Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@08:00:12 GMT

انتقاد حاجی بابایی از حذف ماده ۳۸ برنامه ششم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۴۵۸۲۲

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، حذف ماده ۳۸ این برنامه در مجمع تشخیص مصلحت نظام را به معنای ادامه پرداخت حقوق های نجومی خواند.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، حذف ماده ۳۸ این برنامه در مجمع تشخیص مصلحت نظام را به معنای ادامه پرداخت حقوق های نجومی خواند.حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: برنامه ششم یک برنامه مردمی بود و در مسیر عدالت قدم برداشت و شفافیت و نگاه عادلانه به مسائل کشور و کار کارشناسی را مد نظر داشت، بسته هایی که در کمیسیون نوشته شده بود اگر دست نمی خورد در جایگاه خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به ماده ۳۸ این برنامه کسی ایراد و اشکالی نداشت و در جامعه نیز حساسیتی ایجاد نشد، گفت: بر اساس این ماده سقف حقوق مدیران با تمام دریافتی ها ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد و ۳۰ درصد بالای سقف برای مناطق محروم و مرزی و عملیاتی تعیین شد. بعد از ایرادات دوستان، تغییراتی در این ماده ایجاد شد که هیچ کدام مورد قبول ما نبود و پرنده زیبای برنامه ششم پس از بارها زخمی شدن و با کمال تاسف در مجمع تشخیص بی پر و بال شد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: هنوز هم دلایلی که مجمع برای حذف این ماده مطرح می کند، بنده را توجیه نمی کند؛ برخی اظهارات مبنی بر اینکه این ماده را حذف کردیم تا قانون کامل بیاید یک شعار است، ملت بزرگ ایران منتظر بمانند تا ببینیم مجلس و دولت چه زمانی در مورد حقوق های نجومی تصمیم می گیرند؟ تصمیم کمیسیون برنامه ششم توسعه را حذف کردند و در واقع با این کار گفته شد که حقوق های نجومی فعلا پرداخته شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: هر وقت در مجلس و دولت برای مقابله با حقوق های نجومی اراده ای بوجود آمد مردم جشن بگیرند. با حذف این ماده در حق مردم ظلم کردند، در حق فرمایشات و خواسته های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برخورد با حقوق های نجومی هم ظلم کردند.

وی حذف ماده ۳۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام را به این معنا دانست که فعلا با حقوق های نجومی برخوردی صورت نخواهد گرفت و اظهار داشت: من در مجمع حضور داشتم و دفاع کردم، اما به عنوان یک کارشناس توجیه نشدم که این ماده با کدامیک از بند های سیاست های کلی رهبری مغایرت دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم تصریح کرد: واقعا حس می کنیم که به عید سال ۹۶ غمگین وارد می شویم؛ لغو موضوع تعیین سقف برای حقوق ها خیلی بد بود. از روز اول هم خیلی ها تلاش کردند این ماده به تصویب نرسد و با وجود تلاش های ما بالاخره به مقصودشان رسیدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به اینکه کمیسیون تقویم امور زمین یک عامل بازدارنده برای تغییرکاربری‌های غیرمجاز است، گفت: ۲۹ پرونده امور زمین در کمیسیون تقویم اراضی زراعی و باغ‌ها بررسی و قیمت گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی، واقعی کردن قیمت‌ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می‌شود.

قنبری تصریح کرد: از انجایی که زمین میراث ما برای ایندگان است و وجود زمین برای ثبات امنیت غذایی واجب است، این جلسات بطور مستمر در این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر