Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه که درخصوص پرداختی ماهانه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی حد و حدودی را مشخص می‌کند، بیش از دو هفته است که وارد سرخط خبرهای کشور شده و اکنون معروف‌ترین ماده برنامه ششم توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازتهران نیوز، مصوبه‌ای که برای چند روز جدال‌های سیاسی هم بر سر آن بالا گرفته بود، تا آنجا که کار به رودررویی لاریجانی با قسمت اعظمی از اصولگرایان و حتی تهدید به افشاگری علیه آنها کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس با اشاره به رد مصوبه حقوق مدیران توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت موضوعاتی چون فایانس و مرخصی ۳روزه زایمان برای پدران تصویب شد.

وی افزود: حذف همسان سازی ۸۵ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل جایگزین کردن واژه متناسب سازی به جای همسان سازی است.

خدابخشی ادامه داد: مجمع تاکید کرده دولت یا مجلس باید قانون جامع دیگری در خصوص حقوق مدیران ارائه دهند.

وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنشستگی پیش از موعد رانندگان وسایل نقلیه سنگین بین شهری،راهداری و راهسازی با ۵۵ سال سن که حداقل ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند را جزو یکی از مصوبات تاییدی قرار داده و ساماندهی حقوق کارکنان پست های فشار قوی و ناظران بیمه کشاورزی رد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس تصریح کرد:مجلس بر مصوبه خود در ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه (حقوق مدیران) اصرار دارد و به رد این مصوبه اعتراض می کند.

خدابخشی اظهار داشت: ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه که درخصوص پرداختی ماهانه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی بود، در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد و بنابراین حذف شد.

بدین ترتیب مصوبه مجلسی‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا در این مجموعه هم مهر رد دیگری بر سینه آن بخورد. حالا هرچند سخنگوی کمیسیون تلفیق بر اعتراض مجلس به این تصمیم تأکید کرده اما به نظر نمی‌رسد نمایندگان برای بازگرداندن این مصوبه بعد از رد شدن توسط دو نهاد مهم یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام امید زیادی داشته باشند.

اما مسأله مهم‌تر این است که با این تصمیم برنامه ششم توسعه بدون مصوبه‌ای درباره تعیین سقف حقوق مدیران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت