای صنفی در کارگروه‌های مربوطه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به لزوم خرید کالاهای ایرانی و بومی و فرهنگ‌سازی این موضوع مهم تاکید داشته‌اند افزود: بنابراین باید محدودیت‌های وارداتی کالا از کشورهای خارجی انجام شده و از سوی دیگر، اتحادیه‌ها و اصناف باید این مسله مهم را از زندگی شخصی و حقوقی آغاز کنند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشورمان در سال 95 اظهار داشت: براساس آمار بانک مرکزی، اقتصاد کشورمان امسال با احتساب درآمدهای نفتی 7.6 و بدون محاسبه آن، پنج درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تمامی اتحادیه‌های صنفی باید برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی حمایت از تولیدات داخلی توجه داشته باشند گفت: در این باره هر اتحادیه صنفی می‌تواند یک بنر با موضوع لزوم پرهیز از مصرف کالای قاچاق و مصرف تولیدات داخلی را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، باید کمپین دعوت مردم برای خرید محصولات ایرانی از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی راه‌اندازی شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید شان و منزلت و جایگاه اصناف حفظ شود اظهار داشت: از سال آینده، مجموعه مصوری از کارآفرینان حوزه اصناف استان آذربایجان‌غربی، تهیه و احصاء می‌شود

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شد.   محسن صیادی عصر چهارشنبه افزود: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف ها بود.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاههای ذیصلاح قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی