Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت چهار اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: لباس محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین این آثار است.

محمود باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آثار شامل «لباس محلی زنان»، «لباس محلی مردان»، «مهارت‌های ساخت زیورآلات میخک و میلو» و «قصه‌های موسیقی در آلات ساز و نقاره» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیش از این، 46 اثر معنوی استان ثبت ملی شده بود که با ثبت این چهار اثر، تعداد آثار معنوی استان که ثبت ملی شده است به 50 اثر افزایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: لباس محلی کهگیلویه و بویراحمد از جمله جذابیت‌های بومی این استان است و زنان و مردان استان کهگیلویه و بویراحمدی هنوز به پوشاک سنتی و محلی خود پایبند بوده و از آنها در بیشتر اوقات و به‌ویژه در جشن‌ها و مجالس عروسی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه پوشش و حجاب کامل و تنوع رنگ‌ها و پارچه‌ها، جلوه خاصی به لباس محلی زنان در این استان بخشیده، گفت: این لباس از سه بخش اصلی تشکیل شده که مجموع این سه بخش، پوشش کاملی را برای زنان به همراه دارد. وی افزود: میلو و میخک نیز از جمله دست‌ساخته‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای قدمت تاریخی بسیار طولانی در مناطق روستایی و عشایری این استان بوده است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!

  عصر ایران/ یادداشت وارده*- تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیده‌اند. به این بهانه چند نکته را می‌توان طرح کرد:

1. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلند‌مرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه 60 و حضور آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهه‌هاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه این‌که به جای عبا لباس نظامی پوشیده‌اند. همچنین می‌دانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد.

  
  2. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگ‌ایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما  انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از یان منظر تقض غرض نیست؟

   3. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که باید از نماد نور استفاده شود و اگر نور نیست و زور است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟

  4. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت می کنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیده اند؟ آیا تصور نمی کنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیت‌الله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی لباس سپاه پوشید کامل پوشید با کلاه نه عمامه.

  5. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمی کنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم می کند؟!

  6. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانم‌های چادری مثل سابق مایل نیستند در حمات از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها یا روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای‌ دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانم‌ها حمایت کنند موثر تر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.
--------------------------------------------------
* یادداشت حاضر به عنوان نقد دریافت شد اما چون با عکس مرتبط است ذیل عنوان عکس با مکث قرار دادیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد