Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:24:19 GMT

همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۴۸۹۲۲

همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد برگزار می‌شود

مشهد ـ مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از برگزاری همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد خبر داد. 

علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار مهر،از برگزاری همایش حفظ زیارت امین‌الله در مشهد خبر داد و اظهار کرد: این همایش۲۶ اسفندماه در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند، ادامه داد: آزمون این مسابقه از ۲۷ بهمن‌ماه لغایت ۴ اسفندماه در بیش از ۸۰۰ مدرسه سطح استان و شهر و ۴ دارالقرآن در شهر مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۰ نفردر این آزمون موفق شدند که به تعداد ۳۱۳ نفر از این افرادبه قید قرعه‌کشی جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این طرح، ابراز کرد: آشنایی با معارف اهل بیت(ع)، ترویج معارف علوی، ترویج عمل عبادی دعا و زیارت با توجه به روایت «الدعا مخ العباده»، بیان و ترویج معانی بلند زیارت امین‌الله در بین مردم، ترویج مقام رضا و تسلیم در برابر مقدرات الهی از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

قناویزچی ادامه داد: ترویج صفت صبر در بین مردم، ترویج صفت شکرگذاری از خداوند متعال، توجه به معاد و فراهم نمودن توشه تقوا، عمل به سنن اولیای الهی و بیان آثار قرائت زیارت امین الله از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه حفظ زیارت امین‌الله به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، اداره کل آموزش و پرورش و دانشکده قرآن مشهد برگزار شد.

گفتنی است همایش حفظ زیارت امین‌الله، پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۱.۳۰ با حضور مسئولان استانی و شهری در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران گفت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)