Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، کُلاس واینگ پدرسون، دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کپنهاگ دانمارک، در دیدار با رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش این بنیاد، با توانمندی‌ها و امکانات رفاهی بنیاد سعدی برای برگزاری دوره‌های تحصیلی ویژه دانشجویان خارجی، آشنا شد.

استاد دانمارکی زبان فارسی در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه متبوعش، گفت: در حال حاضر 45 دانشجو در دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه ما در حال تحصیل هستند که 20 درصد آنان ریشه ایرانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرسون با اشاره به اینکه رشته ایران‌شناسی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجو می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم در فوریه سال 2018 میلادی، این دانشجویان را برای یک نیمسال تحصیلی به ایران اعزام کنیم تا در بنیاد سعدی به تقویت و ارتقاء زبان فارسی خود بپردازند.

وی افزود: تاکنون فرهنگ لغت کاملی برای زبان فارسی و دانمارکی تهیه نشده است اما در حال حاضر یک فرهنگ لغت فارسی به دانمارکی در حال تدوین است که پنج هزار واژه آن در قالب یک لغت‌نامه الکترونیکی آماده شده است.

در این دیدار، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی نیز با نمایش گزارش‌های تصویری از فعالیت‌های بنیاد به معرفی دروه‌های دانش‌افزایی زبان فارسی و دوره‌های تربیت مدرس و به بیان شیوه‌های اجرای آن پرداخت.

صحرایی با اشاره به برگزاری آزمون‌های تعیین سطح و تنظیم برنامه‌های درسی برای فارسی‌آموزان به توضیحاتی درباره سطح کیفی استادان به خدمت گرفته شده در بنیاد سعدی پرداخت و گفت: نظرسنجی‌های اخذ شده از دانشجویان حاضر در دوره‌های بنیاد سعدی نشان از سطح کیفیت بالای برنامه‌های آموزشی بنیاد سعدی دارد که امیدواریم این سطح رضایتمندی افزایش پیدا کند.

وی در ادامه این دیدار ضمن معرفی کتاب‌های آموزشی تالیف شده در بنیاد سعدی، سه کتاب ایران‌شناسی، لذت خواندن و خمره را به دکتر پدرسون اهدا کرد.

پدرسون نیز علاقمندی خود را جهت ترجمه کتاب «گام اول» بنیاد سعدی که ویژه نوآموزان زبان فارسی تالیف شده است، به زبان دانمارکی ابراز کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی دانشگاه کوپنهاگ و بنیاد سعدی، قرارداد فی ماین امضاء و اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد