Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور از انجام بیش از 20 هزار تست سل در گاوداری های شهرستان نیشابور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سلیمانی رئیس سازمان دامپزشکی شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز گفت: واحد سل و بروسلوز این شبکه طی سال جاری با انجام 20هزار639 تست سل تعداد 24 راس گاو مبتلا را شناسایی و حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اذعان کرد: اکیپ سل و بروسلوز این شبکه با مراجعه به دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی با انجام تست دام های واجد شرایط مبتلایان به سل را شناسایی و با دادن اخطار به صاحب دام و تشکیل پرونده جهت پرداخت غرامت از طرف دامپزشکی دامدار را موظف به حذف دام مورد نظر می کند.

سلیمانی با یادآوری اینکه بیماری سل یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و داماست و پیشگیری در دام بر اساس ریشه کنی و حذف دام می باشد افزود: طی سال جاری تعداد 20639 راس گاو جهت شناسایی تست شده اند که 24 راس مبتلا به سل بودند که از چرخه تولیدحذف گردید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: با توجه به فعالیت ۶ مرکز فروش تجهیزات و غذای حیوانات خانگی در این شهرستان، نظارت مستمر بر فعالیت مراکز فوق درچارچوب وظایف و تعهدات این شبکه است.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: در بازرسی‌های انجام شده مجوزفعالیت اتحادیه،دارو‌های دامپزشکی یا انسانی ، فروش اقلام فاقد مجوز و تاریخ منقضی، اقدامات درمانی در محل فروشگاه و تداخل عمل با قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشکی بررسی شد.

او گفت:در این بازدید که بصورت سرزده انجام شد تذکرات لازم در خصوص رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها به متصدیان این فروشگاه‌ها داده شد.

دیگر خبرها

  • دام ها در فهرج به مناطق امن جابجا می شوند
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • برگزاری کلاس آموزشی برای نوغانداران شهرستان درگز
  • شناسایی و دستگیری سارقان در شهرستان های نیشابور و خلیل آباد
  • پایش و مراقبت بیماری سل و بروسلوز ازسوی کارشناسان شبکه دامپزشکی فریمان
  • نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تربت حیدریه بر مراحل نگهداری و تفریخ تخم نوغان