Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@11:21:49 GMT

کارپینو، اسنپ یا تپسی کدام ارزانترند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۴۷۵۹۵

به گزارش شریان نیوز، احسان جهانی، با اشاره به فعالیت یک سال و نیمه تیم «کارپینو» بر روی ایجاد بستر حمل‌ونقل آنلاین درون شهری اظهار کرد: بستر ما چیزی کمتر از اسنپ و تپسی ندارد و با اینکه دیرتر از آنها کار را شروع کردیم قادر هستیم ظرف چند ماه آینده به سطح آنها برسیم.

مدیرعامل کارپینو با تأکید بر اینکه ما اولین بستر درخواست تاکسی آنلاین با مجوز شهرداری و سازمان تاکسیرانی هستیم، گفت: مزیت و نقطه رقابتی ما با دیگر فعالان این بخش در بازار، داشتن لایسنس رسمی از نهادهای مربوط به حمل‌ونقل شهری است و همین باعث ایجاد امنیت خاطری در ذهن مردم و مسافران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه مجوز انحصاری شما نهایتا منجر به کاهش قیمت کرایه‌های تاکسی در سطح شهر به اندازه اسنپ و تپسی خواهد شد؟، گفت: قطعا نگاه رقابتی برای بقاء در بازار خواهیم داشت اما تکیه ما تنها بر بحث قیمت و کرایه‌ها نیست زیرا معتقدیم با ایجاد راهکارهای نوآورانه می‌توانیم نقطه جذابیت ایجاد کنیم و در رقابت پیروز باشیم.

او افزود: البته باید بخشی از سوال شما را اصلاح کنم زیرا ما مجوز انحصاری از شهرداری نداریم بلکه نخستین شرکتی هستیم که توانستیم مجوز حمل‌ونقل ترافیک شهری را دریافت کنیم و لذا ممکن است در آینده مجوزهای بیشتری برای فعالیتهای مشابه صادر شود.

جهانی در پاسخ به این سوال که مردم تجربه حمل‌ونقل شهری با تاکسی را دارند اما اغلب از اخلاق رانندگان تاکسی و نحوه برخورد آنها راضی نیستند و همین موضوع در کنار نرخ پایین اسنپ و تپسی عاملی بر موفقیت زود هنگامشان شد؛ گمان نمی‌کنید این ذهنیت بد مردم باعث کاهش بهره‌وری شما در مقابل سایر فعالان حوزه شود؟، گفت: قطعا این موضوع وجود داشته است و خودمان به عنوان یک شهروند نمی‌توانیم رد کنیم اما موضوعی که مطرح است، لطمه خوردن عده‌ای از صاحبان کسب‌وکار سنتی در قبال استارت‌آپهای جدید است.

مدیر کارپینو افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه قطعا برای ما پرریسک بود اما ترجیح دادیم برخلاف دیگر شرکتها که به سمت بکارگیری خودروهای شخصی رفتند، به سمت استفاده از خودروهای دارای مجوز حمل‌ونقل شهری برویم و کار قانونمند انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا سرمایه‌گذاری در این زمینه مزایای زیادی در مقابل خودروهای شخصی دارد اما برای چالشی هم که گفتید برنامه‌های آموزشی مختص رانندگان تاکسی داریم تا براساس معیارهای ما غربالگری شوند و قطعا پس از آزمونهای روانشناسی که می‌گیریم، آن دسته از رانندگانی که امتیاز لازم را کسب نکنند نمی‌توانند وارد کارپینو شوند.

جهانی گفت: این موضوع یکی از موارد شرط شده بین ما و تاکسیرانی بود تا براساس پروتکلهای خاص اقدام به جذب راننده کنیم تا کیفیت سیستم رقابتی باشد. با این حال باید کمی زمان داد تا کارپینو جای خود را در جامعه باز کند و مردم به مزیتهای رقابتی آن پی ببرند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

سازمان تاکسیرانی تهران در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی و اظهار پیشیمانی کرده؛ طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

دیگر خبرها

  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز